اولین کلینیک هوش مصنوعی جهان؛ رفتن به مطب را فراموش کنید

مناسب ترین و کاربردی ترین روش های درمانی را تجربه کنید. این ادعایی است که توسط استارتاپ Forward Health، سازنده CarePod، اولین کلینیک هوش مصنوعی در جهان، مطرح شده است. کنترل فشار خون، معاینه قلب و درمان بیماری های باکتریایی تنها بخشی از قابلیت های این دستگاه است و هوش مصنوعی کرپاد آنالیز کامل اقدامات انجام شده را برای شما ارسال می کند تا از جزئیات بیماری خود مطلع شوید.

Forward Health یک شرکت پزشکی 675 میلیون دلاری است که 100 میلیون دلار آن از طریق پروژه CarePad جمع آوری شده است. این شرکت در سال 2016 توسط آدریان عون، اریک فرای، ایلیا آبیزوف و رابرت سباستین تاسیس شد و علاوه بر آدریان عون، برایان سینگرمن، کیث رابیوس و پاتریک بچت نیز حضور دارند. رام شریرام و مارک بنیوف در هیئت مدیره این شرکت نیز حضور داشتند. اریک اشمیت، جان دوئر و ماریسا مایر نیز این شرکت را در توسعه اهداف درمانی پیشرفته رهبری می کنند.

به گفته آدریان عون، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران فوروارد هلث، اولین پروژه این شرکت در سال 2017 با هدف توسعه مراقبت های بهداشتی راه اندازی شد. در ابتدا سعی کردند با ایجاد دفاتر پیشگام و استفاده از فناوری های جدید، روش های قدیمی درمانی مانند اسکنر بدن، حسگرهای هوشمند و الگوریتم های تشخیصی را کنار بگذارند. اکنون در یک ماموریت مشابه، Forward Health در تلاش است تا Kerpad را با استفاده از آزمایشات قبلی توسعه دهد.

Kirpad، کلینیک AI Therapy

بیمارانی که برای اولین بار از خدمات درمانی کرپود استفاده می کنند، ارزیابی بیومتریک کاملی از خود دریافت می کنند که منجر به عملکرد بهتر در تشخیص و درمان بیماری های مختلف می شود. علاوه بر این، هوش مصنوعی Kerpod اطلاعات بیشتری در مورد روش های درمانی و وضعیت جسمانی بیماران ارائه می دهد.

هوش مصنوعی

در سال 2017، آدریان عون در مصاحبه ای با TechCrunch از Kerpad به عنوان راه حلی برای پیشرفت پزشکان یاد کرد: «ما باید راهی برای بهبود روش درمان پزشکان و نجات جان افراد بیشتر پیدا کنیم. مهندسان نیز با تدوین برنامه ها و برنامه ها در مسیر توسعه و پیشرفت هستند.

او همچنین آغاز فعالیت فوروارد هلث را شبیه به تسلا و ایلان ماسک می داند و می گوید: مطب پزشک مانند خودروی تسلا مدل اس در نظر گرفته می شد و بهبود یافته ترین نسخه آن خودرو مدل 3 یا کارپاد نام دارد. در واقع کارپاد را می توان مطب پزشکی دانست که از بالاترین سطح فناوری بهره می برد.»

  شورای رقابت قیمت محصولات جدید ایران خودرو را اعلام کرد
هوش مصنوعی

در ابتدا، فوروارد هلث خدمات پزشکی خود را با ایجاد دفاتر پزشکی برای درمان بیماران در شرایط مختلف از جمله: دستگاه های اسکن پوست برای مشکلات و بیماری های مرتبط، دستگاه های اسکن بدن برای شناسایی بیماری های قلبی و غیره گسترش داد. همچنین در زمان شیوع کووید-19، این شرکت پیشنهاد خود را برای نظارت و درمان بیماران از راه دور اجرا کرد.

اکنون به نظر می رسد که فوروارد هلث به دنبال ارائه روش های نوین درمانی و اعمال تمامی تجربیات درمانی قبلی در یک مکان در کربد است. تمرکز این شرکت بر تامین اولیه 25 دستگاه کرپاد است و در نظر دارد با توسعه این فناوری تولید خود را به 3200 دستگاه در سال برساند.

