نسل بعدی پردازنده های اینتل ممکن است Core 200 نامیده شود

پس از عرضه پردازنده های Meteor Lake، اینتل تغییراتی را در سیاست های خود اعمال کرد که مهم ترین آن تغییر نام این پردازنده ها به Core Ultra بود. به نظر می رسد این شرکت آمریکایی قصد دارد بار دیگر با تغییر نام محصولات خود نسل بعدی پردازنده های خود را با نام های Core 200 و Core Ultra 200 معرفی کند. اما این نسل از پردازنده های اینتل دقیقاً چگونه طبقه بندی می شوند؟

آیا خط مشی نامگذاری پردازنده اینتل گیج کننده تر می شود؟

پردازنده اینتل

بر اساس گزارش Notebookcheck به نقل از منبعی در دنیای فناوری، اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می دهد نسل جدید پردازنده های اینتل دوباره با تغییر نام مواجه خواهند شد. اول از همه، به نظر می رسد که اینتل قصد دارد پردازنده های Raptor Lake Refresh را با نامی جدید عرضه کند. این پردازنده ها قبلا در نسل فعلی با نام های Core 3 100U و Core 5 120U علاوه بر Core 150U معرفی شده بودند. اما این بار اینتل چنین پردازنده هایی را با نام Core 200H در سری های مختلف عرضه خواهد کرد.

پردازنده‌های نسل Arrow Lake نیز احتمالاً با نام Core Ultra 200 با پسوند U برای مدل‌های کم مصرف و H و HX برای مدل‌های قدرتمندتر وارد بازار خواهند شد. اگرچه افزایش تعداد مدل های پردازنده اینتل در نسل بعدی می تواند یک رویداد جذاب باشد. اما این نوع نام گذاری کاربران را بیش از پیش گیج می کند. حتی طرفداران اینتل نیز از این سیاست نامگذاری پیچیده انتقاد می کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این تغییرات اجرا خواهند شد یا اینکه اینتل ترجیح می دهد فرآیند ساده تری را انتخاب کند. در هر صورت باید منتظر اطلاعات رسمی در مورد محصولات آینده این شرکت باشیم. داده های دیگر نشان دهنده کنار گذاشتن هسته های LP-E و Hyperthreading در سری پردازنده های Arrow Lake است. از طرفی پردازنده گرافیکی این پردازنده ها ممکن است در مقایسه با نسل قبلی تعداد هسته های کمتری داشته باشد. با این حال عملکرد بهتری را در پردازش گرافیکی شاهد خواهیم بود.

  کیک استریمرها قصد دارند نظرات مدیر عامل را در جریان "شوخی" برای کارگران ، بگذارند

منبع: https://digiato.com/tech/intel-to-announce-next-gen-cpus-with-core-200-branding