نقد و بررسی فیلم The Three Musketeers: D’Artagnan

سه تفنگدار یک فیلم اکشن ماجراجویی حماسی محصول سال 2023 فرانسه، بلژیک، آلمان و اسپانیا و قسمت اول یک مجموعه دو قسمتی است. سه تفنگدار فیلمی به کارگردانی مارتین بوربولون است.مارتین بوربولون) از کتاب سه تفنگدار اثر الکساندر دوما نوشته شده در سال 1844 اقتباس شده است. متن این اثر نیز توسط ماتیو دلاپورت و الکساندر د لا پاتلیر نوشته شده است. این مجموعه دو قسمتی یکی از پرهزینه ترین فیلم های سال 2023 فرانسه است. علاوه بر این، سه تفنگدار موفق شدند به فروش شگفت انگیزی در گیشه سینما دست پیدا کنند.

فرانسوا سیویل در نقش دآرتانیان، وینسنت کسل، رومن دوریس و پیو مارمی به ترتیب در نقش آتوس، آرامیس و پورتوس در نقش سه تفنگدار، لویی گارل در نقش لویی سیزدهم، ویکی کربس (ویکی کربس) در نقش ملکه و اوا گرین (اوا گرین) ) در نقش میلادی که در قسمت دوم تم جسورانه تری دارد، لینا خودری، جیکوب فورچون لوید (جاکوب فورچون لوید) و بسیاری دیگر در سه تفنگدار به ایفای نقش می پردازند.

چه خبره

سه تفنگدار

D’Artagnan قصد دارد برای پیوستن به شوالیه های لویی سیزدهم به پاریس برود. در نیمه راه برای نجات زنی از چنگ مردان مسلح، او مورد اصابت گلوله قرار می گیرد. با این حال، زنده می ماند. D’Artagnan، پس از رسیدن به پاریس، مردانی را می بیند که می خواستند او را زودتر بکشند. او آنها را تعقیب می کند و به طور اتفاقی با سه نفر به نام های آتوس، پورتوس و آرامیس آشنا می شود و با آنها دوئل می کند. در اولین قرار، او با دو دوست دیگر آتوس ملاقات می کند. در طول اولین دوئل، نیروهای کاردینال از راه می رسند و در مورد جلوگیری از دوئل صحبت می کنند، اما این سه نفر و همچنین d’Artagnan با نگهبانان کاردینال درگیر می شوند و آنها را می کشند.

پس از این اتفاق، دآرتانیان با سه تفنگدار دیگر دوست شد. او مهمان خانه ای اجاره می کند و ابتدا عاشق دختری به نام کنستانس بوناکیو می شود. Bonacieux برای ملکه فرانسه، همسر پادشاه لوئیس، که مخفیانه عاشق دوک باکینگهام انگلستان است، کار می کند. کاردینال ریشلیو، دست راست پادشاه، قصد دارد به ملکه نشان دهد که به همسرش خیانت کرده است، در حالی که مشاوران نظامی پادشاه، روحانیون و برادر کوچکترش گاستون، رقیب سیاسی بالقوه و وارث لویی سیزدهم، از پادشاه به این موضوع رسیدگی کند. با شورشیان، پروتستان ها باید بجنگند. لویی که از تاریخ جنگ های مذهبی در دوران پیشینیان خود آگاه بود، اجازه جنگ را نمی دهد.

  سریال Halo - یک سریال علمی تخیلی در مقیاس بزرگ

در بحبوحه این تحولات، آتوس به دروغ متهم به قتل یک زن جوان ناشناس شد که برهنه و با چاقو در تخت کنار او پیدا شد و آتوس توسط دادگاه پادشاه به اعدام محکوم شد. D’Artagnan متوجه می شود که این زن جوانی است که سعی کرده در راه پاریس از ربوده شدن نجات دهد. تفنگداران دریایی تصمیم می گیرند هویت او را پیدا کنند تا بتوانند آتوس را نجات دهند. D’Artagnan به خانه کسی می رود تا با خانواده ای صحبت کند که تفنگداران دریایی معتقدند با زن مرتبط هستند. شخصی که در آنجا ملاقات می کند میلادی است. هنگامی که d’Artagnan متوجه می شود که او یک شیاد است، میلادی سعی می کند او را بکشد، اما d’Artagnan فرار می کند.

