ناسا ماموریت «آرتمیس 2» به ماه را تا سپتامبر 1404 به تعویق انداخت

ناسا اعلام کرد که ماموریت های آرتمیس 2 و 3 به زمان بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل ماموریت ماه به تعویق خواهد افتاد. به گفته مدیر ماموریت ناسا، بیل نلسون آرتمیس 2 که برای نوامبر 2024 برنامه ریزی شده بود، اکنون قرار است در سپتامبر سال جاری برگزار شود 2025 در سپتامبر 1404 برگزار خواهد شد. همچنین مهم است آرتمیس 3 که قرار است برای اولین بار از سال 1972 انسان را به سطح ماه بازگرداند، اکنون با 9 ماه تاخیر به سپتامبر رسیده است. 2026 قرار است مصادف با شهریور 1405 باشد.

بر اساس گزارش انگجت، تاخیر اعلام شده از سوی ناسا تنها مربوط به دو ماموریت فوق‌الذکر است و آرتمیس 4 همچنان قرار است در سپتامبر 2028 پرتاب شود. در این ماموریت، انسان یک ماژول بیولوژیکی به ایستگاه فضایی به نام «دروازه ماه» اضافه خواهد کرد. ” که قرار است در مدار این سیاره ساخته شود.

دلایل تاخیر در برنامه ناسا برای سفر به ماه

دلیل این تاخیرها مسائل ایمنی است. نلسون در کنفرانس تلفنی خود به خبرنگاران گفت:

همانطور که در هر مرحله به همه یادآوری می کنیم، ایمنی اولویت اصلی ما است. “برای اینکه به تیم های آرتمیس زمان بیشتری برای کار روی چالش ها بدهیم، می خواهیم زمان بیشتری را روی Artemis II و III صرف کنیم.”

با وجود موفقیت ماموریت آرتمیس 1 در سال 2022 که قدرتمندترین موشک SLS تاریخ را آزمایش کرد و فضاپیمای بدون سرنشین اوریون را به ماه نزدیک کرد، نقص هایی در سپر حرارتی فضاپیما مشاهده شد. بدیهی است که مهندسان ناسا در حال حاضر روی حل این مشکل کار می کنند که به فرود سریع روی زمین نسبت داده می شود. تیم های ناسا همچنین در حال عیب یابی باتری Orion هستند و برای حل مشکلات مدارهای تهویه مطبوع و کنترل دما کار می کنند.

  Bluesky اکنون به سران کشورها اجازه می دهد تا به پلتفرم بپیوندند

با وجود این تاخیر، Axiom Space زمان بیشتری برای توسعه لباس‌های فضایی نسل بعدی خود خواهد داشت. SpaceX اکنون زمان بیشتری برای ساخت کاوشگر HLS Starship و انجام آزمایش‌هایی دارد که در نهایت فضانوردان را برای مأموریت‌های Artemis 3 و 4 روی سطح ماه قرار می‌دهند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/nasa-delays-first-crewed-artemis-missions-to-the-moon