FCC معامله T-Mobile برای خرید Mint Mobile را تأیید می کند

به گزارش رویترز، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که قرارداد T-Mobile را برای خرید Ka’ena Corporation، شرکت مادر برندهای خدمات بی سیم اعتباری Mint Mobile و Ultra Mobile تایید خواهد کرد. ارزش این معامله ممکن است به 1.35 میلیارد دلار برسد.

این اقدام به T-Mobile اجازه می دهد تا به طور مستقیم از برندهایی استفاده کند که قبلاً در شبکه آن فعالیت می کنند. رویترز گزارش می دهد که FCC می گوید که این معامله برای مشتریان Mint Mobile و Ultra Mobile آسان تر می کند تا ارائه دهندگان خدمات را تغییر دهند. بر اساس گزارش ها، T-Mobile پس از دریافت تاییدیه نظارتی، قصد دارد معامله را در اول ماه مه ببندد.

همچنین ببینید: بهترین برنامه های تلفن همراه در سال 2024: انتخاب های برتر ما برای آوریل

مایک سیورت، مدیرعامل T-Mobile روز پنجشنبه طی یک کنفرانس تلفنی درآمد گفت: “من بسیار خوشحالم که اعلام کنم که ما تاییدیه نظارتی برای خرید Mint و Ultra Mobile دریافت کرده ایم.” ما واقعا مشتاقانه منتظر استقبال از آنها به خانواده بدون حامل هستیم.

T-Mobile گفت که به توافقی برای خرید شرکت Ka’ena در مارس 2023 رسیده است و خاطرنشان کرد که این معامله شامل “ترکیبی از 39٪ پول نقد و 61٪ سهام” است. T-Mobile در آن زمان گفت: قیمت نهایی فروش “بر اساس عملکرد Ka’ena در دوره های خاصی قبل و بعد از بسته شدن خواهد بود.”

این حامل بی سیم خاطرنشان کرد که رایان رینولدز بازیگر، مالک مشترک Mint، همچنان در “نقش خلاقانه از طرف مینت” نقش خواهد داشت. T-Mobile همچنین اعلام کرد که قصد دارد “از روابط تامین کنندگان و مقیاس توزیع خود برای کمک به رشد برندها و ارائه قیمت رقابتی و موجودی دستگاه بیشتر استفاده کند” و تصریح کرد که Mint و Ultra “مکمل” سایر گزینه های پیش پرداخت اپراتور خواهند بود.

به روز شده در 6:33 بعد از ظهر: اظهار نظر در مورد تماس حاصل از مایک سیورت از T-Mobile اضافه شد

منبع: https://www.cnet.com/tech/mobile/fcc-approves-t-mobiles-deal-to-purchase-mint-mobile/#ftag=CAD590a51e

مربی بالتیمور ظاهراً از شبیه سازی صوتی هوش مصنوعی برای اخراج مدیر استفاده کرده است

یک معلم تربیت بدنی و مدیر سابق ورزشی در دبیرستان شهرستان بالتیمور دستگیر و متهم شده است از سرویس شبیه سازی صوتی هوش مصنوعی برای به دام انداختن مدیر مدرسه استفاده کنید.

بنر بالتیمور گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس شهرستان بالتیمور بر این باور است که ضبط‌شده‌ای که در ماه ژانویه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، همراه با صدای ادعایی مدیر دبیرستان Pikesville، Eric Eiswert، در حال اظهار نظرهای نژادپرستانه و ضدیهودی دروغ بود. کارشناسان گفتند بنر بالتیمور و پلیس که ضبط، که برای مدت کوتاهی منجر به تعلیق Eiswert شد، دارای “لحن صاف، صدای پس زمینه غیرعادی واضح و فقدان صداهای تنفسی منسجم یا مکث” است.

پلیس شهرستان بالتیمور این ضبط را به Dazhon Darien، مدیر ورزشی سابق مدرسه که نامش در کلیپ صوتی نیز ذکر شده بود، دنبال کرد. او ظاهراً برای جستجوی «ابزار OpenAI» به رایانه‌های مدرسه دسترسی داشته است. مشخص نیست دارین از کدام پلتفرم صوتی هوش مصنوعی استفاده می‌کرد. پلیس دارین را پنجشنبه در فرودگاه دستگیر کرد و WBAL TV 11 گزارش می دهد که “بازرسان معتقدند که دارین این ضبط را به انتقام از Eiswert، که در آن زمان رهبری تحقیقات در مورد سوءمدیریت احتمالی بودجه شرکت را بر عهده داشت، انجام داده است.”

در این محیط پرتنش، OpenAI در ماه مارس تصمیم گرفت استفاده عمومی از پلتفرم تولید متن به گفتار هوش مصنوعی خود، Voice Engine را متوقف کند. این سرویس که تنها به یک کلیپ صوتی 15 دقیقه ای برای شبیه سازی صدای افراد نیاز دارد، به دلیل فقدان حفاظت در مورد این فناوری، تنها برای تعداد محدودی از محققان در دسترس است.

قانونگذاران ایالات متحده چندین لایحه مانند قانون بدون تقلب در هوش مصنوعی ارائه کرده اند، اما هنوز تصویب نشده اند، که هدف آن جلوگیری از استفاده شرکت های فناوری از چهره، صدا یا نام یک فرد بدون اجازه وی است.

به روز شده در 25 آوریل: مشخص شد که دبیرستان Pikesville در شهر Pikesville، شهرستان بالتیمور، مریلند است، و جزئیاتی در مورد Darien و دستگیری او در روز پنجشنبه اضافه شد.

