چگونه بفهمیم که آیا ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی شما بیش از حد از شما هزینه می‌گیرد (یا سرعت کمتری ارائه می‌دهد)

Microsoft Surface Laptop Studio 2
Max Buondonno/ZDNET

ابتکار جدیدی امروز به اجرا درآمد که از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) می‌خواهد تا اطلاعات کلیدی در مورد برنامه‌ها و هزینه‌های مربوطه را در قالب برچسب تغذیه‌ای که روی بسته‌بندی مواد غذایی یافت می‌شود، به تفصیل شرح دهند.

پس از یک نبرد طولانی با کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) که نزدیک به هشت سال به طول انجامید، ارائه دهندگان پهنای باند اکنون باید معیارهای کلیدی شفاف را در مورد برنامه های خود، از جمله سرعت، تخصیص داده ها، شیوه های مدیریت شبکه و مهمتر از آن، هزینه های تکرار شونده جمع آوری و ایجاد کنند. قالبی آسان برای درک برای مصرف کنندگان.

همچنین: این تغییر کوچک در تعریف پهنای باند می تواند تأثیر زیادی داشته باشد

این فرمت برچسب تغذیه، که FCC تصمیم گرفت، یکی از شناخته شده ترین قالب ها توسط مصرف کنندگان از نظر وضوح است و هدف خود را از طریق طراحی خود منتقل می کند.

دسترسی به همه این اطلاعات در یک نگاه مطمئناً خرید خدمات اینترنت پهن باند را آسان‌تر می‌کند، زیرا قبلاً هرگز جایی نبوده است که مصرف‌کنندگان بتوانند فهرست کامل (و دقیق) خدمات را بیابند. اطلاعات مربوط به خدمات کلیدی یک ISP و قیمت آنها. . در جلو. و مطمئناً در قالبی نیست که امکان مقایسه آسان با رقبا را فراهم کند.

برچسب‌های جدید “تغذیه” اکنون به جای مدفون شدن در کوه‌های سخنرانی‌های تبلیغاتی یا قانونی، در محل فروش به مصرف‌کنندگان نمایش داده می‌شوند و اطلاعات کلیدی درباره هزینه‌های ماهانه، سقف داده‌ها و سایر هزینه‌ها از قبل در دسترس قرار می‌گیرد.

  یوبی‌سافت The Crew را از کتابخانه بازیکنان حذف می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که مالک چیزی نیستیم
جریان بالا - تغذیه - حقایق - 2

FCC

این صنعت به دلیل ارائه نادرست سرعت اتصال با تبلیغ سرعت های بهینه که از نظر تئوری امکان پذیر است اما به ندرت توسط بسیاری از مصرف کنندگان، به ویژه در مناطق پر تقاضا دیده می شود، شناخته شده است.

علاوه بر این، پیشنهادات تبلیغاتی راه‌اندازی شده توسط ISPها معمولاً هزینه‌های ماهانه رقابتی را برای سال اول ارائه می‌کنند، اما پس از آن نرخ‌ها را افزایش می‌دهند و مصرف‌کنندگان را با انتخاب کمی برای لغو اشتراک در زمانی که در یک قرارداد قرارداد خدمات هستند، غافلگیر می‌کند.

همچنین: 10 راه برای افزایش سرعت اتصال به اینترنت امروز

تقریباً هر ISP که در ایالات متحده فعالیت می کند، مانند Comcast، Verizon و Cox، با وجود تلاش های مشترک آنها برای متوقف ، این تلاش قبل از تبدیل شدن به واقعیت، اکنون مشمول دستورالعمل FCC هستند. سازمان‌های تجاری و لابی‌گران از زمانی که این پیشنهاد منتشر شد، علیه این پیشنهاد مبارزه کرده‌اند و گفته‌اند که ارائه این اطلاعات از قبل به مصرف‌کنندگان بسیار گران و پیچیده است.

اما این تلاش بخشی از دستور اجرایی دولت بایدن برای ارتقای رقابت در بازار، به ویژه در بخش مخابرات است. هدف از این دستور، ISP ها و بی طرفی شبکه و همچنین حق تعمیر، با نظارت بر انحصارهای فناوری بالقوه بود.

با این حال، برچسب‌های جدید می‌توانند حفره‌هایی داشته باشند که ISPها می‌توانند در اطراف آن کار کنند. دستور FCC ایجاب می‌کند که قیمت‌های کل شفاف شود، اما لزوماً نباید آنها را مشخص کرد. مثلا:

“ارائه دهنده ای که انتخاب می کند همه هزینه های ماهانه اختیاری خود را با قیمت پایه ماهانه خود ترکیب کند، ممکن است این کار را انجام دهد و کل قیمت را فهرست کند. در این مورد، ارائه دهنده نیازی به ذکر جداگانه این هزینه ها روی برچسب ندارد.”

این می‌تواند دری را به سمت اتاق تکان دادن در نحوه بیان یا ارائه قیمت‌ها به گونه‌ای باز کند که سودمندی واقعی آنها را پنهان کند.

  آخرین فعالیت قبل از پرتاب فضاپیمای روزتا انجام شد

همچنین: بی طرفی شبکه: چیست و چرا دوباره در مورد آن صحبت می کنیم

سایر حامیان مصرف‌کننده از این طرح به دلیل انجام خیلی کم و دیر انتقاد می‌کنند و می‌گویند شفافیت خدمات به سادگی حداقل چیزی است که شرکت‌ها باید ارائه دهند، و به مسائل دیگری اشاره می‌کنند که مشکلات بسیار بزرگ‌تری ایجاد می‌کنند. بارزترین موضوع انحصارات منطقه ای است که ISP ها در بیشتر ایالات متحده دارند.

برخی از مناطق ممکن است فقط دو یا حتی یک ISP در دسترس داشته باشند، در این صورت انگیزه کمی برای ارائه سرعت رقابتی یا ساختار قیمت گذاری وجود دارد.

اکثر ISP های بزرگ ملی برچسب های تغذیه را قبل از مهلت رسمی امروز منتشر کرده اند، اما ISP های کوچکتر با کمتر از 100000 خط تا 10 اکتبر فرصت دارند تا این کار را انجام دهند.

منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/networking/how-to-see-if-your-internet-provider-is-overcharging-you-or-delivering-slower-speeds/#ftag=RSSbaffb68