کانادا 1.8 میلیارد دلار در هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند

دولت کانادا اعلام کرد که 1.8 میلیارد دلار برای تقویت صنعت هوش مصنوعی و ایجاد مکانیسم هایی برای توسعه ایمن این فناوری اختصاص خواهد داد. بخشی از این سرمایه صرف توسعه قابلیت های زیرساختی در این کشور می شود.

به گزارش بلومبرگ، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، بسته 2.4 میلیارد دلاری کانادا (1.8 میلیارد دلار) را برای سرمایه گذاری در هوش مصنوعی اعلام کرد. بخش مرکزی این بودجه، شامل 2 میلیارد دلار کانادا، صرف توسعه قابلیت‌های محاسباتی و زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای افزایش سرعت فعالیت محققان، استارت‌آپ‌ها و سایر شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی می‌شود.

مابقی این بودجه به افزایش سرعت پذیرش هوش مصنوعی در صنایعی مانند کشاورزی و پزشکی اختصاص خواهد یافت. این سرمایه‌گذاری به کانادایی‌ها، به‌ویژه جوانان، کمک می‌کند تا پتانسیل کامل هوش مصنوعی را درک کنند، به مشاغل پردرآمد دسترسی پیدا کنند و در عین حال بهره‌وری خود را افزایش داده و اقتصاد کشور را پیش ببرند.

کانادا رقابت در بازار جهانی هوش مصنوعی را جدی تر می کند

بنجامین برگن، رئیس شورای نوآوران کانادایی، می‌گوید که گروه او خواهان شفافیت بیشتری در مورد چگونگی دسترسی شرکت‌ها به این قابلیت‌ها و زیرساخت‌های محاسباتی است. وی افزود: «اگر این برنامه به شرکت‌های کانادایی منابع لازم برای رقابت جهانی را بدهد، اخبار امروز گامی در مسیر درست است.»

نخست وزیر کانادا این خبر را در مونترال که یکی از مراکز هوش مصنوعی این کشور است، اعلام کرد. بزرگترین شهر استان کبک در تحقیقات پایه پیشرفت خوبی داشته است و بخشی از این پیشرفت را مدیون حضور یاشوا بنجیو، محقق مشهور در زمینه هوش مصنوعی است.

  لینکدین یک فید به سبک TikTok را برای ویدیوهای عمودی آزمایش می کند

به گفته Bengio، بسیاری از محققان هوش مصنوعی نگران جهت گیری این فناوری هستند. وی از طرح دولت برای ایجاد یک موسسه ایمنی هوش مصنوعی استقبال کرد و گفت که کانادا با این تصمیم در سمت راست تاریخ قرار دارد.

با این حال، کانادا هنوز قوانینی را برای مدیریت حوزه هوش مصنوعی تدوین و تصویب نکرده است.

منبع: https://digiato.com/tech/canada-1-8-bln-dollars-plan-for-ai