چالش های توسعه دهندگان و پلتفرم ابری Ranfleur برای حل آنها

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

هرگز زمانی نبوده است که دنیا تا این حد به داده ها و فناوری وابسته باشد. در این دوره بیش از هر زمان دیگری می توان به اهمیت دانش برنامه نویسی و کامپیوتر پی برد. بر کسی پوشیده نیست که کودکان پنج ساله و هشتاد ساله در زندگی روزمره خود به نوعی با فناوری درگیر هستند.

امروزه بسیاری علاقه آشکاری به یادگیری برنامه نویسی نشان می دهند تا بتوانند در شرایط آشفته اقتصادی بازار، شغلی هیجان انگیز و پویا برای خود پیدا کنند. به جرات می توان گفت که هیچ زمانی مانند امروز نبوده است که برنامه نویسی به این سادگی باشد. در زیر با علل آن آشنا خواهیم شد.

در گذشته، زبان های سطح پایین (زبان هایی که به زبان انسانی نزدیک نیستند) یادگیری برنامه نویسی را دشوار می کردند. زبان های سطح پایین شبیه به زبان ماشین هستند، درک آن برای انسان تا حدودی دشوار است و معماری پیچیده ای دارند. اما با ورود زبان‌های سطح بالا، یعنی زبان‌هایی که به زبان انسان نزدیک هستند و معماری آن‌ها سخت نیست، کار برنامه‌نویسان جدید آسان‌تر شده است.

با ورود زبان هایی مانند Python، NodeJS، PHP و بسیاری از فریم ورک های محبوب برای این زبان ها، علاقه به برنامه نویسی افزایش یافته است. البته در این مسیر چالش های دیگری نیز وجود داشت. یکی از این چالش ها، پلتفرم قرار دادن پروژه ای بود که توسعه داده شد.

سرور پلتفرم رایج برای اکثر برنامه نویسان بود، اما استفاده از سرور به این سادگی نبود. دلیل واضح بود: پیکربندی سرور نیاز به تخصص دارد. همچنین راه اندازی سرور برای پلتفرمی که پروژه های مختلف را اجرا می کند کار آسانی نبود. فراموش نکنید که وقتی پروژه ای روی سرور قرار می گیرد، باید از آن نسخه پشتیبان تهیه و ایمن شود. این یک چالش بزرگ برای برنامه نویسان بود.

  امنیت دسترسی به منابع حساس با استانداردهای دقیق تر به روز می شود

برنامه نویسی که در ابتدا فقط با کد زبان دلخواه خود سر و کار دارد باید با پیکربندی های پیچیده سمت سرور سر و کار داشته باشد و تمرکز خود را از توسعه پروژه به سمت سرور تغییر دهد. این نقطه ای بود که پلتفرم ابری Runflare کار خود را آغاز کرد.

برنامه نویس فقط یک وظیفه دارد: برنامه نویسی! با توجه به این موضوع، تیم توسعه Ranfleur ساختاری ایجاد کرد تا برنامه نویسان فقط بتوانند کار خود را انجام دهند و درگیر فرآیند خرید و پیکربندی سرور نباشند.

تعریف مختصر رانفلور

Runflare یک پلتفرم مبتنی بر ابر (PaaS) برای راه اندازی پروژه ها با زبان های برنامه نویسی سفارشی و پایگاه های داده است. شما می توانید پروژه را تنها با چند کلیک راه اندازی کنید. البته این یک تعریف جامع از Ranfleur نیست. Ranfleur امکانات و خدمات برتری را ارائه می دهد که می توان به طور خلاصه به آنها پرداخت.

Ranfleur در واقع یک پلتفرم ابری است که در کشور توسعه یافته و محصولی دانش بنیان است. زیرساخت رانفلر در مراکز داده مختلف داخل و خارج از کشور قرار دارد که کاربر می تواند مرکز داده مورد نظر خود را انتخاب کرده و پروژه خود را بر روی آن پلتفرم قرار دهد. Runflare از فناوری Docker و Kubernetes استفاده می کند و می تواند پروژه های شما را بدون دانش خاصی از این پلتفرم ها تنها با چند کلیک پیاده سازی کند و سرعت و ثبات بالایی را در اختیار شما قرار دهد.

با بررسی ویژگی های Ranflare می توانید ویژگی Ranflare را در سرورهای اختصاصی یا مجازی مشاهده کنید. زیرساخت Runflare در یک مرکز داده شامل متعادل کننده بار سرور، سرورهای اصلی و کارگران سرور است، اما زیرساخت در سرورهای اختصاصی یا مجازی تنها یک سرور است.

  بهترین اسباب بازی ، برای زوج ها در سال 2024 (بریتانیا)

به زبان ساده، Ranfleur میزبانی ابری NodeJS و سایر انواع هاست ابری را ارائه می دهد که در واقع مزایای بسیار بیشتری نسبت به هاست معمولی دارد.

در Ranflare، زمانی که سرور اصلی در دسترس نباشد، سایت یا پروژه های شما قطع نمی شود. همچنین اگر یکی از سرورهای در حال کار از دسترس خارج شود، پروژه شما به طور خودکار به سرور بعدی که کار می کند منتقل می شود و وقفه خاصی را تجربه نمی کنید. در صورتی که از گزینه پروژه replica استفاده کرده باشید به دلیل این موضوع وقفه ای نخواهید داشت.

برخی از ویژگی هایی که Ranfleur به شما ارائه می دهد:

  • پروژه ها را از یکدیگر جدا کنید
  • راه اندازی بسیار ساده و روان
  • برای انتشار پروژه ها به GitHub و GitLab متصل شوید
  • گزینه CLI سفارشی Ranfler برای استقرار پروژه ها
  • پشتیبان گیری خودکار روزانه، هفتگی و ماهانه
  • امکان تعیین تست سلامت برای گزینه ها (مورد)
  • توانایی تکرار یا ایجاد نمونه های مختلف از یک آیتم
  • توزیع بار یا موازنه بار پروژه شما برای پذیرش کاربران بیشتر
  • امکان آپلود (استقرار) با استفاده از Dockerfile خودتان
  • دسترسی به ترمینال
  • گواهی SSL رایگان
  • امکان شخصی سازی شبکه برای باز و بسته ، پورت ها
  • امکان استفاده از چندین زبان، چارچوب و پایگاه داده به طور همزمان در یک پروژه
  • امکان پرداخت ساعتی با کمترین هزینه ممکن
  • امکان تقسیم منابع بین گزینه های پروژه و تغییر برای زمان های بعدی
  • امکان بازگشت به نسخه های استقرار قبلی در صورت خرابی
  • امکان ایجاد دیسک و اشتراک گذاری آن بین گزینه های پروژه
  • و امکانات دیگر…
  OpenAI راه اندازی فروشگاه GPT را تا اوایل سال 2024 به تعویق انداخت

برای تست کارایی رانفلر نیازی به پرداخت هزینه نیست و می توانید از 50 هزار تومان به صورت رایگان بهره مند شوید و پس از ثبت نام در آن پروژه خود را منتشر کنید.

منبع: https://digiato.com/promoted/runflare-cloud-services-paas-pr