اپل به دلیل عدم ارائه مزایا به کارمندان اتحادیه شکایت شد

هیئت ملی روابط کار (NLRB) شکایت جدیدی علیه اپل تنظیم کرده است که این شرکت را متهم به چهارمین مورد از تخریب غیرقانونی اتحادیه ها کرده است. NLRB در شکایت خود ادعا می کند که اپل از دسترسی اعضای اتحادیه به برخی از مزایای کارمندان خودداری کرده است.

طبق گزارش The Verge، NLRB در شکایت خود مدعی شده است که اپل در ارائه مزایای کارمندان خاص به کارگران اتحادیه در فروشگاه خود در تاوسون، مریلند به منظور جلوگیری از تشکیل اتحادیه توسط سایر کارمندان، کوتاهی کرده است. برخی از این مزایای جدید عبارتند از خدمات مراقبت های بهداشتی، اشتراک رایگان Coursera، و شهریه پیش پرداخت برای برخی کالج ها.

پیامی از کارمندان اپل استور به تیم کوک

فروشگاه اپل در توسان اولین محل خرده فروشی آجر و ملات در ایالات متحده برای این شرکت بود که سال گذشته اتحادیه برای پیوستن به انجمن بین المللی ماشین آلات و کارگران هوافضا (IAM) تشکیل شد. اپل مزایای جدید را در اکتبر 2022 معرفی کرد و زمانی که کارمندان تاوسون متوجه شدند که تحت پوشش نیستند، علاوه بر ثبت شکایت خود با NLRB، نامه‌ای به تیم کوک، مدیر عامل اپل نوشتند تا ناامیدی خود را ابراز کنند.

ویلما لیپمن، رئیس هیئت ملی روابط کار، به بلومبرگ گفت که اپل ممکن است با این کار قانون کار را نقض کند. کوپرتینویی ها اکنون تا 5 دسامبر فرصت دارند تا پاسخ خود را به این شکایت ارائه دهند و جلسه استماع آن برای فوریه 2024 برنامه ریزی شده است.

تشکیل اتحادیه‌های کارگری در فروشگاه‌های اپل، غول آیفون را چندین بار به دلیل برخی اقدامات غیرقانونی در تخریب اتحادیه زیر ذره بین قرار داده است. از موارد ذکر شده در شکایات می توان به حضور اجباری در جلسات ضد صنفی، ایجاد اتحادیه های جعلی و مجازات اعضا و اخراج فعالان صنفی اشاره کرد.

  برداشت ماه بر فراز توسکانی

علاوه بر تاوسون، کارمندان فروشگاه اپل در اوکلاهاما سیتی نیز سال گذشته به عضویت در اتحادیه کارگران ارتباطات آمریکا (CWA) رای دادند. اپل هنوز از اتحادیه سازی استقبال نکرده است و در اوایل سال جاری مدیران فروشگاه آن جلساتی را برای توضیح “خطرات” عضویت در اتحادیه برگزار کردند.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/apple-union-unfair-labor-practice-towson-nlrb