تست رانندگی با تیگو 7 پرو هیبریدی، خودرویی که برای طیف وسیعی از مشتریان جذاب است

روزنامه نگاران در نخستین روزهای مارس 1402 هجری شمسی فرصت یافتند تا مصاحبه ای کوتاه با فینیکس تیگو 7 پرو هیبریدی داشته باشند. این خودرو در ماه های آینده وارد بازار خواهد شد و به عنوان محصولی کوچکتر و ارزانتر از تیگو 8 پرو هیبریدی شناخته خواهد شد. انتظار داریم نسخه هیبریدی تیگو 7 پرو به دلیل قیمت پایین و عملکرد فنی قابل قبول، محبوبیت بالایی در بین علاقه مندان داشته باشد. در مقاله بعدی با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی ظاهری، تفاوت های محدود

تفاوت های ظاهری تیگو 7 پرو هیبریدی با نسخه احتراق داخلی این خودرو محدود است. این خودرو همچنان یک تیگو 7 است و می توانید این ویژگی را از چهره آن تشخیص دهید. چهره این خودرو کاملا با تیگو 7 پرومکس مطابقت دارد که قدرتمندترین نسخه این خودرو با موتور احتراق داخلی است. طبیعتا طراحان با استفاده از نوارهای آبی سعی کردند خودرو را مدرن جلوه دهند. رینگ های 18 اینچی این خودرو نیز طراحی جدیدی برای نشان دادن هیبریدی بودن خودرو دریافت کردند. چراغ های جلوی این خودرو نیز به ال ای دی تغییر یافت تا با نسخه معمولی متفاوت باشد.

تیگو 7 پرو هیبریدی

تفاوت های ظاهری تیگو 7 هیبریدی با نسخه های احتراق داخلی در کابین ظریف است و به واحدهای کنترلی سیستم هیبریدی محدود می شود. خوشه های دوگانه 12.3 اینچی و یک صفحه لمسی 8 اینچی برای سیستم تهویه و روشنایی داخلی نیز کابین را متنوع می کند.

  بنکیو از پروژکتور با کیفیت LH650 با خروجی تصویر 1080p رونمایی کرد.

مشخصات فنی تیگو 7 پرو هیبرید

مانند Tigo 8 Pro Hybrid، Tigo 7 Pro Hybrid از موتور هیبریدی پلاگین استفاده می کند. بنابراین موتور الکتریکی نقش اصلی نیروی محرکه را ایفا می کند و موتور احتراق داخلی تنها به عنوان یک ژنراتور استفاده خواهد شد. طبیعتا برای باتری این خودروها درگاه شارژ نیز در نظر گرفته شده که در ایران چندان کاربردی نیست. با این حال، یک تغییر بزرگ در تیگو 7 پرو هیبریدی نسبت به تیگو 8 پرو ای پلاس وجود دارد که این خودرو را بیش از پیش محبوب کرده است. Tiggo 7 Pro Hybrid دارای دو موتور الکتریکی است و یک کراس اوور قدرتمند به حساب می آید!

موتورهای الکتریکی این خودرو در مجموع 88 ، بخار قدرت تولید می کنند. موتور بنزینی این خودرو 1.5 لیتری توربوشارژ است که در طیف گسترده ای از خودروهای ام وی ام، چری و فنیکس در بازار ایران از جمله چری تیگو 7 نسل اول استفاده می شود. این موتور حداکثر قدرت 147 را تولید می کند. ، بخار و 210 نیوتن متر گشتاور. موتور احتراق داخلی هیبریدی پلاگین تیگو 7 پرو نسبت به کیفیت سوخت حساسیت کمتری دارد و این موضوع در دراز مدت باعث بهبود آن می شود. راندمان کلی تیگو 7 پرو هیبریدی 235 ، بخار و 510 نیوتن متر گشتاور است که برای یک کراس اوور کوچک اعداد قابل احترامی است.

