شکاف نوآوری در گوشی های پرچمدار اندرویدی؛ وضعیت چگونه تغییر می کند؟

طی چند سال گذشته، بسیاری از شرکت‌های پیشرو اندرویدی از تولیدکنندگان مختلف وارد بازارهای جهانی شده‌اند و هر کدام با لوگوهای مختلف به دنبال دستیابی به جایگاه مورد نظر خود بوده‌اند. با این حال، تعداد گوشی های خوب در چنین بازاری کم است و طراحی تکراری و عدم خلاقیت، انتخاب دستگاه مورد نظر را برای کاربران دشوار می کند. از سوی دیگر برخی از برندهای تولیدکننده، نسل جدید گوشی های پرچمدار خود را با تغییرات جزئی و قیمت های بالاتر عرضه می کنند که این یکی دیگر از مشکلات است. در حالی که اندروید به عنوان یک سیستم عامل پویا قابلیت های مختلفی را به کاربران ارائه می دهد و به شدت با iOS رقابت می کند. بنابراین استفاده از راهکارهای خلاقانه‌تر در بخش‌های سخت‌افزاری پرچم‌داران می‌تواند رقابت را در این بازه قیمتی زنده کند.

قیمت بالای گوشی های پرچمدار اندرویدی با توجه به سطح بالای عملکرد و طراحی سخت افزاری نسبت به سایر گوشی ها توجیه می شود. کره ای ها در سری گلکسی اس 24 با ارائه هوش مصنوعی و ابزارهایی مانند Circle برای جستجو، علاوه بر استفاده از قاب تیتانیومی، سعی کردند رنگ دیگری به سری گوشی های جدید خود ببخشند. اما استفاده از قاب تیتانیومی بیشتر شبیه کپی ، اپل بود تا طراحی جدید. در نتیجه این سوال برای کاربران ایجاد شده است که آیا یک فریم تک تیتانیومی و قابلیت‌های هوش مصنوعی 1300 دلار ارزش دارد؟ چرا نمی توانید یک بدنه منحصر به فرد غیر تیتانیومی با مواد اولیه مختلف طراحی کنید؟

اندروید اصلی

اگرچه هوش مصنوعی آخرین کلمه کلیدی است که برندها برای متمایز ، گوشی های خود از سایر رقبا استفاده می کنند، اما علاوه بر بخش نرم افزاری، کاربران ویژگی های ملموس و کاربردی تری را نیز در سخت افزار می خواهند. دوربین ها به کندی پیش می روند و گاهی بدتر از نسل قبلی عمل می کنند. به عنوان مثال، گلکسی اس 24 اولترا دیگر قابلیت زوم 10 برابری نسل قبل را ندارد و گاهی اوقات عکس های با کیفیت پایین تری می گیرد. ویژگی هایی مانند ذخیره سازی قابل حمل، جک هدفون و باتری های قابل تعویض نیز سال هاست که از گوشی ها حذف شده اند.

  BeReal چیست؟ هر آنچه که باید در مورد این برنامه رسانه اجتماعی بدون فیلتر بدانید

OnePlus به لطف همکاری با Hasselblad از تنظیمات دوربین متفاوتی استفاده می کند و Sony Xperia 5V همچنان از جک هدفون و حافظه قابل حمل پشتیبانی می کند. از سوی دیگر، ایسوس با استفاده از طراحی جذاب و ویژگی های منحصر به فرد در سری گوشی های گیمینگ ROG خود و همچنین Zenphone، حس خوبی را به کاربران خود منتقل می کند. اما تفاوت ها و تفاوت ها تنها به موارد ذکر شده محدود می شود و در بسیاری از زنان پیشگام شاهد ادامه روند تکراری و کمبود خلاقیت هستیم.

اندروید اصلی

وجود برندهای خلاق کلید تغییر شرایط است

ظاهرا مشکل را باید در برندهای مسلط در بازار جستجو کرد. در حال حاضر، سامسونگ و گوگل بازیگران اصلی بازار تلفن های اندرویدی ایالات متحده هستند و برندهای نوآور دیگری مانند OnePlus سهم کمتری دارند.

تعدادی از تولیدکنندگان به طور کامل از بازار گوشی های اندرویدی کنار رفته اند و کمتر کسی به دستگاه ها و نوآوری های آنها اشاره می کند. به عنوان مثال، ال‌جی یکی از شرکت‌هایی است که در زمان خود از طراحی‌های منحصربه‌فرد استفاده کرد و گوشی‌های جالبی مانند سری Optimus، سری V و LG Wing را روانه بازار کرد. اما وجود آنها در سال 2021 به پایان رسید و برای همیشه از بازار گوشی های اندرویدی خداحافظی کردند. گوشی های موتورولا در دهه قبل نیز طراحی جالبی داشتند اما اکنون سهم این شرکت در بازار گوشی های اندرویدی محدود است و بیشتر در رده قیمتی متوسط ​​و اقتصادی فعالیت می کند.

اندروید اصلی

اگر آینده بهتری را برای پرچمداران اندرویدی تصور می کنید، قطعا وان پلاس بازیگر اصلی خواهد بود. شرکتی که ثابت کرده است با استفاده از طرح های مختلف و قیمت های مقرون به صرفه می تواند با رقبای اصلی خود رقابت کند. نوبیا نیز اخیراً با گوشی Z60 Ultra وارد بازار آمریکا شد و با عملکرد سخت افزاری چشمگیر به ویژه در گوشی های گیمینگ در بازار جهانی نامی برای خود دست و پا کرد. سونی علیرغم سهم بسیار محدودی که در بازار جهانی دارد، استقلال مالی کامل دارد و در سایر بخش‌ها مانند کنسول‌های بازی پیشرو است. در نتیجه، سونی برای گسترش سهم خود می تواند سیاستی مشابه اپل اتخاذ کند و اکوسیستم خود را توسعه دهد.

  همه مودیان مالیاتی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کنند

رقبای جدید کلید تغییر وضعیت فعلی هستند. با عملکرد خود، می تواند برندهای دیگر را مجبور به تمرکز مجدد بر روی نوآوری و هیجان کند و از همه مهمتر، آزادی انتخاب در مورد قابلیت های تلفن و قیمت گذاری را برای مشتریان فراهم کند.

منبع: https://digiato.com/mobile/is-creativity-coming-back-with-smaller-brands-in-flagship-mobiles