نام فرودگر ماموریت روزتا اعلام شد

در 5 فوریه 2004، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد که کاوشگر مأموریت روزتا “Philae” نام خواهد داشت.

فیله جزیره ای در رودخانه نیل است. هرمی پیدا شد که دارای کتیبه ای دو زبانه بود که نام کلئوپاترا و بطلمیوس را در هیروگلیف یا خط مصری باستان درج کرده بود.

این آخرین شواهد را در اختیار مورخ فرانسوی ژان فرانسوا شامپولیون قرار داد، که او را قادر ساخت تا خطوط هیروگلیف روی سنگ روزتا را رمزگشایی کند و اسرار تمدن مصر باستان را فاش کند.

جزیره فیلا به عنوان نام فرودگر روزتا انتخاب شد

همانطور که هرم فیله و سنگ روزتا کلیدهای تمدن باستانی را ارائه کردند، فرودگرهای فیلا و روزتا نیز قصد دارند اسرار قدیمی ترین بلوک های سازنده منظومه شمسی، دنباله دارها را کشف کنند.

مطالعه روزتا در مورد دنباله دار چوریوموف-گراسیمنکو به دانشمندان اجازه داد تا به 4600 میلیون سال گذشته نگاه کنند. زمانی که هیچ سیاره ای وجود نداشت و فقط تعداد زیادی سیارک و دنباله دار خورشید را احاطه کرده بودند.

هنگامی که در سال 2014 به دنباله دار رسید، از فیله خواسته می شود که از کاوشگر خود خارج شود و سه پایه خود را باز کند تا برای فرود نرم آماده شود. بلافاصله پس از فرود، موشکی به فضا پرتاب می شود تا لت ها را به سطح متصل کند و از فرار آنها از گرانش بسیار ضعیف دنباله دار جلوگیری کند. پاها را می توان چرخاند، بلند کرد یا کج کرد تا لت ها به حالت عمودی برگردند.

هدف فیله تعیین خواص فیزیکی سطح و زیرسطح دنباله دار و ترکیب شیمیایی، کانی شناسی و ایزوتوپی دنباله دار بود. این نتایج مکمل مطالعات مداری در مورد توصیف کلی، خواص دینامیکی و مورفولوژی سطح دنباله دار است.

  ایلان ماسک می گوید با تشدید رقابت چینی، مدل ارزان تر تسلا در سال 2025 وارد بازار خواهد شد.

فیلا ممکن است سرنخ های نهایی را ارائه دهد که مأموریت روزتا را قادر می سازد تا اسرار چگونگی شروع زندگی در زمین را کشف کند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/esa-announced-rosetta-missions-lander-name-philae