درمان هوش مصنوعی را دریافت کنید

هنگام استفاده از Carpod، یک راهنمای صوتی داخلی وجود دارد که شما را در استفاده از تجهیزات داخل آن راهنمایی می کند. در مرحله اول می توانید با نصب اپلیکیشن اختصاصی دستگاه، قفل دستگاه را باز کنید و به امکانات آن دسترسی داشته باشید. وقتی وارد داشبورد می شوید، تجهیزات مختلفی از جمله صفحه نمایش لمسی در کنار صندلی و مدار نور داخلی روی زمین را مشاهده خواهید کرد. این نورافکن مکانی برای بررسی بدن شما برای درمان خواهد بود. همچنین داخل یکی از قسمت های دستگاه یک کشوی مخفی وجود دارد که در صورت نیاز تست های پزشکی مختلف را در اختیار شما قرار می دهد.

هوش مصنوعی

مانیتور Kerpod خدمات متنوعی را برای بسیاری از بیماری ها ارائه می دهد، از جمله غربالگری کل بدن، غربالگری سلامت قلب، آزمایش گلو، فشار خون، کنترل وزن، آزمایش کرونا، آزمایش HIV، آزمایش دیابت و غربالگری سلامت کبد. به عنوان مثال، هنگامی که تست سلامت قلب را انتخاب می کنید، صفحه از شما می خواهد که سنسور را در جلوی قلب خود قرار دهید و پس از پایان آزمایش ها، نتیجه را ارائه دهید. اگر مشکل جدی‌تر باشد یا به مراقبت‌های پزشکی بیشتری نیاز داشته باشید، پزشکان فوروارد هلث از روند درمان و داده‌های مراقبتی شما آگاه خواهند شد و در صورت لزوم، نسخه یا روش درمانی دیگری را اعمال خواهند کرد.

در کارپاد می توانید با استفاده از دستگاه بدون سوزن یکبار مصرف آزمایش خون بدهید، فشار خون خود را با استفاده از کاف بی سیم چک کنید و با استفاده از اسکنر آزمایشات پوستی را انجام دهید. ابزارهای مختلفی نیز برای تشخیص بیماری های ویروسی و باکتریایی تعبیه شده است. علاوه بر این مزایا، به نظر می رسد دستگاه Kerpod قادر به آزمایش بیماری های مقاربتی باشد، اما جزئیاتی در مورد نحوه عملکرد آن وجود ندارد.

  تصویر روز ناسا: خوشه کهکشان کما
هوش مصنوعی

بر روی هر پلاک خودرو یک اپراتور وجود دارد که وظیفه سرویس دستگاه و پاسخگویی به سوالات مهم و اساسی کاربران در مورد دستگاه را بر عهده دارد. هنگام استفاده از Kerpod، بیماران باید به تنهایی به دستگاه دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز می توانند از طریق اپلیکیشن این برنامه با پزشک شرکت صحبت کنند.

تمام خدمات فوق، به علاوه پشتیبانی 24 ساعته و چت مجازی با پزشکان، 99 دلار در ماه هزینه خواهند داشت. اگر علاوه بر این مزایا، بیماران خواهان دسترسی به دفاتر پزشکی Forward Health باشند، باید هزینه ای معادل 149 دلار بپردازند. با پرداخت این هزینه ها، بیماران از حمایت مالی بیمه محروم می شوند. زیرا Kerpad در حفظ اطلاعات شخصی کاربران خود سختگیر است.

ایده های عون هوش مصنوعی را وارد حوزه درمان می کند

آدریان عون یک مهندس باتجربه هوش مصنوعی است که پروژه های خاصی را قبل از Forward Health در گوگل اجرا کرده است. پس از اینکه گوگل در سال 2013 استارتاپ پردازش زبان طبیعی خود را به نام Wavii خریداری کرد، او ایده خود را با لری پیج، مدیر عامل گوگل در میان گذاشت. عون گفت: کاری که اکنون انجام می دهیم انتقال تدریجی تخصص های درمانی و مراقبتی از پرستاران و پزشکان به دستگاه ها و نرم افزارها است. ما حتی به کلینیک های واک-این اعتقادی نداریم و سابقه استفاده از این روش درمانی به پایان رسیده است.»

