احتراق موتور بوئینگ ۷۴۷ باعث فرود اضطراری در میامی شد

تصویری از مقاله با عنوان آخرین مشکل بوئینگ: موتور انفجاری هواپیمای باری

عکس: پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه (گتی ایماژ)

بوئینگ، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده هواپیما در جهان، اخیراً اخبار زیادی را به خود اختصاص داده است، اما نه به خوبی. حوادث ایمنی مربوط به هواپیماهای این شرکت هواپیمایی همچنان در حال افزایش است و این هفته نمونه دیگری از این روند ناگوار را به ارمغان آورد. پنجشنبه، یک هواپیمای باربری اطلس ایر 747 مجبور به فرود اضطراری شد در فلوریدا پس از آتش گرفتن یکی از موتورهای آن.

این هواپیما که از میامی در مسیر پورتوریکو به پرواز درآمده بود، اندکی پس از برخاستن با یک نقص وحشتناک مواجه شد. تصاویر ویدئویی از این مشکل توسط تماشاگران ضبط شد و به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. در این ویدئو، هواپیما در حال حرکت در آسمان دیده می شود که به وضوح در حال آتش گرفتن است، در حالی که فردی که فیلم را فیلمبرداری می کند فریاد می زند: “اوه خدای من، آتش گرفته است!”

چه چیزی باعث جهنم در هوا شد؟ در حال حاضر مشخص نیست، اما رویترز گزارش ها در طی یک فرآیند بازرسی پس از پرواز، یک “حفره به اندازه توپ نرم” در بالای موتور هواپیما کشف شد. Gizmodo برای اظهار نظر با بوئینگ تماس گرفته است و در صورت پاسخگویی این داستان را به روز خواهد کرد.

بوئینگ از 8 ژانویه، زمانی که یک پرواز تاسف بار خطوط هوایی آلاسکا با پارگی ناگهانی بدنه آن قطع شد. این هواپیما از اورگان به کالیفرنیا در حال حرکت بود که ناگهان بخشی از بدنه آن فروریخت. نفس، باعث مکیده شدن بسیاری از کیف های دستی از هواپیما می شود. اگرچه کسی آسیب ندید، اما بحث های جدی در مورد رویه های ایمنی در بوئینگ که هواپیما را تولید کرد، به راه انداخت.

  رابرت دنیرو اپل را به سانسور سخنرانی خود در جوایز گاتهام 2023 متهم کرد

اداره هوانوردی فدرال است تحقیق در مورد بوئینگ در مورد حادثه خطوط هوایی آلاسکا برای “تعیین اینکه آیا بوئینگ موفق نشده است اطمینان حاصل کند که محصولات تکمیل شده مطابق با طراحی تایید شده خود بوده و برای عملیات ایمن مطابق با مقررات FAA مناسب هستند یا خیر.” او همچنین در حال بررسی حادثه میامی است.

منبع: https://gizmodo.com/boeing-miami-atlas-air-747-fire-1851181690