سه تفنگدار

در راه اعدام، آتوس توسط برادر کوچکترش بنیامین که با متحدانش، رهبران شورشیان پروتستان مخفی شده بود، آزاد شد. او و ملکه همچنین گردنبندی را که پادشاه به عنوان یادگاری به او داده بود به لرد باکینگهام دادند. پادشاه شایعات این رابطه را می شنود و از ملکه می خواهد که در عروسی برادرش الماس بپوشد. کنستانس d’Artagnan را به انگلستان می فرستد تا الماس ها را از باکینگهام پس بگیرد. میلادی، نماینده کاردینال ریشلیو، الماس‌ها را از باکینگهام می‌دزدد، اما دآرتگنان او را تعقیب می‌کند و آنها را پس می‌گیرد.

میلادی برای فرار از روی صخره می پرد. D’Artagnan جواهرات را به موقع به ملکه پس می دهد تا آبروی ملکه را حفظ کند. در مراسم عروسی، گاستون و توطئه‌گرانی که با گاستون در رده‌های بالای ارتش فرانسه متحد شدند، به شورشیان پروتستان، از جمله برادر آتوس، پیوستند تا پادشاه را ترور کنند. آتوس و بقیه تفنگداران دریایی او را نجات می دهند. پادشاه آتوس را عفو می کند و d’Artagnan را به عنوان ستوان شوالیه ها منصوب می کند. در پایان فیلم، در حالی که تلاش می‌کند کنستانس را از دست ربایی نجات دهد، دآرتانیان در خیابانی تاریک توسط یکی از توطئه‌گران بیهوش می‌شود.

ارتباطات برقرار نیست

سه تفنگدار

سه تفنگدار یکی از آن فیلم هایی است که شخصیت های آن به طور ناگهانی و بدون بحث در مورد رابطه شان با هم آشنا می شوند، سطح دوستی آنها تغییر می کند و وارد مرحله جدیدی می شوند. آنچه در داستان اصلی سه تفنگدار درباره رابطه افراد مطرح شده است، جزئیات بیشتری را به مخاطب می دهد. اما در فیلم مورد بحث، آن طور که باید به حوزه های ارتباط بین فردی پرداخته نشده است.

  چگونه اتحادیه اروپا شرکت های فناوری را مجبور به تغییر در سال 2023 کرد

همه چیز می توانست بین ملکه و معشوق انگلیسی اش دراماتیک تر باشد. حتی بین دآرتانیان و معشوقش، خدمتکار ملکه، اتفاق خاصی نیفتاد. این دو نفر ناگهان یکدیگر را ملاقات می کنند و موازی یکدیگر می شوند. مخاطب ناگهان شاهد رابطه عاشقانه دو غریبه است بدون اینکه بداند در میانه داستان چه بر سر این دو شخصیت آمده است.

این پرش های ناگهانی برای ایجاد ارتباط در داستان، مخاطب را از داستان دور می کند و از تحریک احساسات بیننده جلوگیری می کند. این آسیب زمانی به اوج خود می رسد که با سه شوالیه با d’Artagnan روبرو می شویم. همه چیز احمقانه می شود، به خصوص اگر آثار دوما را نخوانده باشید! بین این چهار نفر، هر چیزی که باید اتفاق بیفتد، فورا اتفاق می افتد. آنقدر سریع که فرصت تحلیل رابطه بین شوالیه های پادشاه برای مخاطب غیرقابل درک می شود.

