متا از قاضی می خواهد که پرونده ضد تراست FTC را رد کند

باید یک پرونده ضد تراست علیه شرکت را قبل از محاکمه رد کند. در کنار 48 ایالت و منطقه، تلاش برای وادار ، شرکت به واگذاری اینستاگرام و واتس‌اپ که به ترتیب در سال‌های 2012 و 2014 خریداری شده‌اند.

این آژانس و ده ها دادستان کل می گویند متا (در آن زمان با نام فیس بوک شناخته می شد) هر دو پلتفرم را برای خفه ، رقابت خرید. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اذعان کرد که فیس بوک با خرید و کنترل اینستاگرام، نه تنها تهدید مستقیم اینستاگرام را خفه می کند، بلکه مانع از استفاده شرکت دیگری از اشتراک گذاری عکس در تلفن های همراه برای کسب محبوبیت به عنوان ارائه دهنده شبکه های اجتماعی شخصی می شود. FTC تایید کرد. درست مانند اینستاگرام، واتس‌اپ تهدیدی قدرتمند برای انحصار رسانه‌های اجتماعی شخصی فیس‌بوک بود که فیس‌بوک به‌جای رقابت، آن را برای خرید هدف قرار داد.

متا خاطرنشان می کند که نه تنها FTC در وهله اول هر دو خرید را تأیید کرد، بلکه شکایت اولیه آن به دلیل عدم ارائه ادعای قابل قبول رد شد. در حالی که یک قاضی اجازه داد تا شکایت اصلاح شده پیش برود، متا ادعا می کند که “آژانس هیچ کاری برای ایجاد پرونده خود از طریق فرآیند کشف انجام نداده است” تا نشان دهد شرکت دارای قدرت انحصاری در بازار “خدمات شبکه های اجتماعی شخصی” است و به مصرف کنندگان آسیب رسانده است. و رقابت از طریق این خریدها.

در درخواست خود برای قضاوت خلاصه، این شرکت اشاره می کند که اینستاگرام که نزدیک به 30 درصد از کل درآمد آن را به خود اختصاص می دهد، زمانی که این سرویس را به قیمت 1 میلیارد دلار در سال 2012 خریداری کرد، درآمدزایی نداشت. اینستاگرام تنها 2 درصد از کل گردش مالی شرکت را تشکیل می داد. . متا می گوید که اکنون بیش از یک میلیارد کاربر دارد و اضافه می کند که ویژگی هایی مانند پیام های مستقیم، پخش زنده، داستان ها و خرید را معرفی کرده است. در مورد WhatsApp، متا این سرویس را رایگان کرد، رمزگذاری سرتاسر را اضافه کرد و تماس‌های صوتی و تصویری را اجرا کرد.

  بهترین نمایش های اپل تی وی پلاس در سال 2023

متا ادعا می کند که میلیاردها دلار و میلیون ها ساعت کار روی برنامه ها سرمایه گذاری کرده است. او ادعا می کند که این امر اینستاگرام و واتس اپ را در وضعیت بهتری قرار می دهد تا به نفع مصرف کنندگان و مشاغل باشد.

در جای دیگر، متا ادعا می کند که FTC در ایجاد بازار ضد انحصار مربوطه شکست خورده است، و گفت که تعریف آژانس از بازار برای “خدمات شبکه های اجتماعی شخصی” از “مجموعه ای مصنوعی محدود از تنها چهار شرکت – فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت و MeWe – استفاده می کند که بسیاری از شرکت ها را نادیده می گیرد. ” از محبوب ترین فعالیت هایی است که مردم در فیس بوک و اینستاگرام در آن شرکت می کنند. » به عنوان مثال، متا اشاره می کند که YouTube و TikTok پیشنهادات مشابهی با Reels دارند.

علاوه بر این، به گفته این شرکت، ادعای FTC مبنی بر اینکه متا “سهم غالب” در “بازار مصنوعی خدمات شبکه های اجتماعی شخصی” را دارد، قابل قبول نیست. متا می گوید این به این دلیل است که “اعداد سهم بازار FTC بدون یک بازار به درستی تعریف شده بی معنی است.”

متا که FTC را به اعمال “اختیارات ساختاری غیرقانونی” علیه شرکت متهم کرد، همچنین از این فرصت برای حمله به آژانس و قوانین ضد انحصار استفاده کرد. جنیفر نیوزتد، مدیر حقوقی متا گفت: «تصمیم به انصراف از تراکنش‌های تکمیل‌شده به منزله اعلام این است که هیچ فروشی هرگز نهایی نخواهد شد». Newstead می گوید شکایت علیه اینستاگرام و واتس اپ “نه تنها شک و تردید و عدم اطمینان در مورد روند بررسی ادغام دولت ایالات متحده و اینکه آیا شرکت های خریداری کننده واقعا می توانند به نتایج فرآیند بررسی ادغام تکیه کنند یا خیر.” بررسی نظارتی نظارتی، بلکه باعث می شود شرکت ها دو بار فکر کنند. قبل از سرمایه گذاری در نوآوری زیرا اگر این نوآوری منجر به موفقیت شود می توان آنها را مجازات کرد.

  موشک هسته ای LGM-35 Sentinel

منبع: https://www.engadget.com/meta-asks-a-judge-to-throw-out-an-ftc-antitrust-case-203950108.html?src=rss