نسل بعدی درایورهای گوشی اولتراسونیک حالت جامد MEMS صدای بیس را ارائه خواهند داد

اگرچه درایورهای MEMS ممکن است چیز بزرگ بعدی در ایربادهای بی‌سیم واقعی باشند، اولین مدل‌های دارای اجزای حالت جامد هنوز به یک راه‌اندازی هیبریدی نیاز دارند. این محصولات یک بلندگوی MEMS را با یک درایور پویا ترکیب می کنند تا عملکرد بیس مناسب را تضمین کنند. درایور نسل فعلی xMEMS، یک شرکت کالیفرنیایی که قطعات صوتی را توسعه می دهد، Cowell نام دارد و در حال حاضر در هدفون های Creative و Noble Audio موجود است.

نسل بعدی درایور MEMS Cypress نام دارد و حتی با وجود اینکه تا سال 2025 در محصولات جدید وارد نمی شود، من این شانس را داشتم که تفاوت بین آن و Cowell را در CES 2024 بشنوم – و کاملاً چشمگیر است. با کاول، بیس وجود دارد، اما کمرنگ است و تاکید بر اوج و میانه است. هم در محصولات تمام قد و هم در طرح‌های مرجع عالی به نظر می‌رسد، اوج‌های پرپشت، میانه‌های کامل و وضوح عالی را ارائه می‌دهد. با این حال، با Cypress به تنهایی، یک پتوی گرم و کم بیس وجود دارد که واقعا صحنه صدا را پر می کند. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به آنچه درایورهای MEMS می‌توانند برای هدفون‌های بی‌سیم انجام دهند، خواهد بود.

ما به سمت اصل صدای اولتراسونیک حرکت کرده‌ایم که در آن مدولاسیون و دمودولاسیون اولتراسونیک داریم تا فشار فرکانس پایین 30 تا 40 برابر بیشتر برای تولید ضد نویز برای هدفون‌های ANC فراهم کنیم، در حالی که هنوز همه مزایای بلندگوهای حالت جامد خود را ارائه می‌کنیم. مایک هوشولدر، معاون بازاریابی xMEMS، توضیح داد. محدوده دینامیکی گسترده، با عملکرد عالی در فرکانس پایین برای باس عمیق و حذف نویز.

  کاترین سالیوان، اولین زن آمریکایی که در فضا قدم زد
طراحی مرجع xMEMS Cypress با الکترونیک خارجی

عکس بیلی استیل/Engadget

در واقع، این پاسخ باس 30 تا 40 برابر قوی تر به وضوح در مدل مرجع Cypress مشهود بود. نمونه اولیه به گونه‌ای ساخته شد که درایورهای MEMS را به تنهایی، بدون درایور دینامیک ثانویه که مدل‌های بی‌سیم واقعی امروزی برای باس نیاز دارند، داشته باشد. نتایج به وضوح بی‌نظیری است که از هدفون‌های بی‌سیم پیشرفته یا حتی برخی از قوطی‌های درجه یک صدا دوست دارید. بیس اضافی بلند و پر صدا نیست، بلکه گرم و کامل است و شما را دعوت می کند مدتی بمانید و گوش دهید. و من هم این کار را کردم: برای گذاشتن نمونه اولیه Cypress مشکل داشتم، حتی اگر احساس می‌کردم که استقبالم از آن بیشتر شده است.

به طور کلی، درایورهای MEMS مزایای زیادی نسبت به درایورهای سیم پیچ صدا دارند که همگی باید به کیفیت صدای بهتر در هدفون شما منجر شوند. آنها از نظر پاسخ مکانیکی کارآمدتر هستند، با سرعت‌های سریع‌تر که به افزایش جزئیات و وضوح کمک می‌کند – چیزی که من قطعاً در هدفون‌های بی‌سیم Noble Audio FoKus Triumph متوجه شده‌ام. این مدل کاول را با یک درایور دینامیک 6.5 میلی متری جفت می کند، اما بهبود در وفاداری میان رده و سه گانه مشهود است. و گرفتن مجموعه ای از هدفون با درایورهای MEMS به این معنی نیست که هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. قیمت دو مدلی که Creative قبلاً عرضه کرده است، 130 و 150 دلار است. به گفته هوشولدر، همین امر در مورد محصولات آینده مجهز به درایورهای اولتراسونیک Cypress نیز صادق خواهد بود.

  بهترین پیشنهاد Microsoft Visio Professional 2021: 90٪ تخفیف

او گفت: «ما قصد داریم ابتدا محصولات پرچمدار را عرضه کنیم. همانطور که در مورد محصولات فعلی ما، ما واقعاً نقطه شیرینی را برای محصولات خود می بینیم که از 150 دلار شروع می شود، (که) از روز اول به راحتی قابل دستیابی است. و سپس، با گذشت زمان و حجم، به آن قیمت 100 دلار می رسیم.”

xMEMS

درایورهای مختلف MEMS برای IEM و هدفون های بی سیم (عکس از Billy Steele/Engadget)

و این واقعاً چیزی است که من بیشتر به یاد دارم. برای سال‌ها، شرکت‌ها هدفون‌های بی‌سیم واقعی را ارائه می‌کنند که برخی از ویژگی‌های مدل‌های پرچم‌دار برتر را دارند، اما عموماً عملکرد صوتی گزینه‌های گران‌تر را ندارند. با درایورهای MEMS، کیفیت صدا در مدل‌های مقرون‌به‌صرفه که قیمت آن‌ها نصف قیمت هدفون‌های حذف نویز رده بالای سونی یا سنهایزر است، بسیار بهبود می‌یابد. و با Cypress، xMEMS می تواند به شرکت های صوتی توانایی بهبود کیفیت کلی صدا را بدون نیاز به افزایش قیمت ارائه دهد.

xMEMS همچنین چیزی را که DynamicVent می نامد برای رفع گرفتگی هدفون های خواب توسعه داده است. بسته به اینکه هدفون صدای محیطی مانند خروپف همسر را تشخیص دهد یا خیر، قطعه می تواند به طور خودکار باز یا بسته شود. هنگامی که باز است، DynamicVent مانند AirPods حالت نیمه باز را ارائه می دهد، اما در صورت بسته شدن، گوش کاملا بسته می شود. دریچه باز همچنین باید مانع از ایجاد اختلال در خواب شما شود که صداهای تنفس خود یا صدای مالش هدفون به بالش شما را مختل کند. xMEMS در حال معرفی DynamicVent در CES در مجموعه ای از هدفون های مرجع مجهز به درایورهای Cowell MEMS خود است.

  اولین تفنگ راه آهن جهان در دریا آزمایش شد

ما در حال گزارش زنده از نمایشگاه CES 2024 در ، وگاس از 6 تا 12 ژانویه هستیم. تمام اخبار برنامه را دنبال کنید اینجا.

منبع: https://www.engadget.com/next-gen-mems-ultrasonic-solid-state-earbud-drivers-will-deliver-the-bass-214131547.html?src=rss