منبع: https://www.theverge.com/2024/4/25/24140556/ai-voice-cloning-baltimore-school-misuse

فضانورد ایتالیایی به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب می شود

در 25 آوریل 2002، زمانی که فضاپیمای مارکوپولو و ماژول مسافری سه نفره آن در ساعت 12:26 به وقت محلی از بایکونور قزاقستان بلند شدند، یک فضانورد ایتالیایی از آژانس فضایی اروپا به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) پرتاب شد.

فضانورد ایتالیایی روبرتو وتوری، خلبان آزمایشی سابق نیروی هوایی ایتالیا، همکار او یوری گیدزنکو، فرمانده ماموریت و همکار فضانورد مارک شاتل وورث، اولین آفریقای جنوبی در فضا، دو روز بعد در 27 آوریل به ایستگاه فضایی رسیدند. به خوبی تثبیت شده است

فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی در فاصله حدود 400 کیلومتری از سطح زمین رسیدند و وظیفه اصلی این ماموریت که تحویل فضاپیمای جدید سایوز بود را انجام دادند.

برای مسافران، ضروری است که “قایق نجات” سایوز در صورت تخلیه اضطراری در شرایط عالی باقی بماند. بنابراین، ماموریت های منظم مارکوپولو برای جایگزینی فضاپیماهای قدیمی سایوز با فضاپیماهای جدیدتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فضانورد ایتالیایی

وتوری اولین فضانورد ایتالیایی بود که با فضاپیمای روسی سایوز پرواز کرد. او همچنین سومین فضانورد اروپایی بود که از ایستگاه فضایی بازدید کرد. او در طول هشت روز اقامت خود با مسافران ایستگاه، بر چهار آزمایش اروپایی نظارت داشت.

این آزمایش ها به نیروهای دخیل در حرکت، ریزگرانش و تأثیر ذرات کیهانی بر انسان در طول ماموریت های طولانی پرداختند. آنها همچنین لباس های تازه تولید شده را ارزیابی کردند و یک دستگاه فشار خون را آزمایش کردند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/esa-astronaut-was-launched-to-the-iss

بررسی بازی Stellar Blade

در چند سال اخیر، کشور کره جنوبی سرمایه‌گذاری بزرگی بر صنعت بازی‌های ویدیویی خودش انجام داده و تلاش دارد تا علاوه‌ بر بازار بازی‌های موبایلی، حرفی در بازار بازی‌ها با بودجه کلان (AAA) هم داشته باشد. نتیجه این سرمایه‌گذاری در دو سال اخیر نمود بیشتری داشته و پارسال عنوان Lies of P منتشر شد و امسال نوبت به Stellar Blade رسیده است. استلار بلید ابتدا با نام رمز Project Eve معرفی شد و قرار بود عنوانی میان‌نسلی و مولتی‌پلتفرم باشد. اما حالا بازی با همراهی و ناشری سونی و به صورت انحصاری برای کنسول PS5 منتشر شده و همین موضوع نشان می‌دهد که استودیوی سازنده یعنی Shift Up اهداف بزرگی برای این بازی داشته است. اما سوال اینجاست که آیا Stellar Blade می‌تواند خودش را به عنوان یک اثر موفق به مخاطب ثابت کند؟ با بررسی ویجیاتو از این بازی همراه باشید.

داستان بازی Stellar Blade در آینده‌ای دور و در یک جهان آخرالزمانی روایت می‌شود. جایی که موجوداتی بیگانه به اسم نی‌تیبا (Naytiba) به زمین حمله کردند و زیست‌گاه انسان را به تسخیر خود درآوردند. با این اتفاق، گروهی فرازمینی که به عنوان فرشتگان زمین شناخته می‌شوند، عملیات نجات این سیاره را آغاز می‌کنند و خودشان را به زمین می‌رسانند. اما این عملیات نجات، چندان خوب پیش نمی‌رود و اعضای مهمی از این گروه در مبارزه با بیگانگان کشته می‌شوند. پس از یک نبرد سخت، فقط یک مبارز از مرگ در امان می‌ماند و او کسی نیست جز ایو (EVE – که در برخی مراجع به حوا هم ترجمه می‌شود)؛ کاراکتر اصلی داستان استلار بلید که کنترلش را برعهده داریم. حال ایو به همراه بازماندگان زمین که تعدادی اندک هم هستند، وظیفه دارد تا با شکست بیگانگان، راهی برای نجات زمین پیدا کند. 

افتتاحیه و دقایق ابتدایی بازی، شروعی طوفانی به مانند فیلم‌های اکشن هالیوودی دارد و بازیکن در همان ابتدای کار با یک باس‌فایت قدرتمند روبرو می‌شود و شاهد یک اتفاق مهم داستانی خواهد بود. پس از این شروع طوفانی، ریتم روایی افت محسوسی دارد و داستان در ادامه و به خصوص در ساعات ابتدایی، قدرت روایی و کشش خودش را از دست می‌دهد. یکی از عوامل مهم افت ریتم روایت، دیالوگ‌نویسی‌های کلیشه‌ای، پرداخت کم به کاراکترها و البته صداپیشگی ضعیف بازیگران است؛ به‌گونه‌ای که به سختی می‌توان با کاراکترهای بازی ارتباط برقرار کرد و شخصیت‌پردازی آن‌ها در ضعیف‌ترین حالت ممکن قرار دارد. البته که باید اشاره کنم پس از گذشت تقریبا ۱۰ ساعت از داستان، پیچش‌هایی در روایت اتفاق می‌افتد و پس از این رویداد، ریتم روایی بهتر می‌شود و خط داستانی و هدفش جان تازه‌ای می‌گیرد. در ساعات نزدیک به پایان بازی هم اتفاقات مهمی در بازی می‌افتد و بازیکن در موقعیت‌های جذابی قرار می‌گیرد.

