هیبانک آغاز فعالیت جدید بانکی ما خواهد بود

بانک کارآفرین از انتقال خدمات خود به هیبانک و یکسان سازی عملیات در این بستر خبر داد. در نشست خبری بانک کارآفرین، وضعیت مهاجرت اطلاعات و ادغام فعالیت های بانک کارآفرین از سامانه آفرین به داتین و همچنین برنامه این بانک در سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی اصغر تقی، معاون اجرایی فناوری اطلاعات بانک کاربیر، بر اهمیت بسترهای دیجیتال در بهره وری فعالیت ها تاکید کرد و دلیل اصلی این مهاجرت از سامانه عفرین به داتین را یکپارچگی فعالیت ها و ارائه بهتر خدمات دانست. خدمات بانک کاربیر و سرمایه گذاری بانک در های بانک آدرس پلتفرم دیجیتال بانک کارآفرین اعلام شد.

با توجه به اینکه این سومین هسته مستقر در بانک کارآفرینان است، معاون فناوری اطلاعات این بانک در تشریح این هسته و علت پایان فعالیت در هسته قبلی توضیح داد: نتوانستیم پایه قبلی را به روز کنیم. قراردادها و پروتکل‌ها به دلیل تحریم‌ها و از یک طرف با مشکلات فنی مواجه شدیم و نتوانستیم از توسعه خارج شویم، شرکت مادر ما را تحت پوشش قرار نداد و مجبور به مهاجرت شدیم.

تقی درباره دلایل انتخاب Core Datin توضیح داد: در این فرآیند امتیازات را با هم مقایسه کردیم و امور بانکی و مالی را با سایر واحدهای تجاری در نظر گرفتیم و امتیاز بانک رقیب را نیز در نظر گرفتیم و بر اساس بدنه کارشناسی تصمیم گرفتیم این شرکت را انتخاب کنیم. بانک کارآفرین و قوت فنی بانک کارآفرین.» داتین.

وی درباره اهمیت این فرآیند گفت: سعی شد تمامی نقل و انتقالات به صورت تجمعی و بدون هیچ گونه مغایرت و عارضه ای برای مشتریان و کارکنان انجام شود و در حین انتقال اطلاعات مشتریان اعم از شماره حساب، شماره کارت و رمز عبور کاملا شفاف و بدون تغییر باقی بماند. از این شروع مطمئن شدیم که مشتریان در این فرآیند با مشکل مواجه نخواهند شد.انتخاب محصول و ایجاد زیرساخت و مرکز داده برای میزبانی این پلتفرم از جمله مراحل ضروری بود که با موفقیت انجام شد.

  SBF محکوم شد، ورلد کوین با یک دستور توقف و توقف دیگر رسید، و دورهای پیش فروش بزرگ Web3 بازگشته اند.

به گفته معاون فناوری اطلاعات بانک پیشگامان، این پروژه در بهمن ماه سال 1401 هجری شمسی فعالیت خود را آغاز کرد و در راستای قرارداد منعقد شده، روند عملیاتی آن نیز از خرداد ماه سال جاری آغاز شد. در ادامه فعالیت ها از مهرماه شتاب گرفت و در نهایت در دی ماه انتقال از سامانه عفرین به سامانه داتین با موفقیت انجام شد. اعتقاد بر این است که این یکی از سریع‌ترین انتقال‌ها در شبکه بانکی کشور بوده است، زیرا ۱۱ کارگروه در این فرآیند کار و همکاری کردند.

معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین این فرآیند را موفقیت‌آمیز دانست و در تشریح جزئیات گفت: برای متمایز ، هیبانک و اتصال آن به سیستم‌های بانکی، همزمان با فرآیند مهاجرت، 120 سرویس را خریداری و توسعه دادیم. از گزارش‌ها، با 810 گزارش مواجه شدیم و با بررسی‌ها و فعالیت‌های مهندسی فراوان در گزارش‌ها، مجموع گزارش‌ها برای کمک به افزایش بهره‌وری به 950 گزارش رسید، همچنین منابع را اولویت‌بندی نکردیم و همه چیز را موازی، یکپارچه و بدون تضاد انجام دادیم.

تقی بیان کرد: هیبانک به عنوان بستر دیجیتالی بانک کارآفرینان توانست جایگاه خوبی را کسب کند و پس از یک هفته مشتریان به این بستر مراجعه و از خدمات آن بهره مند شدند.

به گفته وی، در این دو هفته به بیش از 15 هزار تماس پاسخ داده شده است و میانگین تعداد تماس ها در روز 1000 تماس با میانگین زمان پاسخگویی 5 دقیقه است. پس از استفاده از هیبانک، تماس ها کاهش یافته، واحد ارتباط با مشتریان در وضعیت پایدار است و به روز رسانی ها انجام شده و ادامه خواهد داشت.

  سازمان ثبت اسناد با اولویت معاملات ملکی مجبور به صدور مجوز برای سکوهای غیردولتی شد.

معاون اجرایی فناوری اطلاعات بانک کارآفرین ضمن اعلام بانک کارآفرین به عنوان آغاز به کار نئو بانک بانک کارآفرین اظهار داشت: بانک هایپنک علاوه بر جایگزینی تمامی پلتفرم های آینده باتک، شروع کار نئو بانک بانک کارآفرین نیز خواهد بود. جهت اقتصاد مشارکتی و خرده فروشی.تقی همچنین اشاره کرد که مهاجرت یک انفجار بزرگ بود و هسته قبلی کاملا مهندسی شده است و در حال حاضر به طور کامل روی Datain فعال است.

وی در خصوص چشم انداز آینده بانک کارآفرینان گفت: نگاه ما مبتنی بر دیجیتال است و با این رویکرد کار می کنیم. ما انتظار داریم پس از ایجاد و گسترش اکوسیستم دیجیتال خود، خدمات بهتر و ارائه خدمات نوآورانه ارائه دهیم. هدف ما از نوآوری و توسعه در بازار این است که همکاران در شرکت با فناوری های روز به خوبی همکاری کنند و خدمات ممتازی ارائه دهند.

به گفته تکادی، 75 هزار مشتری حقیقی و حقوقی بر روی پلتفرم های بانک مستقر بودند و این تهدید قبل از مهاجرت به 40 هزار کاربر فعال محدود می شد.

میلاد حسینی، مدیر روابط عمومی بانک گرافرین نیز از حمایت بانک گرافرین از شرکت های دانش بنیان و ورود به خدمات شهری خبر داد. وی در این خصوص توضیح داد: شرکت کارآفرینی اسرا امید و شرکت مدیریت سرمایه گذاری ستارهجان بازوی سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ ها و فناوری مالی در بانک کارآفرین هستند و طبق برنامه ریزی برای سال آینده به سطح خوبی رسیده ایم و خواهیم داشت. کمک زیادی کنید.»

تقوی در پایان این جلسه از معرفی محصولات جدید در اوایل اردیبهشت 1403 هجری شمسی و شروع پروژه جدید مرکز داده خبر داد و با امید به دستیابی به بهره وری در پایان فرودین سال آینده، آن را رویداد مهمی دانست. برای توسعه برای زیرساخت های محلی

  iOS 18 به طور چشمگیری قدرت آیفون 15 پرو مکس را بهبود می بخشد

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/hibank-neobank-karafarin