سامسونگ 6.4 میلیارد دلار از ایالات متحده تحت قانون CHIPS دریافت می کند تا تولید تراشه را افزایش دهد

image-01-samsung-foundrys-first-3nm-chip-production

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دولت ایالات متحده برای افزایش تولید تراشه خود در تگزاس تا سقف 6.4 میلیارد دلار بودجه مستقیم در اختیار سامسونگ قرار خواهد داد.

در مقابل، غول فناوری کره جنوبی متعهد به سرمایه گذاری 45 میلیارد دلاری در دو کارخانه تولید تراشه خود خواهد شد که یکی در حال ساخت در تیلور و دیگری در حال ساخت در آستین است. سامسونگ همچنین یک کارخانه بسته بندی پیشرفته و مرکز تحقیقاتی ایجاد خواهد کرد.

سامسونگ بر اساس قانون تراشه‌ها و علم به سومین منبع تامین مالی ایالات متحده تبدیل می‌شود، که به وزارت بازرگانی 39 میلیارد دلار برای توزیع به‌عنوان کمک‌های بلاعوض به سازندگان تراشه برای تقویت تراشه‌های تولید داخلی، به‌ویژه تراشه‌های پیشرفته اختصاص داد. اینتل در ماه گذشته 8.5 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری دریافت کرد، در حالی که TSMC هفته گذشته 6.6 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری 65 میلیارد دلاری دریافت کرد.

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمک مالی به شرکت اجازه می‌دهد «به گسترش خود در تگزاس مرکزی ادامه دهد و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جدید تولیدی برای تراشه‌های حیاتی برای خودرو، فناوری مصرف‌کننده، اینترنت اشیا، هوافضا و سایر صنایع حیاتی ایجاد کند.»

کیونگ کیهیون، مدیرعامل سامسونگ گفت: ما فقط در حال گسترش امکانات تولید نیستیم، بلکه در حال تقویت اکوسیستم نیمه هادی محلی هستیم و ایالات متحده را به عنوان یک مقصد جهانی برای تولید نیمه هادی ها قرار می دهیم.

وی افزود: برای پاسخگویی به افزایش تقاضای مورد انتظار مشتریان آمریکایی برای محصولات آینده مانند تراشه‌های هوش مصنوعی، کارخانه‌های ما به فناوری‌های فرآیندی پیشرفته مجهز خواهند شد و به تضمین امنیت زنجیره تامین ایالات متحده در نیمه‌رساناها کمک خواهند کرد.

  آینده دنیای تکنولوژی در سال ۲۰۲۳ شارا شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران

تاسیسات تولید تراشه آستین سامسونگ از سال 1996 شروع به کار کرده است و دارای دو کارخانه یا خط تولید تراشه است که این شرکت از آن زمان به ارتقاء آنها ادامه داده است. ساخت کارخانه تیلور آن در سال 2021 آغاز شد و در ابتدا قرار بود 17 میلیارد دلار هزینه داشته باشد. انتظار می‌رود سامسونگ تراشه‌های پیشرفته‌ای از گره فرآیند ۴ نانومتری (nm) تا گره ۲ نانومتری را در تاسیسات خود در ایالات متحده تولید کند.

در همین حال، این اعلامیه زمانی منتشر می شود که سامسونگ شروع به بهبودی از کندی بازار تراشه های حافظه کرده است. این شرکت گفت که انتظار دارد سود عملیاتی سه ماهه اول خود را 900 درصد افزایش دهد.

منبع: https://www.zdnet.com/article/samsung-awarded-6-4-billion-by-u-s-under-chips-act-to-boost-chip-production/#ftag=RSSbaffb68