بازی Stellar Blade سه اندینگ متفاوت دارد و روند بازی و روایت در ساعات پایانی بسیار بهتر از قبل می‌شود، با این اوصاف می‌توان با ارفاق نمره قابل قبولی به داستان استلار بلید داد. با این حال داستان استلار بلید آن‌چنان به‌یادماندنی و تاثیرگذار به اندازه عنوانی مثل Nier Automata (که به وضوح منبع الهام بازی بوده است) نیست و مشخص است که سازندگان تمرکز بیشتری بر مبارزات بازی داشتند و شاید داستان اولویت دوم بوده است. ایو به عنوان پروتاگونیست چندان کاراکتر ماندگاری نیست و کاراکتر فرعی‌ای مثل آدام هم هیچ‌وقت تبدیل به چهره‌ای به‌یادماندنی نمی‌شود؛ اگرچه که این مورد کمتر درمورد کاراکتر لیلی صدق می‌کند و او شخصیت متفاوت‌تری نسبت به بقیه دارد و شاید بتوان گفت بهترین کاراکتر بازی‌ست. آدام و لیلی تنها به طریق Drone با ایو ارتباط دارند و معماها و نکات مهم مکان‌ها را اطلاع می‌دهند.

Stellar Blade

 به بخش مبارزات بازی بپردازیم. در نگاه اول به نظر می‌آید که استلار بلید اثری هک اند اسلش است؛ اما به محض اینکه کنترل ایو را برعهده می‌گیرید، متوجه می‌شوید که با سیستم مبارزات متفاوتی طرف هستید و تازه در آن‌جا المان‌های سولزلایک خودشان را نشان می‌دهند. طراحی مبارزات استلار بلید چیزی مابین سبک‌های هک اند اسلش و سولزلایک است. درست است که این دو سبک به لحاظ ساختار طراحی کاملا مقابل یکدیگر ایستادند اما استودیوی Shift Up توانسته مرز باریک بین این دو سبک را پیدا کند. هک اند اسلش‌ها معمولا مبارزاتی سریع و متمرکز بر Combo دارند و از آن‌طرف سولزلایک‌ها مبارزات کندتری دارند که زمان‌بندی در آن‌ها اهمیت زیادی خواهد داشت. مبارزات Stellar Blade در فاز حمله کاملا سریع است و بازیکن با فراگیری برخی از فرمول‌ها و پترن‌ها می‌تواند دشمنان را به سریع‌ترین شکل ممکن از پا دربیاورد. اما در کنار این موضوع مکانیزم‌ دفاع، سرعت مبارزات را پایین می‌آورد و تمرکز بازیکن را به سمت زمان‌بندی و دفع حملات می‌برد. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که مکانیزم پرفکت گارد (Perfect Guard) نقش مهمی در مبارزات خواهد داشت؛ این مکانیزم می‌تواند سپر دفاعی دشمنان را از بین ببرد و سپس می‌توان ضرباتی تمام کننده به دشمنان بازی وارد کرد. 

طراحی مبارزات بازی متفاوت از بازی‌های هم‌رده خودش است و این لزوما نکته منفی محسوب نمی‌شود. مبارزه‌های بازی تقریبا جذابیت خودش را تا ساعات پایانی حفظ می‌کند. از جمله ایراداتی که می‌توان به سیستم مبارزات گرفت همان بحث سرعت است که بازیکن را در یک وضعیت متناقض قرار می‌دهد؛ به‌طوریکه نه می‌توان به صورت خیلی سریع به دشمنان ضربه زد و از کمبوها استفاده کرد و از آن سمت، استفاده از سیستم بلاک سرعت مبارزات و حرکت پروتاگونیست را به شکل عجیبی پایین می‌آورد. باید ساعت‌ها بازی کنید تا کلیت سیستم مبارزه دست‌تان بیاید و در ساعات پایانی می‌توانید به خوبی از مبارزات لذت ببرید. در اینجا باید به درون (Drone) مسلح هم اشاره کنم که مبارزات از راه دور را ممکن می‌کند و می‌توانید با انواع مهمات، دشمنان را از بین ببرید. 

در کنار نوار سلامتی، یک نوار دفاعی برای ایو وجود دارد که امکان دفع ضربات را فعال می‌کند و در صورت از بین رفتن آن امکان دفع هیچ حمله‌ای را ندارید و کار سخت می‌شود. دو نوار توانایی دیگر هم با نام‌های Beta و Burst وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا ضرباتی متفاوت و قوی به دشمنان بازی بزنید. برای ارتقای این توانایی‌ها هم باید از درخت توانایی (Skill Tree) استفاده کنید و قابلیت‌های بیشتر را فعال و ضربات را قوی‌تر کنید. بعدها هم یک توانایی دیگر اضافه خواهد شد (که بنا به دلایل داستانی از نام بردن آن معذوریم!) که می‌تواند کاراکترتان را برای مدت کوتاهی وارد یک فاز قدرتمند کند و دشمنان را بی‌رحمانه از پای دربیاورد. وجود این نوارهای توانایی، کمک زیادی به متنوع بودن مبارزات بازی کرده و تازگی آن را تا انتها حفظ خواهد کرد.

