چه کسب و کار داشته باشید و چه خانه، منظم نگه داشتن چیزها کلید موفقیت است. امروزه برنامهها و وبسایتهای زیادی وجود دارد که به شما کمک میکنند سازماندهی کنید، و در حالی که من بسیاری از آنها را امتحان کردهام، همیشه به Microsoft Excel وفادار قدیمی بازمیگردم.
همچنین: چگونه یک لیست کشویی در Google Sheets اضافه کنیم
مایکروسافت اکسل بیش از یک برنامه کامپیوتری است که والدین شما در مشاغل اداری خود از آن استفاده می کنند. هنگامی که به طور موثر از آن استفاده کنید، می تواند یک ابزار پاداش در زرادخانه شما باشد، چه صاحب کسب و کار باشید، چه حرفه ای، نیاز به مدیریت امور مالی خانه یا برنامه خود داشته باشید، یا صرفاً به یک بودجه نیاز دارید. فهرستهای کشویی راهی برای سادهسازی ورود دادهها در اکسل است که در مواقعی مفید است که وقت صرف شود.
چگونه به راحتی لیست های کشویی را در اکسل اضافه کنیم
آنچه شما نیاز خواهید داشت: برای دسترسی به اکسل، چه در وب و چه در برنامه دسکتاپ، به اشتراک Microsoft Office نیاز است. نرم افزار جایگزین مانند Google Sheets عملکردهای مشابهی دارد، اما ممکن است فرآیندها متفاوت باشد.
این صفحهگسترده نمونه دارای فهرستی از مشتریان در سمت چپ و ستونی با اولویتهای ارتباطی مربوط به آنها در سمت راست است. ما برای ستون تنظیمات برگزیده ارتباط در سمت راست، فهرستهای کشویی اضافه میکنیم تا انتخاب کنند که آیا میخواهند ایمیل، تماس یا پیامک دریافت کنند.
پس از کلیک بر روی Data Validation، یک پاپ آپ اعتبارسنجی داده ظاهر می شود.
در پاپ آپ Data Validation، به منوی کشویی زیر Allow بروید و لیست را انتخاب کنید.
در قسمت Source پنجره پاپ آپ، مواردی را که می خواهید بتوانید از بین آنها انتخاب کنید را در لیست کشویی خود وارد کنید که هر کدام فقط با کاما از هم جدا شده اند.
همچنین: نحوه حذف موارد تکراری در اکسل
برای این مثال، من “تماس، ایمیل، متن، NS” را اضافه کردم.
وقتی کلیک می کنید خیلی خوبلیستهای کشویی شما در صفحهگسترده اکسل شما ذخیره میشوند و بلافاصله آماده استفاده خواهند بود.
اکنون، هر زمان که روی یک سلول کلیک کنید، یک فلش کشویی در گوشه سمت راست پایین ظاهر می شود. روی فلش کلیک کنید و لیست کشویی برای انتخاب از بین گزینه ها ظاهر می شود. هنگامی که یک مورد را از لیست انتخاب می کنید، سلول را پر می کند.
سوالات متداول
چگونه یک لیست کشویی بله/خیر در اکسل ایجاد کنیم؟
ایجاد یک لیست کشویی بله/خیر در اکسل از فرآیندی استفاده می کند که برای مثال بالا دنبال کردیم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مراحل را دنبال کنید:
- سلول هایی را که می خواهید لیست های کشویی در آنها وجود داشته باشد را انتخاب کنید.
- کلیک کنید داده ها اعتبار سنجی.
- درج کنید بله خیر در قسمت Source پنجره پاپ آپ که فقط با کاما از هم جدا شده است.
- را کلیک کنید خیلی خوب برای ذخیره لیست کشویی بله/خیر.
آیا برای ایجاد لیست های کشویی به فرمولی نیاز دارم؟
برای ایجاد لیست های کشویی در اکسل هیچ فرمولی لازم نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نحوه افزودن داده ها به سلول را تغییر دهید، از وارد ، متن به انتخاب از لیست خود با رفتن به اعتبار سنجی داده ها در نوار ابزار
آیا لیست کشویی همان فیلتر ، داده هاست؟
اگرچه آنها اغلب اشتباه می کنند، فیلتر ، داده ها با لیست های کشویی متفاوت است. فیلتر داده ها به سربرگ های هر ستون اضافه می شود، بنابراین می توانید داده های قابل مشاهده را بر اساس دسته بندی فیلتر کنید: به عنوان مثال، داده های یک ستون را بر اساس ماه، نام، مکان و غیره فیلتر کنید. یک لیست کشویی به کاربران امکان می دهد آیتمی را برای پر ، سلول انتخاب کنند.
منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/work-life/how-to-create-a-drop-down-list-in-excel-quickly-and-easily/#ftag=RSSbaffb68