امروز در فضا: مرگ پرسیوال لاول

12 نوامبر 1916 پرسیوال لاول“، ستاره شناس آمریکایی درگذشت.

لاول یک ستاره شناس آمریکایی بود که وجود سیارات را کشف کرد پلوتون او پیش بینی کرد و تحقیقاتی را آغاز کرد که با کشف او به پایان رسید.

قبر لاول نزدیک کلیسا است

او همچنین عمیقا متعهد به یافتن شواهدی از حیات هوشمند در مریخ بود. او در سال 1894 رصدخانه لاول را به عنوان اولین رصدخانه نجومی در آریزونا تأسیس کرد.

پرسیوال لاول در حین مطالعه مریخ، شبکه ای از صدها خط مستقیم و تقاطع آنها را در تعدادی واحه با جزئیات پیچیده ترسیم کرد. وی به این نتیجه رسید که مناطق روشن بیابانی و مناطق تاریک لکه های گیاهی هستند.

اعتقاد بر این بود که آب از کلاهک قطبی در حال ذوب از طریق کانال هایی به سمت مناطق استوایی جریان می یابد تا پوشش گیاهی را فراهم کند.

پرسیوال لاول بیشتر به خاطر مشاهداتش از مریخ شهرت دارد، اما او زهره را نیز ترسیم کرد.

نقشه لوول از مریخ

اگرچه نظریه‌های لاول در مورد کانال‌های مریخ، ویژگی‌های سطحی زهره و سیاره X در حال حاضر بی‌اعتبار شده‌اند، اما رویه او برای ساختن رصدخانه‌هایی در جایی که بهترین عملکرد را داشته باشند، به عنوان یک اصل پذیرفته شده است.

سیارک 1886 لاول که توسط هنری گکلاس و رابرت شیلداخ در سال 1949 کشف شد، دهانه لاول در ماه و دهانه لاول در مریخ به نام آن نامگذاری شده است.

جنگ جهانی اول، لاول را که یک صلح طلب سرسخت بود، عمیقاً غمگین کرد. با اندکی ناکامی در کار نجومی، سلامتی او رو به وخامت گذاشت و در سن 61 سالگی بر اثر سکته درگذشت.

  OpenAI با ناشر People Dotdash Meredith شریک است

منبع: https://digiato.com/astronomy/percival-lowell-died