البته که Stellar Blade چندان هم تجربه راحتی نخواهد بود. گاهی اوقات ممکن است گذر از باس‌فایت‌ها بسیار سخت و چالش‌برانگیز باشد. بازیکنان می‌توانند برخلاف اغلب بازی‌های سولزلایک، سیستم درجه سختی بازی را تغییر دهند و به شکل راحت‌تری از سد دشمنان گذر کنند. البته بازی ایده جالبی در حالت Story Mode ارائه می‌دهد و بازیکنان باید در یک بازه زمانی کوتاه از Perfect Guard و Perfect Parry استفاده کنند (چیزی به مانند QTE) وگرنه باز هم از دشمن ضربه می‌خورد. این‌که سازندگان حتی در درجه سختی آسان هم بار چالش‌برانگیز بازی را حفظ کردند، اتفاق جذابی‌ست. در اینجا باید به طراحی بسیار خوب باس‌فایت‌ها هم اشاره کنم؛ به طور کلی در Stellar Blade چهارده باس‌فایت وجود دارد که هرکدام از آن‌ها طراحی منحصر به فردی دارند و از جمله نکات مثبت بازی محسوب می‌شود. 

اغلب دشمنان بازی متناسب با اقلیم‌هایی که در آن قرار دارید طراحی شدند. به طور کلی در Stellar Blade هشت مکان متفاوت وجود دارد که هرکدام به لحاظ اقلیمی با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از این مکان‌ها، شهر زایان (Xion) است که تقریبا می‌توان آن را هاب اصلی بازی دانست. در این شهر، می‌توانید ماموریت‌های فرعی را شروع کنید و با افراد حاضر در آن‌جا تعامل کنید یا از فروشندگان، وسایل موردنیازتان را خریداری کنید. متاسفانه یکی دیگر از ایرادات بزرگ، بی‌روح بودن شهر و شکل ربات‌گونه ان‌پی‌سی‌هاست. بازیکن می‌تواند با ان‌پی‌سی‌های شهر تعامل داشته باشند اما آن‌ها در جواب شما، یک دیالوگ بسیار ساده و خالی از روح خواهند گفت. ماموریت‌های فرعی هم صرفا به پیدا ، آیتم‌ها در مکان‌های دیگر خلاصه می‌شود و تنوع چندانی ندارد؛ البته که برخی از آن‌ها، تمرکز بیشتری بر داستان داشته اما کلیت آن‌ها هم به پیدا ، یک آیتم خاص خلاصه می‌شود و سازندگان ایده‌ای عمیق‌تر و متفاوت برای این بخش اجرا نکردند. 

اما مشکلات طراحی جهان‌های بازی فقط به شهر زایان خلاصه نمی‌شود. در بازی دو نقشه نیمه جهانِ باز (Semi Open World) هم وجود دارد که بازیکن می‌تواند آزادانه در آن‌ها گشت و گذار کند و ماموریت‌های فرعی را پیش ببرد و حتی برخی از باس‌فایت‌ها را شکست دهد. یکی از مشکلات بزرگ این است که فاصله بین نقاط مهم نقشه بسیار زیاد است و بازیکن جز شکست دادن دشمنانی که در سر راه هستند، هیچ فعالیت دیگری برای انجام دادن ندارد. فاصله‌ی برخی از این نقاط به‌قدری زیاد است که به تنهایی می‌تواند انگیزه بازیکن برای به انجام رساندن ماموریت‌های فرعی را از بین ببرد. نقشه‌های جهان‌های باز بی‌دلیل بزرگ و پوچ است. سازندگان می‌توانستند با طراحی یک وسیله نقلیه رفتن از یک نقطه به نقطه دیگر را جذاب‌تر کنند. البته که کوچک‌تر ، نقشه و هدف‌مند بودن گشت و گذار در محیط هم از جمله مواردی‌ست که می‌‎توانست به بخش اکسپلورینگ کمک زیادی کند و جهان بازی را پویاتر کند. 

از دیگر المان‌های سولزلایکی که در بازی وجود دارد، کمپ‌ها هستند که در حقیقت همان نقش بون‌فایر در سری دارک سولز را اجرا می‌کنند. به طوری‌که با فعال ، این کمپ‌ها، نوار سلامتی شما دوباره پر می‌شود، تمامی دشمنان ری‌اسپاون می‌شوند و البته مکان‌هایی برای ذخیره‌سازی و فست تراول به وجود می‌آورد. همچنین در این مکان می‌توانید مهمات خریداری کنید و توانایی‌های کاراکتر را ارتقا دهید.

مدت زمان بازی

داستان اصلی: ۲۵ ساعت
۱۰۰ درصد: ۵۰ الی ۶۰ ساعت

از طرفی سیستم Fast Travel  بازی هم به شکل عجیبی در بازی پیاده شده است. به طور مثال اگر بخواهید از شهر زایان به نقطه‌ای از نقشه مکان Wasteland بروید، باید ابتدا به این مکان بروید و از طریق کمپ‌های آن‌جا به نقطه دلخواه‌تان سفر کنید. از دیگر اتفاقات عجیب این است که بازیکن در تمام مدت به نقشه‌های دیگر لوکیشن‌ها دسترسی ندارد و فقط در صورت حضور در آن مکان می‌تواند نقشه بازی را مشاهده کند. این در حالی‌ست که استلار بلید به عنوان یک اثر نسل نهمی منتشر شده و قاعدتا کنسول PS5 این توانایی را دارد مکان‌های یک محیط متفاوت را به شکل سریعی پردازش کند. البته این از مواردی‌‌ست که با انتشار یک آپدیت هم می‌تواند به بازی اضافه شود.

