واتس اپ برای ارسال پیام به شماره های ذخیره نشده و ورود با استفاده از Face ID مجهز شده است

در هفته‌های اخیر، واتس‌اپ روی افزودن ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری از جمله فیلترهایی برای سازماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر برنامه‌های پیام‌رسان مانند تلگرام تمرکز کرده است. اکنون به نظر می رسد که قابلیت جدیدی برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره مقصد، زیرا مخاطب در حالت تست قرار دارد و امکان ورود بدون نیاز به رمز عبور به تدریج در اختیار دارندگان آیفون قرار خواهد گرفت.

بدون رمز عبور در واتس اپ وارد شوید

بسیاری از پلتفرم‌ها و سرویس‌های آنلاین نیازی به رمز عبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود را از بین می‌برند. این ویژگی به افراد اجازه می دهد تا با استفاده از حسگرهای بیومتریک مانند Face ID و Touch ID وارد حساب های خود شوند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور ندارند. در همین راستا، واتس‌اپ پشتیبانی از Passkey را در دستگاه‌های iOS آغاز کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، قابلیت فوق‌الذکر را به دستگاه‌های آیفون اضافه می‌کند. در این حالت برای هر Apple ID یک رمز عبور منحصر به فرد ایجاد می شود که در iCloud Keychain ذخیره می شود. اپل مدعی است که روش جدید ورود به حساب‌های کاربری امن‌تر از رمزهای عبور است و می‌تواند میزان حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.

واتس اپ

شایان ذکر است که قابلیت لاگین بدون رمز عبور از چند ماه پیش به نسخه اندروید واتس اپ اضافه شد و متا نسبتاً با تاخیر آن را به دارندگان آیفون معرفی کرد. البته قابلیت ورود به اپلیکیشن با استفاده از حسگرهای بیومتریک در گذشته بر روی محصولات اپل فعال شده بود. اما از ورود اولیه به اکانت از این طریق خبری نبود. سخنگوی واتس اپ اعلام کرد که آپدیت جدید به صورت دوره ای در دسترس کاربران قرار می گیرد و اگر گزینه ای برای به روز رسانی نمی بینید، در حال حاضر باید منتظر بمانید تا برای دستگاه یا منطقه شما در دسترس قرار گیرد. شایان ذکر است که کامپیوترهای مک و ویندوز هنوز نمی توانند به عنوان دستگاه اصلی متصل به حساب کاربری استفاده شوند. در نتیجه، امکان ورود به حساب از طریق کد QR همچنان در واتس اپ وجود خواهد داشت.

  اپل احتمالا یک پردازنده سیگنال ویدیویی سفارشی (ISP) برای آیفون خواهد ساخت

ارسال پیام به شماره های ذخیره نشده

سال گذشته، تصاویری از ویژگی جدیدی در واتس اپ به بیرون درز کرد که به کاربران اجازه می دهد به شماره های ذخیره نشده پیام ارسال کنند. با این حال، ویژگی مذکور هرگز به طور رسمی معرفی نشد، همچنان برای ارسال پیام به یک فرد جدید، باید شماره او را به عنوان مخاطب ذخیره کنید. حال به نظر می رسد که متا قسمتی جداگانه برای وارد ، شماره برای ارسال پیام به افراد غیر مخاطب در نظر گرفته است و ممکن است در آپدیت های بعدی شاهد اضافه شدن آن به لیست ویژگی های جدید باشیم.

واتس اپ

قابلیت ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره در حال حاضر در نسخه بتای اندروید واتس اپ 2.24.9.28 وجود دارد و مشخص نیست که آیا همزمان برای iOS نیز در دسترس خواهد بود یا کاربران آیفون باید زمان بیشتری را منتظر بمانند. البته در گذشته شاهد بودیم که تیم توسعه واتس اپ از افزودن ویژگی های آزمایشی به نسخه اصلی خودداری کرده و احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود دارد. ویژگی دیگری به نام گروه مخفی در نسخه بتا اندروید دیده شده است که می توان از آن برای مخفی ، گروه ها در جوامع استفاده کرد. به طوری که فقط کاربران دعوت شده به گروه می توانند آن را پیدا کنند.

منبع: https://digiato.com/app/whatsapp-ios-passkey-iphone-support-android-beta-in-app-dialler