سود بزرگترین سازنده تراشه چین در سه ماهه سوم سال 2023 حدود 80 درصد کاهش یافت.

شرکت SMEC با وجود افزایش تقاضا برای تراشه Kirin 9000S با توجه به محبوبیت بسیار زیاد هواوی میت 60 در چین، در سه ماهه سوم سال 2023 با کاهش 80 درصدی سود مواجه شد. به نظر می رسد افزایش سفارشات پردازنده Kirin 9000S کمکی به امور مالی SMIC نکرده است. البته در مجموع درآمد این شرکت از 1.621 میلیارد دلار گذشت و به آن رسید او 93.98 میلیون دلار درآمد کسب کرد او رسید.

بر اساس گزارشی که در CNBC منتشر شده است، SMIC به غیر از پردازنده Kirin 9000S در سری Huawei Mate 60، تراشه هایی را برای کاربردهای مختلف دیگر از جمله خودرو تولید می کند. اکنون که کمبود تراشه در سال های اخیر کاهش یافته است، موجودی تراشه ها در سطح بالاتری قرار دارد. اما بر اساس گزارش ها، این رکود به دلیل کاهش تقاضا برای این قطعات و سخت گیری بسیاری از مشتریان در انجام سفارشات رخ داده است که به وضعیت مالی SMIC آسیب وارد کرده است. کنترل صادرات ایالات متحده نیز همچنان کار را برای شرکت چینی دشوار می کند.

سود SMIC کاهش می یابد

سود SMIC در سه ماهه سوم سال 2023 کاهش یافت

مشکل موجودی بالای محصولات این شرکت که از سه ماهه سوم سال 2022 آغاز شده بود، اکنون در بازار چین کاهش یافته و موجودی به سطح نسبتا مناسبی رسیده است. اما موجودی این شرکت با مشتریان آمریکایی و اروپایی در سطوح بسیار بالایی باقی مانده است.

در حال حاضر، برنامه های هواوی نیز ناشناخته است، زیرا تراشه Kirin 9000S از فرآیند 7 نانومتری استفاده می کند. هواوی برای نزدیک شدن به رقبا باید به فرآیندهای پیشرفته تری روی آورد و به نظر می رسد فرآیند 5 نانومتری گزینه خوبی برای این شرکت باشد.

  Vertex آخرین مکان خوب آنلاین است

انتقال چیپست هواوی از 7 نانومتر به 5 نانومتر می تواند چشم انداز مالی SMIC را تقویت کند. با این حال، تا زمانی که این شرکت مشتریان بزرگتری نداشته باشد، درآمد آن بهبود قابل توجهی نخواهد داشت. انتظار می‌رود هوآوی در سال 2024 100 میلیون گوشی هوشمند روانه بازار کند. اوضاع برای بزرگترین سازنده تراشه چین می‌تواند بهتر شود، زیرا اکثر این تلفن‌ها احتمالاً از پردازنده Kirin SMIC استفاده می‌کنند.

منبع: https://digiato.com/articles/smic-announces-80-percent-drop-in-profit-for-third-quarter