در طول بازی هم با پازل‌ها و معماهایی مواجه می‌شوید که اکثر آن‌ها به شکل خوبی طراحی شده و همگی متنوع هستند. بعضی از پازل‌ها هم واقعا درگیرکننده هستند و می‌توانند ذهن شما را به چالش بکشند. برخی از معماها هم وجود دارد که باید با استفاده از محیط، پاسخ آن‌ها را به‌دست بیاورید. به طور کلی می‌توان گفت که تنوع و طراحی پازل‌ها به شکل خوبی انجام شده و نکته مثبتی در طول تجربه محسوب می‌شود. 

بازی به لحاظ فنی، هیچ مشکل بزرگی ندارد و با اثر کم‌نقصی طرف هستیم. سازندگان از موتور گرافیکی آنریل انجین ۴ برای ساخت بازی استفاده کردند و کاملا سربلند هستند و با محیط‌های زیبا و جلوه‌های بصری خوبی طرف خواهیم بود. از دیگر موارد فنی فیزیک فوق‌العاده اجسام و کاراکتر است. از بارزترین نمونه‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، فیزیک موهای کاراکتر ایو است که به شکل خوبی طراحی شده است. در کنار این موضوع بازیکنان می‌توانند کاراکتر ایو را کاملا شخصی‌سازی کنند و لباس‌های زیادی را برای او آزاد کنند. 

همچنین Stellar Blade سه آپشن مختلف برای اجرا ، بازی در اختیارتان خواهد گذاشت. مود پرفورمنس فریم ریت بازی را به ۶۰ ارتقا می‌دهد و مود Fidelity هم فریم‌ریت را به ۳۰ فریم کاهش و بخش‌های گرافیکی بازی را ارتقا خواهد داد. در این میان یک آپشن به نام Balance هم وجود دارد که تجربه بازی را روی فریم‌ریت ۴۵ ممکن می‌کند و برخی از امکانات گرافیکی بازی را فعال می‌کند. وجود آپشن سوم، نمونه‌ی جدیدی از اجرا ، بازی‌ها بود و البته از آن‌جا که با بازی سریعی طرف هستیم، تجربه بازی روی مود فیدلیتی تقریبا غیرممکن است.

بررسی Stellar Blade

موسیقی‌های بازی هم‌خوانی زیادی با فضای داستانی دارد اما نمی‌توان ترانه‌ای از آن یافت که بتواند برای همیشه ماندگار باشد. اما موسیقی باس‌فایت‌ها ریتم خوبی با مبارزات پیدا می‌کنند و در کل کاری که باید را به خوبی انجام می‌دهد. 

بازی Stellar Blade اثری شگفت‌انگیز و تازه نیست و حتی به سختی می‌توان آن را یک اثر کاملا نسل نهمی دانست. با این حال این بازی تلاش زیادی می‌کند با الهاماتی که داشته، اثر متفاوتی باشد و سعی دارد حال و هوای خاص خودش را داشته باشد و به نظرم در این امر موفق شده است. اگرچه که بازی می‌توانست مدت زمان کمتری هم داشته باشد اما احساس می‌کنم تگ هفتاد دلاری بازی‌های نسل نهمی باعث شده تا سازنده‌ها ایده‌هایی را در نظر بگیرند که اجرا ، آن به توانایی و زمان بیشتری نیاز داشته است. استلار بلید یک اثر خوب است اما همچنان جای زیادی دارد که به اثر بهتری تبدیل شود. بازی فراز و نشیب‌های زیادی را طی می‌کند تا به خط پایان برسد؛ اما همچنان ممکن است که مخاطب خاص خودش را داشته باشد و به دل بسیاری بنشیند و به همان اندازه ممکن است به اثری ناامیدکننده تبدیل شود. 

این بازی با توجه به کد ارسالی ناشر Sony Interactive Entertainment برای ویجیاتو بر کنسول PS5 بررسی شده است.

خلاصه بگم که…

استلار بلید بازی خوبی‌ست اما می‌توانست بهتر هم باشد. بازی فراز و نشیب‌های زیادی را می‌گذراند اما با وجود ایرادات و مشکلاتی تاثیرگذار، تجربه سرگرم‌کننده و متفاوتی را در اختیار شما می‌گذارد.

بررسی بازی Stellar Blade - ویجیاتو
Stellar Blade Review

می‌خرمش…

این بازی، اثری سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز است و با الهاماتی که از عناوینی مثل نیر و سولزلایک‌ها داشته، سعی کرده تا یک اثر متفاوت نسبت به هم‌رده‌های خودش باشد. اگر دنبال یک بازی اکشن پر زد و خورد و نسبتا سخت می‌گردید، این بازی برای شماست.

نمی‌خرمش…

پیشنهاد این بازی با قیمت هفتاد دلار کمی دشوار است و شاید با یک تخفیف خوب ارزش خرید داشته باشد. بازی حال و هوای خاص خودش را دارد و تجربه‌ای سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود. اگر با این موارد مشکل دارید، باید از خیر خریدش بگذرید.

بررسی Stellar Blade



  • امتیاز ویجیاتو75

  • امتیاز کاربران

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-stellar-blade-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88

ارباب حلقه ها تابستان امسال به سینماها بازمی گردد

بازار سهام در ژوئن بازگشته است.

