همه مودیان مالیاتی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کنند

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد قانون ایستگاه های خرید، نظام مالیاتی و کلیات و جزئیات این طرح را تصویب کردند. بر اساس این طرح، تمامی مودیان مالیاتی اعم از حقیقی و حقوقی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کنند.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح اصلاح ماده یک قانون تسهیل وظایف مودیان برای اجرای قانون جایگاه های انبار و مودیان را بررسی کردند. رژیم کلیات و جزئیات این طرح را تایید کرد.

بر اساس ماده یک این طرح، ماده یک سامانه تسهیل وظایف مودیان به منظور اجرای سامانه جایگاه های انبار و سامانه مودیان مصوب 23/8/1302 به شرح زیر اصلاح می شود:

از تاریخ 01/10/1402 کلیه مودیان حقیقی و حقوقی می بایست نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع سامانه انبار و سامانه مودیان مصوب 21/7/1398 اقدام نمایند. سازمان برنامه و بودجه کشور متعهد است به منظور رعایت مهلت مذکور، به ازای هر ماه تاخیر، 5 درصد از منابع اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده 217 قانون مالیات‌های مستقیم را کاهش دهد. نسبت به مهلت فوق الذکر.
پس از اینکه سازمان امور مالیاتی کشور با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی به کلیه مودیان اجازه صدور و ارسال الکترونیکی صورتحساب داد، نرخ های کاهش یافته به حالت قبل باز می گردد.

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/requirement-of-taxpayers-to-issue-electronic-invoices

  کاربران خط شکسته پیکسل ها را در صفحه نمایش Galaxy S24 Ultra گزارش کردند