پروژه انبار داده ایالات متحده یک نمایش است

از سال 2022، TikTok در پروژه ای به نام “تگزاس” تلاش گسترده و پرهزینه ای برای حفظ اطلاعات کاربران آمریکایی در کشور و کاهش روابط با مالک چینی خود ByteDance انجام داده است. با این حال، چندین کارمند سابق این شرکت ادعا کردند که پروژه تگزاس تا حد زیادی یک نمایش بود و TikTok حتی پس از اجرای پروژه به همکاری نزدیک با مدیران ByteDance ادامه داد.

بر اساس گزارش Fortune، به نظر می‌رسد که با وجود اینکه TikTok قرار بود داده‌های کاربران آمریکایی را در این کشور نگه دارد، هنوز با شرکت چینی ByteDance در تماس بوده است. ایوان ترنر، که در سال 2022 به عنوان دانشمند داده در TikTok کار می کرد، می گوید که هنوز باید به مدیران ارشد در چین گزارش دهد. او به فورچون گفت که تقریباً هر دو هفته یکبار گزارش‌های جامع حاوی داده‌های صدها هزار کاربر آمریکایی را برای کارمندان ByteDance در پکن ایمیل می‌کند.

این کارمند سابق TikTok می‌گوید این گزارش‌ها شامل نام‌های کاربری، آدرس ایمیل، آدرس‌های IP و اطلاعات جغرافیایی می‌شد. این اطلاعات معمولاً برای تعیین نحوه توسعه الگوریتم Tiktok به منظور تشویق کاربران به فعالیت بیشتر در برنامه استفاده می شود.

پروژه ای برای ذخیره داده های کاربران آمریکایی TikTok در ایالات متحده

مدیرعامل تیک توک نیز به نوبه خود بارها بر استقلال این شرکت از ByteDance تاکید کرده است. او در سال 2023 در کنگره ظاهر شد و گفت:

اطلاعات کاربران آمریکایی توسط یک شرکت آمریکایی و تحت نظارت کارمندان آمریکایی در خاک ایالات متحده ذخیره می شود.

با این حال، کیتی بوریس، یکی دیگر از کارمندان سابق TikTok، ادعا می کند که این شرکت کاملاً مستقل از ByteDance نبوده است. بوریس رئیس سابق بازاریابی تجاری در TikTok بود. او ادعا می کند که مدیران ByteDance در سال 2020 شروع به اعمال کنترل بیشتر بر TikTok کردند و جلسات دو ماهانه را به رهبری رئیس ByteDance برگزار کردند. به گفته وی، علیرغم تلاش‌های TikTok برای مستقل به نظر رسیدن، تصمیمات مدیریت روزانه و تجاری TikTok مستقیماً از مدیریت ارشد ByteDance در چین گرفته می‌شود.

  مانیتور 23.8 اینچی 1080p جدید AOC با قیمت 84 دلار معرفی شد.

این اتهامات می تواند به تلاش های کنگره ایالات متحده برای وادار ، ByteDance برای فروش TikTok کمک کند. چندی پیش اکثر نمایندگان مجلس آمریکا در لایحه ای به ممنوعیت تیک تاک رای دادند. البته سنا هنوز این لایحه را تصویب نکرده است.

منبع: https://digiato.com/app/tiktoks-efforts-to-silo-us-data-are-largely-cosmetic