سنای آمریکا خواستار ممنوعیت فروش همه کالاها به هواوی شد

سناتور مارکو روبیو پس از اعمال تحریم ها علیه این شرکت هواوی به تازگی از لپ تاپ جدیدش با تراشه هوش مصنوعی اینتل یعنی MateBook X Pro او درخواست دولت بایدن را برای ممنوعیت همه فروش ها به غول چینی فاش کرد.

اولین لپ تاپ هوآوی با هوش مصنوعی به نام MateBook معرفی شد به غول چینی.

درخواست سناتور آمریکایی از هواوی

روبیو در نامه‌ای به جینا رایموندو، وزیر بازرگانی، گفت که اگر وزارت بازرگانی اجازه این تراشه را بدهد، نقض غیرقابل قبول کنترل‌های صادرات ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش رویترز، وی در نامه خود نوشت:

ما از شما می خواهیم که در این موقعیت مضر تجدید نظر کنید و فوراً کلیه مجوزهای صادراتی به هواوی را لغو کنید.

قانونگذاران جمهوری خواه ایالات متحده به طور فزاینده ای بر دولت بایدن فشار می آورند تا اقدامات سخت تری علیه هواوی اتخاذ کند. آنها گفتند که برخی از شرکت های چینی با وجود نگرانی های امنیت ملی، در چند سال گذشته تا حدودی بهبود یافته اند.

ایالات متحده در سال 2019 هواوی را به دلیل نگرانی در مورد جاسوسی از کاربران آمریکایی در لیست سیاه قرار داد. با این حال، تامین کنندگان آمریکایی باید قبل از عرضه محصولات خود به شرکت های چینی مانند هواوی، مجوز مشخص و دشواری را دریافت کنند. یکی از این مجوزها که توسط دولت ترامپ صادر شده است، به اینتل اجازه می دهد تا از سال 2020 پردازنده های خود را برای استفاده در لپ تاپ های هواوی به چین ارسال کند. نکته جالب دیگر این است که با وجود این تحریم ها، سود هواوی در سال 2023 نسبت به سال 2022 حدود دو برابر شده است.

  تلسکوپ فضایی جیمز وب قدیمی ترین سیاهچاله جهان را کشف کرد

منبع: https://digiato.com/finance-investment/republican-senator-rubio-calls-blocking-huawei