گوگل در سال 2021 26 میلیارد دلار برای وضعیت موتور جستجوی پیش فرض پرداخت کرد

معاون رئیس جمهور پرابهاکار راگاوان روز جمعه گفت که گوگل در سال 2021 مبلغ 26.3 میلیارد دلار برای حفظ وضعیت خود به عنوان موتور جستجوی پیش فرض و کسب ترافیک پرداخت کرده است. بلومبرگ گزارش ها. این احتمال وجود دارد که سهم بزرگ آن متعلق به اپل باشد که سال‌ها مبالغ گزافی را پرداخت کرد تا گزینه جستجوی پیش‌فرض در iPhone، iPad و Mac باقی بماند.

راغوان که در شکایت ضد انحصار مداوم وزارت دادگستری علیه این شرکت شهادت می داد، گفت که تبلیغات جستجوی گوگل در سال 2021 146.4 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است که درآمد 26 میلیارد دلاری دلار را برای وضعیت پیش فرض نشان می دهد. مدیر اجرایی تصریح کرد که وضعیت پیش فرض گران ترین قسمتی است که باید برای به دست آوردن ترافیک بپردازید.

رغوان اشاره ای نکرد که چه مقدار از 26.3 میلیارد دلار به اپل رفته است. ولی CNBC گزارش‌ها حاکی از آن است که برآورد شرکت مدیریت ثروت خصوصی Bernstein تخمین می‌زند که گوگل می‌تواند امسال 19 میلیارد دلار برای امتیاز پیش‌فرض به اپل بپردازد.

یک اسلاید ارائه شده در دادگاه نشان داد که در سال 2014، گوگل 47 میلیارد دلار درآمد جست‌وجو داشته است در حالی که 7.1 میلیارد دلار برای وضعیت پیش‌فرض خود پرداخت کرده است. Raghavan شهادت داد که پرداخت‌های پیش‌فرض جستجوی کلی Google بین سال‌های 2014 تا 2021 تقریباً چهار برابر شده است، در حالی که درآمدهای تبلیغات جستجوی آن (تقریباً) سه برابر شده است.

گوگل با انتشار این ارقام مخالفت کرد و استدلال کرد که به توانایی آن برای مذاکره در مورد قراردادهای آتی آسیب می رساند. قاضی آمیت مهتا، که ریاست این پرونده را برعهده دارد، مخالف است.

  ایلیا سوتسکیور، یکی از بنیانگذاران OpenAI، استارتاپ را ، می کند

منبع: https://www.engadget.com/google-paid-26-billion-in-2021-for-default-search-engine-status-203129384.html?src=rss