اندروید 15 احتمالا از شارژ بی سیم با استفاده از فناوری NFC پشتیبانی می کند

گوشی های هوشمند و سایر گجت ها معمولا از فناوری شارژ بی سیم Qi استفاده می کنند، اما بدیهی است که از فناوری NFC نیز می توان برای این منظور استفاده کرد که مزایایی نسبت به Qi دارد. به نظر می رسد اندروید 15 شارژ بی سیم را با استفاده از NFC فعال می کند.

با توجه به بررسی Android Authority از اندروید 15 بتا، به نظر می رسد که گوگل در حال کار بر روی آوردن پشتیبانی از شارژ بی سیم NFC به سیستم عامل است. بسیاری از دستگاه های کوچک از شارژ بی سیم Qi پشتیبانی نمی کنند زیرا فضای کافی برای قرار دادن سیم پیچ شارژ ندارند. از طرف دیگر، شارژ بی سیم NFC به فضای بسیار کمتری نیاز دارد، بنابراین برای دستگاه های کوچکتر مناسب تر است.

شارژ بی سیم با NFC در اندروید 15

استاندارد Qi معمولا برای شارژ بی سیم استفاده می شود. شارژ بی‌سیم Qi مدتی است که وجود داشته و در بسیاری از دستگاه‌های هوشمندی که ما هر روز استفاده می‌کنیم وجود دارد. با این حال، بسیاری از دستگاه های الکترونیکی کوچکتر از فناوری شارژ بی سیم Qi برخوردار نیستند. برای حل این مشکل می توان از فناوری NFC استفاده کرد.

شارژ بی سیم NFC در سال 2020 معرفی شد و آنتن های بسیار کوچک تری نسبت به شارژ بی سیم Qi دارد. آنتن های شارژ بی سیم NFC می توانند تا 1 سانتی متر اندازه داشته باشند و می توانند در دستگاه های هوشمند بسیار کوچک مانند هدفون، قلم، ساعت های هوشمند و برچسب های ردیابی ادغام شوند. علاوه بر این، می توان از همان آنتن برای انتقال داده های مختلف و صرفه جویی در فضای بیشتر استفاده کرد.

  اخراج سم آلتمن از OpenAI باعث کاهش 13 درصدی ارزش توکن Worldcoin شد.

اگرچه نزدیک به چهار سال از معرفی فناوری شارژ بی سیم NFC می گذرد، اما این فناوری هنوز به بسیاری از محصولات تجاری نرسیده است. شاید یکی از دلایل این باشد که این فناوری توسط سیستم عامل های بزرگی مانند اندروید پشتیبانی نمی شود. اکنون به نظر می رسد که آپدیت آینده اندروید 15 پشتیبانی از شارژ بی سیم NFC را اضافه خواهد کرد.

گوگل در ابتدا سعی کرد در اواخر سال ۲۰۲۱، تقریباً یک سال و نیم پس از عرضه شارژ بی‌سیم NFC، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم NFC را به اندروید اضافه کند، اما بعداً از آن عقب‌نشینی کرد. حال به نظر می رسد که این شرکت قصد بازگشت دوباره به این فناوری را دارد.

منبع: https://digiato.com/app/android-15-adding-support-for-wireless-charging-via-nfc