برهنه

سه تفنگدار

سه تفنگدار به عنوان یک فیلم دو ساعته نمی تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند. اگرچه سه تفنگدار بر اساس یک کتاب کمدی، حماسی و تاریخی ساخته شده است، اما نتوانسته قسمت کمدی را جسورانه جلوه دهد. متاسفانه تمام قاب های این فیلم خشک و خالی از احساسات است. بنابراین ممکن است حتی در حین تماشای فیلم احساس خستگی کنید. زیرا سه تفنگدار رمان تاریخی خشک و سختگیرانه ای را به مخاطب عرضه می کند که جنبه های دراماتیک و دراماتیک و کمدی آن حذف شده است.

علاوه بر این، سه تفنگدار تلاش می کند ماجراجویی و رمز و راز را وارد فیلم کند، اما در این کار نیز موفق نمی شوند. من این فیلم را درست مثل فیلم برهنه می بینم که هیچ عمقی در ژانر ندارد. تهیه کننده به داستان متعهد ماند و تقریباً داستان را اصلاح کرد، اما نتوانست جنبه های ماجراجویی، کمدی و حتی احساسی را در فیلم بگنجاند. به نظر می رسد که عکس های سه تفنگدار چیزی کم دارد. بنابراین ناهمواری از ابتدای فیلم تا پایان آن مشهود است.

  تصویر روز ناسا: میدان عمیق سحابی رز

لازم به ذکر است که در طول فیلم اوج خاصی وجود ندارد. اگرچه در داستان اصلی، تنش، غم، هیجان و حتی شادی به خوبی به مخاطب منتقل می شود و حتی پستی و بلندی ها می تواند خواننده را در داستان غرق کند، اما در سه تفنگدار داستان، فراز و نشیب هایی دارد. روح لطیف کارگردان بدون هیچ پیش زمینه و هیجانی داستان را کشت و آن را به فیلمی غمگین، زودگذر و فراموش نشدنی تبدیل کرد.

اخرین حرف

سه تفنگدار

هنوز چیزهای خوب و جالبی در رمان دوما وجود دارد، اما کارگردان موفق به ثبت آنها نمی شود. نقشه های اهریمنی برای کشف شدن، جنایتکاران برای افشا شدن، و قهرمانان اصولگرا که خطر مرگ حتمی را دارند، همگی در سه تفنگدار حضور دارند، اما این نقشه ها به تفصیل مورد بحث قرار نمی گیرند. تنها چیزی که در این فیلم مشخص است این است که آنها بی رحمانه با استفاده از نیروی فیزیکی و کلامی زیاد یکدیگر را مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

فضای داخلی مجلل است و روح اشرافی دوره لوئیزیان را منعکس می کند، اما نمای بیرونی تاریک و گل آلود است. پس گاهی باید به صدای شمشیر در سکانس ها بسنده کرد! برای به چالش کشیدن بیننده، سه تفنگدار گزینه خوبی برای تبدیل شدن به یک فیلم است. چون متنی کلاسیک و شناخته شده است. با این حال، نشستن در اقتباس بی روح از سه تفنگدار کمی آزاردهنده است. به طور کلی، این فیلم خام و شکننده است و در مقایسه با داستان اصلی قوی احساس ترسو و ناسازگاری دارد.

سه تفنگدار

یا در حال خلق یک داستان جدید هستید، یا داستان قدیمی را به درستی دریافت می کنید، و ماندن در بین این دو اثر نسبتاً خیره کننده ای را ایجاد می کند که به راحتی می توان آن را گم کرد و فراموش کرد. حیف است، زیرا همه چیز درست است. فیلمبرداری زیبا، دکور و دکور، بازیگران و گریم، اما کارگردان و نویسندگان در نهایت شکست خوردند. یکی دیگر از قسمت های آزاردهنده فیلم، شوخی هایی است که سعی می کنند قسمت کمدی داستان را حفظ کنند، اما سه تفنگدار در آن نیز شکست می خورند. پس پیشنهاد می کنم اقتباس های دیگری از این رمان معروف را تماشا کنید.

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-the-three-musketeers-dartagnan-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF