سری گلکسی اس 25 احتمالا در انواع اسنپدراگون و اگزینوس عرضه خواهد شد

سامسونگ به استفاده از چیپست های اسنپدراگون و اگزینوس در سری گلکسی اس 25 ادامه داده است. طبق آخرین گزارش ها، غول کره ای احتمالا سری گلکسی اس 25 را با نسخه های اسنپدراگون و اگزینوس عرضه خواهد کرد. بنابراین خط تولید سری S25 به پردازنده Exynos 2500 و نسل چهارم اسنپدراگون 8 مجهز شده است.

در گزارشی از دیجی‌تایمز، گفته می‌شود که سامسونگ همان استراتژی سخت‌افزاری قبلی را برای خانواده گلکسی S25 اتخاذ خواهد کرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که چند درصد از گوشی های سری S25 در بازارهای مختلف جهانی از پردازنده Exynos 2500 یا Snapdragon 8 4G استفاده می کنند. همچنین مشخص نیست که آیا Galaxy S25 Ultra به طور انحصاری با تراشه اسنپدراگون مانند نسل فعلی عرضه می شود یا خیر.

اسنپدراگون در مقابل اگزینوس

دلیل استفاده سامسونگ از دو نوع چیپست مختلف در سری گلکسی S25

از نظر عملکرد، چیپ اسنپدراگون کوالکام ثابت کرده است که تراشه برتر است و از رقیب اگزینوس خود در عملکرد محاسباتی و گرافیکی بهتر است. طبیعتا پردازنده های Exynos SOC هزینه ساخت کمتری دارند و به همین دلیل سامسونگ از تراشه های خود در گوشی های میان رده و پرچمدار استفاده می کند.

بنابراین، با توجه به هزینه پایین چیپست های اگزینوس و قیمت بالای چیپست های اسنپدراگون، سامسونگ احتمالا از دو نوع چیپست مختلف در سری گلکسی اس 25 استفاده خواهد کرد.

از آنجایی که هر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 حدود 200 دلار قیمت دارد، اسنپدراگون 8 نسل 4 تقریباً قیمت بیشتری خواهد داشت. سامسونگ برای حفظ حاشیه سود خود، احتمالاً علاوه بر نسل چهارم اسنپدراگون 8، از چیپست های اگزینوس نیز استفاده خواهد کرد و مدل های سری S25 را با چیپست های اسنپدراگون و اگزینوس عرضه خواهد کرد.

  مسیر خاکستری گوگل؛ آیا مدیران سیلیکون ولی راه خود را برای موفقیت گم کرده اند؟

گفته می شود که Exynos 2500 دارای مشخصات قابل توجهی است. این تراشه دارای پردازنده گرافیکی RDNA4 است و از رم LPDDR5T پشتیبانی می کند. همچنین همانند Exynos 2400 دارای پردازنده 10 هسته ای است. با این حال هسته پردازشی اصلی Exynos 2500 Cortex-X5 خواهد بود که نسبت به نسل قبلی بهتر است.

منبع: https://digiato.com/mobile/samsung-galaxy-s25-likely-come-two-versions-snapdragon-exynos