فوروارد هلث همچنان به دنبال استخدام بیش از 100 پزشک در بخش مراقبت های اولیه است و دارای یک هیئت مشاوره پزشکی متشکل از 5 پزشک است. به نشان دادن راه موفقیت شرکت کمک کنید بهترین خدمات پزشکی او بیماران را می شناسد. این خدمات می تواند شامل موارد زیر باشد: به آخرین نتایج و آزمایشات دسترسی داشته باشید همراه با طراحی برنامه های درمانی پیشرفته این کار با نظارت و تایید تیمی از پزشکان قابل انجام است.

آدریان عون

اما این حجم از اطلاعات چگونه پردازش می شود؟ پاسخ به این سوال در مدل زبان توسعه یافته Forward Health (LLM) نهفته است که برای استخراج پروتکل های مراقبت و شناسایی آخرین داده های تحقیقاتی طراحی شده است. علاوه بر این، به گفته آدریان عون، تیم کلینیک فوروارد به یک کنترل پنل دسترسی دارد که موقعیت‌های مختلف را در نظر می‌گیرد تا آسایش و برنامه مراقبت خاصی را برای بیماران حفظ کند.

  تسلا برای جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داده است

عون افزود: ما از هوش مصنوعی برای مطالعه تحقیقات، استخراج برنامه های مراقبت و ارائه آنها به مشتریان استفاده می کنیم. این شگفت انگیز است. زیرا برخی موسسات پزشکی دانشگاهی هستند که تحقیقات بسیار خوبی در این زمینه دارند، اما هرگز مورد توجه قرار نمی گیرند. جالب است که ما می توانیم در هر زمان به آخرین تحقیقات در این زمینه دسترسی داشته باشیم.

او همچنین درباره نحوه ایمن‌سازی داده‌ها به TechCrunch گفت: «Forward از بهترین شیوه‌های امنیتی برای رمزگذاری داده‌ها و کنترل دسترسی استفاده می‌کند. ما مرتباً ممیزی‌های شخص ثالث را برای ارزیابی و اطمینان از وضعیت امنیتی خود بررسی می‌کنیم و مجموعه‌ای قوی از شیوه‌های حفظ حریم خصوصی را مطابق با فدرال اجرا می‌کنیم. قانون حفاظت از داده‌ها برای اعضای ما.» اعضای شرکت همیشه داده‌های خود را دارند و این اطلاعات هرگز در اختیار شخص ثالث قرار نخواهد گرفت.»

هوش مصنوعی

عون با تاکید بر اینکه داده ها در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد گرفت، گفت: نکته مثبت این است که ما هزینه های بیمه را قبول نمی کنیم و این امر باعث می شود اطلاعات شما در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد. تنها کسانی که به اطلاعات شما دسترسی دارند پزشکان ما هستند و این کار فقط برای ارائه خدمات بهتر انجام می شود.

Forward Health به دنبال نصب Kerpods در مکان های عمومی از جمله مراکز خرید، کلوپ ها و برج ویلیس در شیکاگو است. این شرکت اعلام کرد که می خواهد تولید Kerpod را تا سال 2024 دو برابر کند و عرضه آن را در سراسر کشور در سانفرانسیسکو، نیویورک، شیکاگو و فیلادلفیا آغاز خواهد کرد.

نتیجه

Kerpod راه حل جدیدی است که از داده ها و دستاوردهای قبلی این شرکت استفاده می کند و به عنوان یک دستگاه جدید سعی در ارائه روش های درمانی مدرن تری دارد. آدریان عون برنامه های بلندپروازانه ای برای Forward Health دارد و توانایی اثبات شده این شرکت در حل چنین مشکلاتی به آنها امید می دهد. Aoun همچنین جاه طلبی زیادی برای حل مشکلات و یافتن راه حل های ساده تر برای MRI و جراحی قلب باز دارد و ممکن است شاهد ورود هوش مصنوعی برای مدرن ، چنین درمان هایی باشیم.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/forget-going-doctors-offices-by-ai-clinics