اولین تفنگ راه آهن جهان در دریا آزمایش شد

ژاپن برای اولین بار در جهان در آزمایشی پیشگامانه یک تفنگ ریلی را در دریا با موفقیت آزمایش کرد. عکس های فوق العاده این آزمایش نشان می دهد که این سلاح 44 میلی متری چندین گلوله از کشتی به داخل اقیانوس شلیک می کند.

اولین تفنگ راه آهن جهان در دریا آزمایش شد

گفته می شود این سلاح عظیم که هشت تن وزن و شش متر طول دارد، می تواند گلوله ای را با سرعتی معادل ۶.۵ برابر سرعت صوت شلیک کند. این تفنگ ریلی با استفاده از آهنرباهای الکتریکی (الکترومغناطیس) توپ های فولادی 40 میلی متری به وزن 320 گرم را به سمت اهدافی مانند کشتی ها، موشک ها و هواپیماها پرتاب می کند.

توکیو در 10 سال گذشته روی این سیستم تسلیحاتی کار کرده است و ریل تفنگ ها را یکی از اولویت های اصلی ارتش خود قرار داده است. با توانایی انهدام موشک های بالستیک مافوق صوت، تفنگ های ریلی می توانند شیوه مبارزه ما را متحول کنند.

آژانس اموال، فناوری و لجستیک وزارت دفاع ژاپن با به اشتراک گذاشتن تصاویری از این آزمایش گفت که این اسلحه ها می توانند در مراحل اولیه برای محافظت از کشتی ها در برابر تهدیدات هوایی با “پرتابه های پرسرعت” مورد استفاده قرار گیرند.

این وزارتخانه به Naval News گفت که این اسلحه در دریا از یک کشتی نیروی دریایی ژاپن آزمایش شده است – و ادعا کرد که این اولین بار است که یک کشور یک تفنگ الکترومغناطیسی سوار بر کشتی را آزمایش می کند. در بیانیه آمده است: «ما توانستیم سازگاری با کشتی ای که تفنگ الکترومغناطیسی روی آن نصب شده بود را تأیید کنیم و اطلاعاتی در مورد تأثیرات نصب تفنگ الکترومغناطیسی بر عملکرد کشتی به دست آوریم. ما معتقدیم که به نتایج مطلوب رسیده ایم.

  بهترین تکنولوژی های واقعی که در انیمه ها استفاده شده‌اند! فیگار
اولین تفنگ راه آهن جهان در دریا آزمایش شد

این آزمایش موفقیت آمیز گام بزرگی برای امید به استفاده از تفنگ ریلی در خشکی و دریا است. اگرچه هنوز مشخص نیست که ژاپن تفنگ های الکترومغناطیسی خود را روی چه کشتی هایی سوار خواهد کرد، اما قبلا گفته شده بود که می توان از آنها در ناوشکن های نیروی دریایی ژاپن استفاده کرد.

در سال 1990، ژاپن قبل از تصمیم به توسعه یک سیستم الکترومغناطیسی برای رهگیری موشک های مافوق صوت، تحقیقات خود را بر روی یک تفنگ کوچک الکترومغناطیسی 16 میلی متری آغاز کرد.

ژاپن همچنین قصد دارد ذخایر موشک‌های تاماهاوک خود را افزایش دهد و موشک‌هایی با برد بلندتر برای مقابله با تهدیدات مداوم چین و کره شمالی تهاجمی‌تر توسعه دهد.

اولین تفنگ راه آهن جهان در دریا آزمایش شد

در حال حاضر مسابقه برای ساخت توپ‌های راه‌آهن در این منطقه در جریان است و گزارش‌ها حاکی از آن است که چین احتمالاً از سال 2018 این فناوری را آزمایش می‌کند. گفته می‌شود که تفنگ‌های ریلی چینی روی کشتی‌های آبی خاکی نوع 072 نصب می‌شوند.

ارتش چین سپس اعلام کرد که در حال آزمایش قوی ترین توپ جهان است که می تواند پرتابه ای را با سرعت بیش از 3500 کیلومتر در ساعت شلیک کند. گفته می شود که این سلاح آینده نگر می تواند یک پرتابه به اندازه موشک را در چند ثانیه پرتاب کند و راه را برای حملات دقیق تر و ویرانگرتر هموار کند. به گفته دست اندرکاران این پروژه، این سلاح در اولین شلیک آزمایشی خود توانست یک پرتابه 237 پوندی را در کمتر از 0.05 ثانیه به سرعت حدود 700 کیلومتر در ساعت برساند.

  تکنولوژی های متحول کننده آینده تکنولوژی های جدید تکنولوژی های جدید در آینده مجله دلتا
اولین تفنگ راه آهن جهان در دریا آزمایش شد

در حالی که ابعاد دقیق و حداکثر برد اسلحه طبقه بندی شده است، گلوله ای که با چنین سرعتی حرکت می کند می تواند در کسری از ثانیه به هدفی در فاصله چند کیلومتری اصابت کند. در مقایسه با توپخانه سنتی، تفنگ ریلی دارای مزایایی مانند سرعت شلیک بالاتر، هزینه شلیک کمتر و زمان آماده سازی کوتاهتر است. ارتش چین همچنین سرمایه گذاری زیادی روی یک تفنگ الکترومغناطیسی 30 مرحله ای بسیار بزرگتر انجام داده است که طبق گزارش ها هنوز در حال آزمایش است.

منبع: https://digiato.com/articles/worlds-first-railgun-to-be-fired-at-sea