همکاری مایکروسافت و تام تام؛ دستیار هوش مصنوعی به خودروها می آید

تام تام با همکاری مایکروسافت از دستیار هوش مصنوعی مکالمه محور برای خودروها رونمایی کرده است. این شرکت ادعاهای جسورانه ای در مورد این هوش مصنوعی کرده است و گفته است که “تعامل صوتی پیشرفته تری” ارائه می دهد. این دستیار به کاربران این امکان را می دهد که در حین رانندگی از هوش مصنوعی برای پیمایش، یافتن پمپ بنزین در مسیر، کنترل سیستم های داخلی خودرو و حتی باز ، پنجره ها استفاده کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تام تام وعده داد که دستیار صوتی با انواع رابط های کاربری خودروسازان بزرگ ادغام خواهد شد و اذعان کرد که خودروسازان مالکیت برندهای خود را حفظ خواهند کرد. بنابراین، باید شاهد عرضه این دستیار هوش مصنوعی برای برندهای مختلف خودرو باشیم. طبیعتا این شرکت همکاری خاصی با خودروسازان صاحب نام اعلام نکرده است. این فناوری در حال حاضر در کابین دیجیتال TomTom (یک پلت فرم باز و یکپارچه اطلاعات سرگرمی داخل خودرو) ادغام شده است.

دستیار هوش مصنوعی TomTom برای ماشین های مختلف

TomTom که با Google Maps و بزرگترین پلتفرم نقشه برداری جهان، HERE رقابت می کند، از خدمات مختلف مایکروسافت مانند Azure OpenAI برای ایجاد دستیار صوتی استفاده کرده است. این سرویس مایکروسافت به شرکت ها اجازه می دهد تا از مدل های زبان بزرگ OpenAI استفاده کنند.

این اولین بار نیست که یک شرکت سعی می کند مدل های بزرگ زبانی برای خودروها معرفی کند. پیش از این، مرسدس یک برنامه آزمایشی سه ماهه را معرفی کرد که در آن مدل‌های ChatGPT در خودروهای منتخب گنجانده شده بود. این ابزار همچنین از سرویس OpenAI Azure مایکروسافت استفاده می کند. اکنون، TomTom هوش مصنوعی خود را در CES در ژانویه (دسامبر 1402) به نمایش خواهد گذاشت. پس برای تماشای اجرای واقعی او باید منتظر این نمایش باشیم.

  شرایط فروش با تعداد محدود Amico Asana 244 + برنامه اعلام شده برای آوریل 1403

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/tomtom-and-microsoft-team-up-to-bring-generative-ai-to-automobiles