THE رفاقت در ژوئن برگشته است.
تصویر: خط جدید

نان لمباس را بسته بندی کنید و نان خود را جمع کنید رفاقتبه سرزمین میانه برمی گردیم. برادران وارنر هجی ، نسخه های توسعه یافته پیتر جکسون ارباب حلقه ها سه گانه در سینماها برای یک آخر هفته فقط در ژوئن، و این است اولین بار چاپ مجدد نسخه های بازسازی شده 4K خود را از سال 2020 ارائه خواهند کرد.

اکران در 8، 9 و 10 ژوئن، یک فیلم در هر روز انجام می شود: یاران حلقه شنبه، دو برج یکشنبه، و بازگشت پادشاه دوشنبه. بلیط ها در حال حاضر فروخته شده است از طریق این لینک بنابراین به آنجا بروید تا ببینید آیا تئاترهای محلی شما در آن شرکت می کنند یا خیر. در نگاه اول، به نظر می رسد که اکثر زنجیره های اصلی تئاتر در حال شرکت هستند، بنابراین شانس خوبی وجود دارد که یکی از آنها را داشته باشید.

من شخصاً از آن زمان تاکنون فیلمی را روی پرده بزرگ ندیده ام بازگشت پادشاه اولین بار در دسامبر 2003 منتشر شد. وقتی این اتفاق افتاد، قبل از افتتاحیه یک ماراتن تمام روز را انجام دادم که با شروع رفاقت نسخه توسعه یافته، به دنبال آن دو برج نسخه توسعه یافته، تا یک نمایش نیمه شب بازگشت پادشاه. بله شب خیلی دیر بود. و بعد وقتی ساعت 4 صبح پیاده شدم کلیدهایم را در ماشینم قفل کردم اما این داستان دیگری است.

اما امسال این اتفاق برای من نمی افتد. امسال، صندلی‌ها تعیین می‌شوند، نمایش‌ها پخش می‌شوند، و همه اینها به ایجاد انتظار برای سایر بزرگ‌ها کمک می‌کند. ارباب حلقه ها رویداد آینده در سینماهای امسال: ارباب حلقه ها: جنگ روهیریماین انیمیشن 13 دسامبر اکران می شود.

اما اگر می‌خواهید نسخه‌های اصلی را در ماه ژوئن در صفحه بزرگ ببینید، بازسازی‌شده و توسعه‌یافته، اینم لینک دوباره


اخبار io9 بیشتری می خواهید؟ ببینید چه زمانی باید منتظر آخرین اخبار باشید تعجب، جنگ ستارگانو پیشتازان فضا خروجی، مرحله بعدی چیست دنیای دی سی در سینما و تلویزیونو هر آنچه که باید در مورد آینده بدانید دکتر هو.

منبع: https://gizmodo.com/lord-of-the-rings-rerelease-4k-extended-editions-fathom-1851435489

سنای آمریکا خواستار ممنوعیت فروش همه کالاها به هواوی شد

سناتور مارکو روبیو پس از اعمال تحریم ها علیه این شرکت هواوی به تازگی از لپ تاپ جدیدش با تراشه هوش مصنوعی اینتل یعنی MateBook X Pro او درخواست دولت بایدن را برای ممنوعیت همه فروش ها به غول چینی فاش کرد.

اولین لپ تاپ هوآوی با هوش مصنوعی به نام MateBook معرفی شد به غول چینی.

درخواست سناتور آمریکایی از هواوی

روبیو در نامه‌ای به جینا رایموندو، وزیر بازرگانی، گفت که اگر وزارت بازرگانی اجازه این تراشه را بدهد، نقض غیرقابل قبول کنترل‌های صادرات ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش رویترز، وی در نامه خود نوشت:

ما از شما می خواهیم که در این موقعیت مضر تجدید نظر کنید و فوراً کلیه مجوزهای صادراتی به هواوی را لغو کنید.

قانونگذاران جمهوری خواه ایالات متحده به طور فزاینده ای بر دولت بایدن فشار می آورند تا اقدامات سخت تری علیه هواوی اتخاذ کند. آنها گفتند که برخی از شرکت های چینی با وجود نگرانی های امنیت ملی، در چند سال گذشته تا حدودی بهبود یافته اند.

ایالات متحده در سال 2019 هواوی را به دلیل نگرانی در مورد جاسوسی از کاربران آمریکایی در لیست سیاه قرار داد. با این حال، تامین کنندگان آمریکایی باید قبل از عرضه محصولات خود به شرکت های چینی مانند هواوی، مجوز مشخص و دشواری را دریافت کنند. یکی از این مجوزها که توسط دولت ترامپ صادر شده است، به اینتل اجازه می دهد تا از سال 2020 پردازنده های خود را برای استفاده در لپ تاپ های هواوی به چین ارسال کند. نکته جالب دیگر این است که با وجود این تحریم ها، سود هواوی در سال 2023 نسبت به سال 2022 حدود دو برابر شده است.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/republican-senator-rubio-calls-blocking-huawei

دانش خود را از کلمات اختصاری اینترنتی تست کنید

میدونی TCP/IP به چه معناست؟ (نکته: شما در حال حاضر از آن استفاده می کنید.) در مورد CDMA چطور؟ یا GPT؟ اگرچه مفاهیم و اجرای این فناوری‌ها برای اکثر ما که بیشتر عمر خود را در اینترنت بوده‌ایم روشن است، اما کلمات اختصاری که برای تعریف آنها استفاده می‌کنیم اغلب غیرقابل نفوذ هستند. در قسمت این هفته، از ویل نایت، گزارشگر هوش مصنوعی WIRED به برنامه استقبال می کنیم. با میزبانان ما مایکل کالور و لورن گود، این سه نفر به نوبت معنای دقیق این کلمات اختصاری را زیر سوال می برند. از مایکل خواسته می شود تا اصطلاحات مختلفی را از دوران اولیه اینترنت تجزیه و تحلیل کند، لورن بر روی کلمات اختصاری مربوط به دوران موبایل آزمایش می شود، و ویل معنای تمام اختصارات مرتبط با هوش مصنوعی را توضیح می دهد. همه کار بسیار خوبی انجام می دهند، حتی اگر هیچ ، نمره کاملی کسب نکند. بازی را در خانه انجام دهید؛ شاید بتوانید با دانش مبهم خود از جزئیات اینترنت از میزبان های ما پیشی بگیرید.