امتحان رانندگی

گیربکس هیبریدی خودرو یا DHT نیز در نسخه هیبریدی تیگو 7 استفاده شده است. حالت های مختلف رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این خودرو می تواند با موتور بنزینی بدون درگیری موتورهای الکتریکی، تنها با یک موتور الکتریکی، با دو موتور الکتریکی، با یک موتور احتراق داخلی و یک موتور الکتریکی و با هر سه موتور حرکت کند. برد رانندگی این خودرو در حالت تمام الکتریکی حداکثر 82 کیلومتر خواهد بود. شتاب 0 تا 100 این خودرو 7.4 ثانیه است.

  این مادربزرگ 75 ساله به یکی از مشهورترین بازیکنان Fortnite در جهان تبدیل شده است

تست درایو با نسخه هیبریدی کراس اوور کوچک برای مدیران خودرو

بسیاری از ما تجربه رانندگی با خودروهای هیبریدی را به دلیل محدودیت های اعمال شده در بازار خودروی ایران نداشته ایم. بدین ترتیب گشتاور 510 نیوتن متری این حس را به شما می دهد که شتاب فوق العاده ای را تجربه خواهید کرد. اما در تیگو 7 هیبریدی این اتفاق نمی افتد. در حالت کارکرد Eco و Standard، دریچه گاز واکنش طبیعی دارد. اما اگر درایو را در حالت اسپرت قرار دهید، شتاب و کشش قوی تری را احساس خواهید کرد.

هنگام حرکت در شهر می توانید از حالت تمام برقی استفاده کنید و از سکوت و آرامش خودرو لذت ببرید. به خصوص که این خودرو هیچ صدای هشدار خارجی تولید نمی کند و کاملا بی صدا است. عملکرد تیگو 7 هیبریدی نیز در شهر قابل قبول است و سیستم تعلیق آن سواری راحت را برای سرنشینان فراهم می کند. سیستم تعلیق این خودرو از ترکیب سیستم مک فرسون در جلو و سیستم چند لینکی در عقب تشکیل شده است.

تیگو 7 پرو هیبریدی

اگر این ماشین را در جاده ببرید، عملکرد آن بهتر می شود. شتاب با عملکرد همزمان موتورها تا حد زیادی بهبود می یابد. کابین خودرو نیز در سرعت های زیر 100 کیلومتر بسیار آرام و راحت است. همچنین به دلیل مرکز ثقل پایین، در این کراس اوور حرکات نوسانی را تجربه نخواهید کرد. البته عملکرد سیستم تعلیق Tigo 7 Pro Hybrid در جاده به خوبی جاده های شهری نیست. از آنجایی که ما با یک وسیله نقلیه نردبانی سر و کار نداریم، آفرود با این تیگو 7 هیبریدی توصیه نمی شود.

  هوآوی ممکن است در حال کار بر روی هدست واقعیت ترکیبی خود برای رقابت با اپل باشد

نتیجه گیری: آیا تیگو 7 پرو هیبریدی را بخریم یا خیر؟

تعیین ارزش خرید تیگو 7 هیبریدی بستگی به قیمت آن دارد. در مورد تیگو 8 پرو ای پلاس، شاهد بودیم که این خودرو با قیمت گران تری نسبت به تیگو 8 پرو مکس به فروش رسید. بنابراین قیمت نسخه هیبریدی تیگو 7 پرو بالاتر از نسخه احتراق داخلی آن خواهد بود.

مدیران خودرو

اگر مدیران خودرو بتوانند این کراس اوور را با قیمتی کمتر از دو میلیارد تومان به بازار عرضه کنند، تصور می کنیم که شانس موفقیت این خودرو زیاد است. عملکرد فنی این خودرو می تواند تمام کراس اوورهای کوچک موجود در بازار را در زمانی که سه موتور همزمان کار می کنند به چالش بکشد. سازگاری موتور این خودرو با سوخت موجود در کشور باعث بهبود راندمان آن در دراز مدت می شود. علاوه بر این، بسته باتری در خودروهای هیبریدی کوچکتر از خودروهای الکتریکی است. در نتیجه تعویض باطری های این خودرو هزینه کمتری را برای مشتریان به همراه خواهد داشت.

منبع: https://digiato.com/car/driving-experience-with-tiggo-7-pro-hybrid