انجمن فیلم های سینمایی آمریکا قصد دارد با توزیع غیرمجاز فیلم ها از طریق اینترنت مقابله کند

انجمن تصویر متحرک آمریکا (MPA) برای رسیدگی به آن بازگشت سرقت هنری تو پرداخت خواهی کرد. در جریان رویداد CinemaCon در ، وگاس، چارلز ریفکین، مدیرعامل MPA این کشور اعلام کرد که قصد دارد با کنگره برای تصویب قانونی برای ممنوعیت سایت‌هایی با محتوای دزدی غیرقانونی مانند تورنت که به طور غیرقانونی فیلم توزیع می‌کنند، همکاری کند.

MPA انجمن تجاری است که استودیوهای هالیوود از جمله پارامونت، سونی، یونیورسال و دیزنی را نمایندگی می کند (و همچنین به فیلم های سینمایی امتیاز می دهد). این انجمن مدت هاست در تلاش است تا قوانینی را برای مسدود ، سایت هایی که به طور غیرقانونی فیلم پخش می کنند، ایجاد کند و اکنون به نظر می رسد که جنگ جدیدی را آغاز کرده است.

به گزارش The Verge، مدیرعامل MPA در سخنرانی خود تاکید کرد که دزدی دریایی فیلم به یک معضل بزرگ در ایالات متحده تبدیل شده است و گفت که “صدها هزار شغل” از بین رفته و فروش بلیت “بیش از یک میلیارد” است. رو به کاهش است.

از دسترسی به سایت های غیرمجاز انتشار فیلم جلوگیری کنید

به گفته ریفکین، راه حل جلوگیری از سرقت آثار سینمایی، جلوگیری از دسترسی کاربران به این سایت ها است. او می گوید:

مسدود ، سایت یک تاکتیک هدفمند و قانونی برای ایجاد اختلال در ارتباط بین سارقان هنر دیجیتال و مخاطبان هدف آنها است.

وی با بیان اینکه با وجود این قوانین، به سازندگان صنعت سینما، تلویزیون، موسیقی و کتاب اجازه داده می‌شود به دادگاه مراجعه کرده و از ISPها بخواهند دسترسی کاربران به وب‌سایت‌های دارای محتوای غیرقانونی را مسدود کنند، ادامه می‌دهد.

  Gemena 3 اولین پرواز خود را با دو مسافر انجام داد

MPA قبلاً چنین طرحی را امتحان کرده است. در سال 2012، لایحه ای به نام قانون توقف سرقت آنلاین یا SOPA در مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه شد تا دسترسی به وب سایت های حاوی محتوای دزدی را محدود کند. طبیعتا این لایحه علیرغم انتقادات فراوان به دلیل ترس از نقض آزادی بیان کنار گذاشته شد. ریوکین با اشاره به SOPA می گوید:

“در آن زمان، ما نگرانی‌هایی در مورد احتمال مسدود ، سایت مورد استفاده برای سرکوب آزادی بیان شنیدیم. اما دینه واقعی بار دیگر ثابت کرد که پیش‌بینی‌های وحشتناک اشتباه بوده است. “هیچ نمونه‌ای از نقض آزادی بیان در عمل وجود ندارد.”

منبع: https://digiato.com/internet-network/mpa-block-piracy-websites-cinemacon