اساطیر یونانی؛ سرزمین خدایان رنگارنگ

اژدهای طلایی با سفر به دور دنیا و گذر از سرزمین‌های سرسبز شرق، معابد و قبایل عجیب و غریب قاره آمریکا را به ما نشان می‌دهد و به ما یادآوری می‌کند که در سفر به داستان‌های افسانه‌ای جهان، باید از آمریکا دیدن کنیم و تمدن هندی‌ها و آزتک‌ها، اما اکنون مقصد مهم‌تری داریم که به ما در درک اسطوره‌های تمدن‌هایی که قبلاً دیده‌ایم و در آینده خواهیم دید کمک زیادی می‌کند.

مکانی که قدرت تحلیل و تخیل اجداد بشری را به ما نشان می دهد و از هر آنچه که انسان در اطراف خود دیده و سعی در تحلیل و توصیف با استفاده از داستان های تقدیم شده به خدایان داشته، داستان هایی را روایت می کند. سرزمینی غنی فرهنگی و تنها سرزمینی در میان تمام سرزمین های پیشین (نروژ، ایران و چین) است که توانسته آثار فرهنگی و روایات اساطیری خود را بنویسد و تا به امروز از جنگ و آتش، کاهنان و مذهبیون. مبلغینی که برای حفظ این داستان ها و افسانه ها کفر محسوب می شدند.

مهد فرهنگ و جهان بینی غرب… یونان باستان.

اساطیر یونانی؛  سرزمین خدایان رنگارنگ - ویجایاتو
سرزمین خدایان رنگارنگ

آغاز

تعجب آور است که همه فرهنگ ها توافق دارند که تاریکی و هرج و مرج در ابتدای هستی وجود داشته است. که در اساطیر نورس ما شاهد خلق آیمر، اولین زندگی، از هرج و مرج و پوچی بودیم. که در ایران باستان زروان از دل هرج و مرج بیرون می آید و به اهریمن و اهورامزدا، تاریکی و روشنایی جان می بخشد. نقطه نظر چینی باستان همچنین از بخار پانگو و تخم کیهانی او اولین موجود زنده بیرون می آید و جهان را تشکیل می دهد.

  هوش مصنوعی چگونه می تواند به محیط زیست آسیب برساند؟

در یونان باستان، تاریکی را نقطه شروع وجود می دانستند، زیرا یونانیان باستان آن را موجودی تاریک و قدرتمند می دیدند و آن را آشوب می نامیدند. نظریه های مختلفی در مورد KAS وجود دارد مبنی بر اینکه او خود خدای قدرتمندی بود یا اینکه فقط قدرت کیهانی به او قدرت می داد و نه وظیفه. برای تکمیل خلقت اولین خدایان.

اساطیر یونانی؛  سرزمین خدایان رنگارنگ - ویجااتو
همه چیز با KAS، عنصری یا خدای آشوب شروع می شود

علم امروز به طرز جالبی کشف کرده است که شکل گیری کهکشان، که زمین ما تنها عضو حیات در آن است، نیز با هرج و مرج آغاز شد، یعنی انفجار بزرگ.

در سفر خود به فرهنگ و تمدن غنی و شگفت انگیز یونان باستان، با مسائلی مواجه خواهیم شد که علم صحت آنها را ثابت کرده است و این از دو جهت حائز اهمیت است، زیرا داستان های اساطیر یونان ایده اولیه را در ذهن دانشمندان شکل داده است. و فیلسوفان، و هنگامی که آنها حقیقت داشتند، دانشمندان نام این داستان ها و قهرمانان آنها را به اکتشافات و اختراعات خود می دادند، که به تفصیل به آن خواهیم پرداخت. ^.^

با این مفهوم مرموز، یعنی KAS، دو موجود جدید ایجاد می شود. Erebus (تاریکی) و Nyx (شب) که در آن دو موجود جدید به نام‌های Hemera (روز) و Aether (اتر – نور) تشکیل می‌شوند. در اینجا دوباره، KAS عمل می کند و دو موجود مهم دیگر، یعنی گایا (زمین) و تارتاروس (تارتاروس – دنیای زیرین تاریک) را خلق می کند.

اساطیر یونانی؛  سرزمین خدایان رنگارنگ - ویجااتو
هیچ چیز یا عنصر تاریک

بنابراین زمین برای ایجاد حیات، روشنایی و تاریکی برای حفظ آن، روز و شب برای توضیح مفهوم زمان و در نهایت جهان برای مردن و نابودی در یک چشم به هم زدن آفریده شده است و عناصر اساسی زندگی در آن قرار می گیرد. محل. این عناصر اولیه خدا نیستند، بلکه نیرویی فراطبیعی هستند که خدایان را می آفریند و به آنها زندگی ابدی می بخشد.

