شارژر دو طرفه; آپشن BMW در آینده نزدیک

شرکت خودروسازی بی ام و آلمان اعلام کرد که در آینده نزدیک خودروهای برقی خود را به شارژرهای دو طرفه مجهز خواهد کرد. بنابراین، خودروهای الکتریکی BMW در صورت لزوم می توانند به یک پاوربانک بزرگ تبدیل شوند.

خودروهای الکتریکی BMW در حال حاضر بر اساس پلت فرم Neue Klasse در حال توسعه هستند. اولین خودروی الکتریکی جدید این شرکت سال آینده در قالب یک SUV رونمایی خواهد شد. ب ام و به همراه سایر خودروسازان خودروهای برقی خود را به شارژرهای دو طرفه مجهز خواهند کرد. بنابراین دارندگان سدان BMW iX3 و BMW i3 می توانند از خودروی خود به عنوان پاوربانک استفاده کنند. منبع تغذیه برق BMW را می توان برای تغذیه پمپ ها و موتورهای آب، تامین برق لوازم خانگی، شارژ دوچرخه های الکترونیکی و شروع تجهیزات کمپینگ استفاده کرد. BMW این ویژگی را به عنوان یک گزینه استاندارد بدون پرداخت هزینه اضافی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

باتری های گرد امکان فعال سازی دو طرفه شارژر را می دهند

در حال حاضر خودروهای برقی و هیبریدی از باتری هایی به شکل منشور استفاده می کنند. با این حال، نسل بعدی باتری ها ساختار دایره ای خواهند داشت. بر اساس این باتری های گرد، BMW قابلیت شارژ دو طرفه را به محصولات آینده خود اضافه خواهد کرد. استفاده از باتری های گرد در خودروهای الکتریکی، چگالی انرژی را تا 20 درصد افزایش می دهد. باتری های گرد نیز سرعت شارژ و برد خودرو را تا 30 درصد افزایش می دهند. باتری های گرد نسل ششم باتری ها هستند.

  قیمت سهام مایکروسافت پس از کنفرانس OpenAI به رکورد بالایی رسید
شارژر دو طرفه

سیستم شارژ دو طرفه BMW دارای سه حالت است. حالت اول “از ماشین تا خانه” نام دارد. با فعال سازی این حالت، انرژی ذخیره شده در باتری خودرو برای استفاده در لوازم خانگی آماده می شود. حالت دوم “خودرو به شبکه” نام دارد. در این صورت می توانید از خودرو به عنوان یک منبع انرژی بزرگ برای مصارف سنگین مانند موتور الکتریکی استفاده کنید. در نهایت، با فعال ، حالت سوم یا «خودرو به وسیله نقلیه»، می‌توانید وسیله نقلیه الکتریکی دیگری را با استفاده از باتری خودروی خود شارژ کنید. طبیعتا حالت سوم تنها در شرایطی قابل استفاده است که هر دو خودروی برقی از برند BMW باشند و ساختار فنی آنها بر اساس پلتفرم کلاس جدید این شرکت باشد.

پس از عرضه iX3 و i3، ب ام و قصد دارد تا سال 2028 حداقل چهار مدل دیگر را با همین پایه ها عرضه کند. در اوایل دهه 2030، برندهای فرعی BMW Mini و Rolls-Royce نیز کاملاً الکتریکی خواهند بود.

منبع: https://digiato.com/car-news/two-way-charger-an-option-for-bmw-cars-in-the-near-future