نمایش یادداشت ها

داستان استیون لوی در مورد مقاله تحقیقاتی گوگل که رونق هوش مصنوعی مبتنی بر Transformer را راه اندازی کرد را بخوانید.

توصیه ها

لورن اپلیکیشن Forest را برای روش کاری پومودورو توصیه می کند. مایک The Jargon File را توصیه می کند.

ویل نایت را می توان در شبکه های اجتماعی @WillKnight پیدا کرد. لورن گود @لورن گود. مایکل کالور @snackfight است. خط تلفن اصلی را در @آزمایشگاه گجت. این نمایش توسط بون اشورث (@بوناشورث). موسیقی تم ما از Solar Keys است.

نحوه گوش دادن

همچنان می‌توانید از طریق پخش‌کننده صوتی در این صفحه به پادکست این هفته گوش دهید، اما اگر می‌خواهید برای دریافت هر قسمت به صورت رایگان مشترک شوید، به این صورت است:

اگر از iPhone یا iPad استفاده می کنید، برنامه ای به نام پادکست را باز کنید یا فقط روی این پیوند ضربه بزنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشنی مانند Overcast یا Pocket Casts را دانلود کنید و Gadget Lab را جستجو کنید. اگر از Android استفاده می‌کنید، می‌توانید ما را در برنامه Google Podcasts با ضربه زدن روی اینجا بیابید. ما همچنین در Spotify هستیم. و اگر واقعاً به آن نیاز دارید، در اینجا فید RSS است.

منبع: https://www.wired.com/story/gadget-lab-podcast-641/

بنیانگذاران بیت کوین میکسر سامورای به اتهام پولشویی دستگیر شدند

مقامات ایالات متحده، بنیانگذاران بیت کوین میکسر کیف پول سامورایی او دستگیر و متهم به توطئه برای ارتکاب پولشویی و تراکنش های تاریک وب شد.

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک گفت کیون رودریگز و ویلیام لونرگان هیل متهم به کار ، یک میکسر ارزهای دیجیتال هستند. بیش از 2 میلیارد دلار معامله غیرقانونی انجام شده و به خوبی انجام شده است بیش از 100 میلیون دلار به معاملات پولشویی مربوط به بازارهای وب تاریک غیرقانونی کمک کرده است.

به گفته دادستان ها، پلتفرم آنها به عنوان “بهشت مجازی” برای مجرمان برای انجام معاملات غیرقانونی عمل می کرد.

تخلفات میکسر بیت کوین سامورایی

رودریگز و هیل اکنون دستگیر شده اند و سرور کیف پول و دامنه وب سامورای مصادره شده است. به گفته دادستان، وب سایت میکسر بیت کوین – که اکنون پیام “این سایت مسدود شده است” را نمایش می دهد – توانایی خود را برای “به چالش کشیدن نظارت و سانسور مبتنی بر بلاک چین” تبلیغ کرده است.

جیمز اسمیت دستیار مدیر اف بی آی در بیانیه ای گفت:

جنایتکاران از فناوری برای فرار از نظارت مجریان قانون و ایجاد محیط های مساعد برای فعالیت های مجرمانه خود استفاده می کنند، در حالی که متهمان سامورایی را به عنوان یک سرویس «حریم خصوصی» تبلیغ می کردند، اما می دانستند که این مکان بهشتی برای جنایتکارانی است که در مقیاس بزرگ پول شویی می کنند متهمان به خوبی می‌دانند که بخش قابل توجهی از وجوه پردازش شده توسط سامورایی‌ها، وجوه غیرقانونی بوده که از طریق این پلتفرم به منظور پنهان‌کاری منتقل شده است.»

سامورای به کاربران اجازه می دهد بیت کوین های خود را به صورت خصوصی ذخیره کنند. این برنامه همچنین یک میکسر است، به این معنی که تراکنش ها به روشی مرموز انجام می شود تا ردیابی آنها را دشوارتر کند.

حامیان این سرویس در شبکه اجتماعی X، از جمله ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی تبعیدی، اقدامات مجریان قانون را محکوم کردند. اسنودن می نویسد:

“وزارت دادگستری یک بار دیگر توسعه دهندگان برنامه ای را که حریم خصوصی مالی را بازیابی می کند جرم انگاری کرده است.”

منبع: https://digiato.com/cryptocurrency/feds-arrest-founders-bitcoin-mixer-samourai-wallet

واتس اپ برای ارسال پیام به شماره های ذخیره نشده و ورود با استفاده از Face ID مجهز شده است

در هفته‌های اخیر، واتس‌اپ روی افزودن ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری از جمله فیلترهایی برای سازماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر برنامه‌های پیام‌رسان مانند تلگرام تمرکز کرده است. اکنون به نظر می رسد که قابلیت جدیدی برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره مقصد، زیرا مخاطب در حالت تست قرار دارد و امکان ورود بدون نیاز به رمز عبور به تدریج در اختیار دارندگان آیفون قرار خواهد گرفت.

