بنیانگذاران بیت کوین میکسر سامورای به اتهام پولشویی دستگیر شدند

مقامات ایالات متحده، بنیانگذاران بیت کوین میکسر کیف پول سامورایی او دستگیر و متهم به توطئه برای ارتکاب پولشویی و تراکنش های تاریک وب شد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک گفت کیون رودریگز و ویلیام لونرگان هیل متهم به کار ، یک میکسر ارزهای دیجیتال هستند. بیش از 2 میلیارد دلار معامله غیرقانونی انجام شده و به خوبی انجام شده است بیش از 100 میلیون دلار به معاملات پولشویی مربوط به بازارهای وب تاریک غیرقانونی کمک کرده است.

به گفته دادستان ها، پلتفرم آنها به عنوان “بهشت مجازی” برای مجرمان برای انجام معاملات غیرقانونی عمل می کرد.

تخلفات میکسر بیت کوین سامورایی

رودریگز و هیل اکنون دستگیر شده اند و سرور کیف پول و دامنه وب سامورای مصادره شده است. به گفته دادستان، وب سایت میکسر بیت کوین – که اکنون پیام “این سایت مسدود شده است” را نمایش می دهد – توانایی خود را برای “به چالش کشیدن نظارت و سانسور مبتنی بر بلاک چین” تبلیغ کرده است.

جیمز اسمیت دستیار مدیر اف بی آی در بیانیه ای گفت:

جنایتکاران از فناوری برای فرار از نظارت مجریان قانون و ایجاد محیط های مساعد برای فعالیت های مجرمانه خود استفاده می کنند، در حالی که متهمان سامورایی را به عنوان یک سرویس «حریم خصوصی» تبلیغ می کردند، اما می دانستند که این مکان بهشتی برای جنایتکارانی است که در مقیاس بزرگ پول شویی می کنند متهمان به خوبی می‌دانند که بخش قابل توجهی از وجوه پردازش شده توسط سامورایی‌ها، وجوه غیرقانونی بوده که از طریق این پلتفرم به منظور پنهان‌کاری منتقل شده است.»

سامورای به کاربران اجازه می دهد بیت کوین های خود را به صورت خصوصی ذخیره کنند. این برنامه همچنین یک میکسر است، به این معنی که تراکنش ها به روشی مرموز انجام می شود تا ردیابی آنها را دشوارتر کند.

  تیلور سویفت و بیانسه سینمای آمریکا را احیا کردند

حامیان این سرویس در شبکه اجتماعی X، از جمله ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی تبعیدی، اقدامات مجریان قانون را محکوم کردند. اسنودن می نویسد:

“وزارت دادگستری یک بار دیگر توسعه دهندگان برنامه ای را که حریم خصوصی مالی را بازیابی می کند جرم انگاری کرده است.”

منبع: https://digiato.com/cryptocurrency/feds-arrest-founders-bitcoin-mixer-samourai-wallet