مقایسه سفر به دبی و استانبول در فصل بهار

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

دوبی و استانبول دو مقاصد گردشگری پرطرفدار در بین ایرانیان هستند، هر ساله بسیاری از ایرانیان این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. شهرهای دبی و استانبول دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی های زیبایی هستند که می توانند سفری جذاب و لذت بخش را برای گردشگران رقم بزنند اما جذابیت خاص این دو شهر باعث می شود در فصل بهار یکی از آن ها را برای سفر انتخاب کنند و رزرو بلیط هواپیما خارجی در هاله ای از ابهام قرار گیرد. بنابراین تصمیم گرفتیم مقایسه ای تکمیلی بین سفر به دبی و استانبول در فصل بهار انجام دهیم و پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دبی یا استانبول کدام یک برای سفر مناسب تر است؟

دبی شهری مدرن و مجلل است و در این شهر رویاها می توانید فعالیت ها و سرگرمی های مختلفی را تجربه کنید. از طرفی چون در ساحل هستید مناظر بی نظیری را خواهید دید. در این شهر سواحل زیبا، ساختمان های چشمگیر، موسیقی زنده و شب زنده داری می تواند سفر شما را خاص و فراموش نشدنی کند. از سوی دیگر شهر زیبای استانبول به عنوان پایتخت تاریخی ترکیه از مناظر زیبا و جذاب و جاذبه های گردشگری و تفریحی متنوع برخوردار است. همچنین دارای آثار تاریخی، غذاهای لذیذ ترکی و تفریحات شبانه مفرح است که می تواند سفری شاد و لذت بخش را برای شما رقم بزند. این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد هوایی خارجی است.

  درخشش سبز در غروب خورشید در 60 ثانیه + فیلم

مقایسه دبی و استانبول از نظر آب و هوا

استانبول به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای آب و هوای مدیترانه ای و معتدل است که امکان سفر در هر چهار فصل را برای گردشگران فراهم می کند. اما دبی را یکی از شهرهای گرمسیری جهان می دانند که در بیشتر روزهای سال گرمای شدید آن مشخص می شود. بنابراین اگر نمی خواهید در گرمای سخت دبی سفر کنید، فصل های پاییز و زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید و اگر می خواهید از سرمای شدید استانبول دوری کنید، به شما توصیه می کنیم در این شهر به این شهر سفر کنید. فصل بهار و تابستان. بنابراین می توان گفت سفر با هواپیمای خارجی به استانبول می تواند گزینه مناسب تری برای تعطیلات نوروزی شما باشد.

مقایسه جاذبه های گردشگری دبی و استانبول

دبی شهری مجلل و مدرن است که اکثر ساختمان های جهان در آن ساخته شده اند. به طوری که در این شهر زیبا بلندترین برج یا بزرگترین چرخ و فلک جهان را می بینیم. بنابراین با سفر به دبی می توانید با شگفت انگیزترین سازه های معماری جهان آشنا شوید و سرگرمی های جدید و منحصر به فردی را تجربه کنید.

استانبول در حالی که نقطه مقابل دبی است، شهری باستانی با تاریخ بسیار غنی است و مناظر زیبای آن نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. بنابراین هر یک از این دو شهر دارای نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری متمایزی هستند که آنها را به محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است.

  تصمیم هیئت رقابت مبنی بر ضد رقابتی بودن اقدام اسنپ تایید می شود

از محبوب ترین جاذبه ها و سرگرمی های دبی می توان به ساحل جمیرا، برج خلیفه، جاده السیف، آکواریوم لاست چمبرز، موزه آینده دبی، دهکده جهانی و پارک موضوعی IMG اشاره کرد. استانبول همچنین دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی مانند تنگه بسفر، مسجد ایاصوفیه، برج داکتر، جزیره بویوکادا، برج چاتالا، مسجد سلطان احمد و کاخ دلماباغچی است.

مقایسه استانبول و دبی از نظر تنوع غذایی

شهرهای دبی و استانبول دارای رستوران های متنوعی هستند که انواع غذاهای سنتی و ملی را با بهترین کیفیت و طعم سرو می کنند. بنابراین هر دو می توانند گزینه مناسبی برای دوستداران غذا و رستوران ها باشند. لازم به ذکر است که استانبول تنوع غذاهای بیشتری دارد و شما می توانید در سفر به استانبول انواع غذاهای لذیذ مانند غذاهای کلاسیک ترکی، دسرهای شیرین، باقلوا، کباب، دونر و غیره را امتحان کنید و همیشه آنها را به یاد داشته باشید. طعم و مزه و البته در رستوران های بین المللی و لوکس دبی، انواع غذاهای بین المللی توسط بهترین سرآشپزها طبخ می شود.

مقایسه دبی و استانبول برای خرید

بسیاری از مردم برای خرید پرواز به دبی یا استانبول رزرو می کنند. اما سوال اینجاست: بهترین مقصد برای خرید کدام است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که دبی و استانبول دارای مراکز خرید و بازارهای متنوع و جذابی هستند. اما اگر به فکر خرید اقلام لوکس مانند طلا، جواهرات یا الماس هستید، دبی می تواند گزینه بهتری باشد. در عین حال استانبول بهترین انتخاب برای دوستداران مد و لباس محسوب می شود و شما می توانید با گشت و گذار در سالن های آن محصولاتی از بهترین برندهای بین المللی را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

  ویدیوی شگفت انگیز از منطقه «مز شبانه» در مریخ! + ویدیو

مقایسه دبی و استانبول از نظر هزینه سفر

یکی از موضوعاتی که هنگام رزرو پرواز خارجی مطرح می شود، هزینه های سفر است که شامل هزینه بلیط، اقامت، غذا، حمل و نقل، خرید و گشت و گذار می شود. با توجه به اینکه دبی شهری لوکس و مدرن است، هزینه زندگی در آن بسیار بیشتر از استانبول است، زیرا این هزینه ها تقریباً 5 برابر هزینه استانبول است. بنابراین، اگر می‌خواهید سفری ارزان‌تر داشته باشید، استانبول می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌تری باشد.

مقایسه دبی و استانبول از نظر سیستم حمل و نقل عمومی

دبی و استانبول سیستم حمل و نقل عمومی گران قیمتی دارند، اما استانبول سیستم متنوع تری دارد. در واقع سیستم حمل و نقل دبی شامل مترو، تاکسی، اتوبوس، مونوریل و اتوبوس های آبی است. اما در استانبول علاوه بر موارد ذکر شده از کشتی، ون و تراموا نیز برای جابجایی افراد استفاده می شود. بنابراین در سفر به استانبول نگران ترافیک شهر نیستند و به راحتی می توانند از جاذبه های گردشگری و تفریحی مختلف دیدن کنند.

برای سفر دبی را انتخاب می کنیم یا استانبول؟

در این مقاله به بررسی شهرهای دبی و استانبول از جنبه های مختلف پرداختیم تا بتوانید با در نظر گرفتن بودجه و سلیقه خود به راحتی یکی از این شهرهای جذاب و توریستی را برای سفر خود انتخاب کنید. برای خرید پرواز هواپیمای خارجی به مقصد دبی یا استانبول با قیمت مناسب کافی است وارد سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ که متخصص فروش بلیط هواپیما، هتل و … در ایران محسوب می شود وارد شوید تا بتوانید تهیه کنید. بلیط سفر خود را با قیمت مناسب تا پایان سفر از پشتیبانی 24 ساعته بهره مند شوید.

منبع: https://digiato.com/promoted/comparison-travel-to-dubai-istanbul-in-spring