تسلا برای جبران کاهش فروش، قیمت برخی خودروها را کاهش داده است

تسلا قیمت برخی از خودروهای خود را در تعدادی از بازارهای بزرگ از جمله ایالات متحده، چین و آلمان کاهش داده است. با توجه به کاهش تقاضا و فروش در سه ماهه اول سال 2024، این شرکت تصمیم به تعدیل قیمت خودرو گرفت.

در اوایل این ماه مشخص شد که تسلا ظاهراً فروش خوبی در سه ماهه اول سال 2024 نداشته است.این شرکت در سه ماهه اول سال جاری با کاهش فروش مواجه شده است. رقابت شدید بازار، به ویژه قیمت خودروهای چینی، تسلا را با کاهش تقاضا مواجه کرده است.

تسلا قرار است پس از بسته شدن بازار ایالات متحده در روز سه شنبه، داده های مالی سه ماهه اول سال 2024 را اعلام کند.

کاهش قیمت خودروهای تسلا به دلیل کاهش تقاضا در سه ماهه اول سال 2024

ایلان ماسک در پستی در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) گفت: قیمت خودروهای تسلا باید مرتباً تغییر کند تا حجم تولید با تقاضای فروش در بازار مطابقت داشته باشد.

در چین، این شرکت قیمت پایه تسلا مدل 3 بازطراحی شده در چین را حدود 2000 دلار کاهش داد. مدل Y، مدل

قیمت مدل پایه تسلا مدل Y اکنون به حدود 42990 دلار کاهش یافته است، در حالی که مدل های Long Range و Performance اکنون به ترتیب حدود 47990 و 51490 دلار قیمت دارند.

گزارش ها حاکی از آن است که کاهش قیمت ها در چندین کشور دیگر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز اعمال شده است. این شرکت بیش از یک سال است که قیمت خودروهای خود را نیز به میزان قابل توجهی کاهش داده است تا بتواند در بازار پر رقابت حرکت کند.

  GTA Vice City چگونه ساخته شد؟

تسلا در به روز رسانی مدل های قدیمی خود کند بوده است. در همین حال، رقبای چینی مانند BYD و Nio مدل‌های ارزان‌تری را ارائه می‌کنند. شرکت چینی شیائومی نیز ماه گذشته اولین خودروی الکتریکی خود را روانه بازار کرد. هفته گذشته، تسلا اعلام کرد که قصد دارد بیش از 10 درصد از نیروی کار خود را در سراسر جهان اخراج کند. در بحبوحه روزهای سخت، این شرکت روز جمعه فراخوانی را برای رسیدگی به وضعیت هزاران کامیون جدید سایبر به دلیل نگرانی های ایمنی صادر کرد.

سهام تسلا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 درصد کاهش یافته است.

منبع: https://digiato.com/car-news/tesla-cuts-prices-across-its-line-up-china