  کدام خودروسازان در جهان بیشترین درآمد را برای هر کارمند دارند؟ + نمودارها

گایا مادر زمین

در سکوت هستی، گایا به تنهایی دو موجود دیگر، پونتوس (دریا) و اورانوس (اورانوس – آسمان) را می آفریند که ذاتاً مذکر هستند. خود گایا به عنوان مادر زمین نیز با طبیعت زنانه در قالب مادر کیهان و همه چیزهایی که در آن زندگی می کند شناخته می شود.

بر اساس این تفاسیر، گایا سرزمینی است با کوه‌ها و دره‌ها و غارها و اورانوس آسمانی است که بر فراز آن برمی‌خیزد و خانه‌ای برای ابرها، خورشید، باد و باران می‌شود. در اینجا پیوند زمین و آسمان ایجاد می شود و چرخ زمان به آرامی شروع به چرخش می کند.

اساطیر یونانی؛  سرزمین خدایان رنگارنگ - ویجایاتو
گایا، مادر زمین

گایا، مادر زمینی، توسط اورانوس پوشیده شده است و به این ترتیب این دو به شکل خالق هر آنچه پس از آنها می آید با یکدیگر دوست می شوند و فرزندان زیادی دارند که نخ زندگی از آنها بافته می شود.

اولین گروه از کودکانی که از پیوند زمین و آسمان به دنیا می آیند، گروهی از دوازده خدای عنصری هستند. شش پسر و شش دختر پسران زمین و آسمان می شوند که تاریخ و دوره دوم خلقت هستی را در دست می گیرند و جهان را از رکود بیرون می آورند.

این دوازده فرزند تنها اولین گروه از فرزندان گایا و اورانوس هستند، اما تنها فرزندان آنها نخواهند بود. مادر زمین دو بار دیگر و هر بار به شکل سه قلو به دنیا می آورد که به زیبایی و باهوشی دوازده فرزند اول نیستند.

اساطیر یونانی؛  سرزمین خدایان رنگارنگ - ویجااتو
اورانوس، پدر بهشت

اولین سه قلوها موجوداتی عظیم الجثه با سرهای کوچک و تنها یک چشم بزرگ روی صورتشان بودند که سیکلوپ نامیده می شدند. این غول های یک چشم نزد پدر رفتند و به او قدرت های جدیدی دادند که باعث شد مهر آنها در قلب اورانوس، گنبد آسمان بنشیند. آنها به ترتیب برونتس (رعد و برق)، استروب (رعد و برق) و آرجس (رعد و برق) بودند که باعث خوشحالی پدر شد و قدرت های جدید و شگفت انگیزی به آسمان ها اضافه کرد.

اساطیر یونانی؛  سرزمین خدایان رنگارنگ - ویجااتو
غول با سر کوچک و یک چشم بزرگ

سه نفر دوم موجوداتی با ظاهر وحشتناک بودند که باعث می شد پدر از نفرت و انزجاری که نسبت به فرزندانش با دیدن آنها احساس می کرد، احساس وحشت کند. این سه قلوها Hecatoncheres نامیده می شدند. هیولاهای عظیم و قدرتمند با پنجاه سر و صد بازو خشونت بی‌سابقه‌ای را از خود نشان دادند و هیچ چیز مانند زشتی، قدرت و خشم آنها در جهان ایجاد نشده بود. نام این سه هیولا به ترتیب Cottus (خشم)، Gyges (بازوها و پاهای دراز) و Aegaeon بز دریایی (Aegaeon یا Briarios به معنی قوی ترین است).

اساطیر یونانی؛  سرزمین خدایان رنگارنگ - ویجااتو
Hecatonqueres با صد ذراع و پنجاه سر

اورانوس که از نفرت و وحشت خشمگین بود، چگونه ممکن است چنین موجودات زشت و نفرت انگیزی از من، پروردگار آسمان و مادر زمین، گایا، به جرم توهین به چشمانش به دنیا بیاید، این دو جفت سه قلو، هم سیکلوپ و هم هکاتونکیروس را انداخت. به قلب زمین، یا رحم مادرشان گایا. او انکار می کند که این آغاز خشم و نفرت بین زمین و آسمان باشد زیرا گایا همه فرزندانش را به یک اندازه دوست داشت…

  گلکسی اس 24 اولترا در تست دوام ما + ویدیو درخشید

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B7%DB%8C%D8%B1-%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%A7%D9%86%D8%9B-%D8%B3%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C