مدیرعامل و موسس هوش مصنوعی پایداری از سمت خود استعفا داد

عماد مستغی موسس استارت آپ میلیاردی Stability AI در تصمیمی غیرمنتظره از سمت خود از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره گیری کرد. او معتقد است که نمی توان از ابزارها و روش های مشابه برای رقابت با هوش مصنوعی متمرکز استفاده کرد و در این راستا تغییراتی لازم است.

دلیل استعفای عماد مصطفی از هوش مصنوعی چیست؟

یکی از مشهورترین بازیگران در فضای هوش مصنوعی استارتاپ Stability AI است که دارای سرویس محبوب متن به تصویر Stable Diffusion است. این استارت آپ با حمایت تعدادی از سرمایه گذاران نهادی برجسته، دسترسی خوبی به منابع مالی دارد و تعداد زیادی از بهترین استعدادها را در زمینه طراحی و توسعه هوش مصنوعی به خدمت گرفته است. اما به نظر می رسد مدیرعامل و موسس استارت آپ مذکور معتقد است که عناصر ذکر شده برای غلبه بر سایر رقبا کافی نیست و به همین دلیل از سمت خود استعفا داده است.

ظاهراً این شرکت در حال حاضر گزینه خاصی برای جایگزینی عماد مشتاق ندارد و هیئت مدیره تصمیم گرفته است تا شانشان وونگ را که به عنوان مدیر عملیاتی به همراه کریستین لافورته، مدیرعامل فعلی این شرکت فعالیت می کرد، به این شرکت منصوب کند. سمت مدیر عامل.

گسترش پایدار
سرویس متن به تصویر Stable Diffusion به عنوان داغ ترین محصول Stable AI شناخته می شود

مصطقی در سلسله پست های خود در پلتفرم X اعلام کرد که قصد دارد از سمت خود کناره گیری کند و مسیر توسعه هوش مصنوعی غیرمتمرکز را دنبال کند. او همچنین خاطرنشان کرد که نمی توان از همین مدل برای شکست هوش مصنوعی متمرکز استفاده کرد. منظور او از این بیانیه، مالکیت ابزارها و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی توسط شرکت های فناوری معروف مانند OpenAI و Anthropic است که توسط غول های فناوری مانند مایکروسافت نیز تامین مالی می شوند.

  X بازی ها و ویژگی های خرید آنلاین را پخش می کند

مصطقی در ادامه سخنان خود به موضوع نظارت بر مالکیت در هوش مصنوعی نیز پرداخت و گفت: نیاز به شفافیت و مالکیت بیشتر در این زمینه وجود دارد. او معتقد است که با افزایش اهمیت هوش مصنوعی، مشکل فوق باید حل شود و به نظر او می توان آن را بهبود بخشید. موستگی با استعفا از سمت مدیرعاملی سعی کرد سطح تمرکز را در استارتاپ خود از بین ببرد و به نوعی نقش خود را در ایجاد هوش مصنوعی غیرمتمرکز ایفا کند.

گسترش پایدار

پیش از استعفای مستغاتی از مدیرعاملی، اخبار متعددی درباره مشکلات داخلی استارت آپ تحت مدیریت وی منتشر شد. به عنوان مثال، چندی پیش اعلام شد که سرویس محبوب تبدیل متن به تصویر این شرکت، Stability Diffusion، از اکتبر سال گذشته، ماهانه 8 میلیون دلار درآمد داشته است. در حالی که تلاش برای جذب سرمایه جدید نیز شکست خورد. به نظر می رسد مصطفی حدود یک سال پیش درآمدزایی از ابزارها و خدمات استارتاپ خود را از فهرست اولویت های خود حذف کرده است و در آخرین پست خود به تمرکز شرکت های فعال در زمینه هوش مصنوعی مولد بر کسب درآمد اشاره کرده است.

عماد مستقی یک ریاضیدان بریتانیایی بنگلادشی، مدیر سابق صندوق سرمایه گذاری و مدیر بازرگانی است که از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شده است. او تلاش کرد تا هوش مصنوعی اسلامی را در حرفه خود توسعه دهد که هدف آن کمک به مسلمانان در یافتن و پیشبرد مسیر معنوی خود بود. او تا سال 2019 و قبل از شروع همه گیری کووید-19 در مدیریت سرمایه نفتی کار می کرد و در اواخر سال 2020 هوش مصنوعی پایداری را تأسیس کرد.

  اولین کهکشان مارپیچی کشف شد

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/stability-ai-ceo-emad-mostaque-resignation