کاربران به دلیل فروش پردازنده های دارای این آسیب پذیری علیه اینتل شکایت کرده اند

گروهی از مصرف کنندگان شکایتی علیه این سازنده بزرگ تراشه تنظیم کرده اند و ادعا می کنند که اینتل از آسیب پذیری جدی مطلع بوده و به فروش محصولات آسیب پذیر در بازار ادامه می دهد.

طبق گزارش Wccftech، قبل از صحبت در مورد شکایت، آسیب‌پذیری Downfall محتویات رجیستری دستگاه را فاش می‌کند و به طور بالقوه منجر به سرقت اطلاعات می‌شود. با این حال، اینتل اظهار داشت که این مشکل بیشتر بر چیپست های قدیمی Tiger Lake/Ice Lake تاثیر می گذارد.

اینتل به دلیل آسیب پذیری Downfall مورد شکایت قرار گرفته است

پنج خریدار CPU اینتل که شکایت کرده اند ادعا می کنند که این شرکت از سال 2018 از آسیب پذیری پردازنده های خود آگاه بوده است. در این مورد، اینتل نه تنها امنیت میلیون ها کاربر را به خطر انداخت، بلکه پیامدهای این آسیب پذیری منجر به کاهش آن شد. در عملکرد پردازنده 50٪.

به گفته شاکیان، اینتل برای مدت طولانی از آسیب‌پذیری Downfall آگاه بوده و حتی در آن زمان نیز طی پنج سال گذشته هیچ تلاشی برای رفع این مشکل نکرده است. علاوه بر این، گفته می‌شود که اینتل از «بافرهای پنهان» استفاده کرده است که عمدتاً برای سرکوب تهدیدات امنیتی برای یک دوره موقت طراحی شده‌اند. در واقع، این رویکرد به جای حل مشکل، وقوع حوادث امنیتی را افزایش داد و منجر به حملاتی مانند سرقت اطلاعات شد.

اینتل هنوز به این شکایت و ادعاهای آن پاسخی نداده است. با این حال، آسیب پذیری Downfall مصرف کنندگان و مشاغل را در معرض خطر قرار می دهد و انتظار می رود تیم آبی با مشکلات زیادی روبرو شود. البته باید توجه داشت که این نوع آسیب پذیری ها در صنعت فناوری بسیار رایج هستند و معمولاً تولیدکننده مقصر نیست.

  خراب شدن OnePlus 12 از یک خنک کننده داخلی بزرگ + ویدیو نشان می دهد

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/intel-downfall-cpu-vulnerability-class-action-lawsuit