کالبد شکافی Macbook Pro M3 و Apple M3 Pro + ویدیو

چندی پیش اپل از نسل جدید دستگاه های مک بوک پرو مجهز به تراشه های 3 نانومتری سری M3 رونمایی کرد. iFixit اکنون MacBook Pro 14 اینچی با تراشه‌های M3 و M3 Pro را بررسی کرده و اجزای داخلی آن‌ها را از طریق کالبد شکافی آشکار کرده است.

ویدیوی iFixit علاوه بر به رخ کشیدن فضای داخلی مک بوک های جدید، امتیاز تعمیر پذیری را نیز به این محصولات داد.

MacBook Pro M3 و M3 Pro Anatomy

همانطور که گفتیم، iFixit دو مدل مختلف از مک بوک پرو ۱۴ اینچی را تحلیل کرد. طبق این ویدیو مک بوک پرو ام 3 پرو از همان طراحی داخلی مک بوک پرو ام 2 پرو بهره می برد و همچنان در داخل بدنه این لپ تاپ با دو فن مواجه می شویم.

در مقابل، مدل M3 تنها به یک فن مجهز است که بی شباهت به مک بوک پرو 13 اینچی نیست. این محصول علاوه بر کاهش اندازه فن، از هیت سینک کوچک تری نیز نسبت به M3 Pro استفاده می کند که با توجه به قدرت کمتر تراشه M3 در مقایسه با M3 Pro، جای تعجب ندارد. با وجود این تفاوت، اپل سایز برد منطقی مدل M3 را افزایش داده است تا ارگونومی آن تغییر نکند.

در حالی که سایر قسمت های داخلی این لپ تاپ مشابه یکدیگر هستند، کالبد شکافی iFixit نشان می دهد که در مدل M3 درگاه Thunderbolt وجود ندارد. یکی از تغییراتی که اپل روی این محصولات جدید در نظر گرفته استفاده از دو ماژول فلش مموری به جای یکی از مدل پایه مک بوک ایر M2 است. طبیعتاً شایان ذکر است که مک بوک ایر M2 در نسخه پایه دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است، اما مدل پایه مک بوک پرو M3 به 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

  کاهش وزن روند پیری مغز را تا 9 ماه کند می کند

طبق گفته iFixit، کاربران نمی‌توانند خودشان صفحه نمایش مک‌بوک‌های جدید را تعویض کنند، زیرا نیاز به ابزارهای خاصی دارد که فقط اپل دارد. همچنین در ویدئو شاهد آناتومی حسگر اثر انگشت تاچ آی دی مک بوک پرو هستیم. در نهایت، iFixit به مک بوک های جدید امتیاز تعمیر پذیری 4 از 10 را داد.

منبع: https://digiato.com/laptop/ifixit-m3-macbook-pro-teardown