بدون رمز عبور در واتس اپ وارد شوید

بسیاری از پلتفرم‌ها و سرویس‌های آنلاین نیازی به رمز عبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود را از بین می‌برند. این ویژگی به افراد اجازه می دهد تا با استفاده از حسگرهای بیومتریک مانند Face ID و Touch ID وارد حساب های خود شوند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور ندارند. در همین راستا، واتس‌اپ پشتیبانی از Passkey را در دستگاه‌های iOS آغاز کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، قابلیت فوق‌الذکر را به دستگاه‌های آیفون اضافه می‌کند. در این حالت برای هر Apple ID یک رمز عبور منحصر به فرد ایجاد می شود که در iCloud Keychain ذخیره می شود. اپل مدعی است که روش جدید ورود به حساب‌های کاربری امن‌تر از رمزهای عبور است و می‌تواند میزان حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.

واتس اپ

شایان ذکر است که قابلیت لاگین بدون رمز عبور از چند ماه پیش به نسخه اندروید واتس اپ اضافه شد و متا نسبتاً با تاخیر آن را به دارندگان آیفون معرفی کرد. البته قابلیت ورود به اپلیکیشن با استفاده از حسگرهای بیومتریک در گذشته بر روی محصولات اپل فعال شده بود. اما از ورود اولیه به اکانت از این طریق خبری نبود. سخنگوی واتس اپ اعلام کرد که آپدیت جدید به صورت دوره ای در دسترس کاربران قرار می گیرد و اگر گزینه ای برای به روز رسانی نمی بینید، در حال حاضر باید منتظر بمانید تا برای دستگاه یا منطقه شما در دسترس قرار گیرد. شایان ذکر است که کامپیوترهای مک و ویندوز هنوز نمی توانند به عنوان دستگاه اصلی متصل به حساب کاربری استفاده شوند. در نتیجه، امکان ورود به حساب از طریق کد QR همچنان در واتس اپ وجود خواهد داشت.

ارسال پیام به شماره های ذخیره نشده

سال گذشته، تصاویری از ویژگی جدیدی در واتس اپ به بیرون درز کرد که به کاربران اجازه می دهد به شماره های ذخیره نشده پیام ارسال کنند. با این حال، ویژگی مذکور هرگز به طور رسمی معرفی نشد، همچنان برای ارسال پیام به یک فرد جدید، باید شماره او را به عنوان مخاطب ذخیره کنید. حال به نظر می رسد که متا قسمتی جداگانه برای وارد ، شماره برای ارسال پیام به افراد غیر مخاطب در نظر گرفته است و ممکن است در آپدیت های بعدی شاهد اضافه شدن آن به لیست ویژگی های جدید باشیم.

واتس اپ

قابلیت ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره شماره در حال حاضر در نسخه بتای اندروید واتس اپ 2.24.9.28 وجود دارد و مشخص نیست که آیا همزمان برای iOS نیز در دسترس خواهد بود یا کاربران آیفون باید زمان بیشتری را منتظر بمانند. البته در گذشته شاهد بودیم که تیم توسعه واتس اپ از افزودن ویژگی های آزمایشی به نسخه اصلی خودداری کرده و احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود دارد. ویژگی دیگری به نام گروه مخفی در نسخه بتا اندروید دیده شده است که می توان از آن برای مخفی ، گروه ها در جوامع استفاده کرد. به طوری که فقط کاربران دعوت شده به گروه می توانند آن را پیدا کنند.

منبع: https://digiato.com/app/whatsapp-ios-passkey-iphone-support-android-beta-in-app-dialler

بهترین اسباب بازی ، برای زوج ها در سال 2024 (بریتانیا)

واضح است که بین شما و معشوقتان چیز خاصی وجود دارد – و ما فقط در مورد ویبراتور صحبت نمی کنیم. اما دست کم نگیرید که اسباب بازی های ، چقدر می توانند برای اتاق خواب لذت ببرند. حتی اگر قبلاً به خوبی با اسباب بازی ها مجهز شده اید، بهبود آنها ضرری ندارد. همیشه زمان خوبی برای اضافه ، چیزهای جدید و تند به ترکیب است.

و در عصر مثبت بودن ،، واقعاً چیزی برای همه وجود دارد. زمان طلایی برای اسباب بازی های ، زوج هاست. اگر خارش دارید، تقریباً مطمئن هستید که یک اسباب بازی ، برای خاراندن آن وجود دارد. این به معنای واقعی کلمه در مورد برخی از لرزاننده های فوق سریع و ماساژورهای کلیتورال صدق می کند.

اما در هوای سرد به آنجا نروید. آنچه شما نیاز دارید راهنمای اسباب بازی های ، است. اینجاست که ما وارد می شویم.

انواع مختلف اسباب بازی های ، چیست؟

انواع مختلفی از اسباب بازی های ، وجود دارد. برای شروع، در اینجا لیستی از رایج ترین انواع آن آورده شده است:

  • تجهیزات کاربردی – تو از نوع اسارت نیستی؟ چرا تلاش نکنیم؟ اسباب‌بازی‌های اسارت همه چیز در مورد فشار دادن مرزها و جسارت در قلمروهای جدید است.

  • ماساژورهای کلیتورال – این دستگاه‌های بی‌پروا، کلیتوریس را هدف قرار می‌دهند و معمولاً رابطه ، دهانی را با احساس مکیدن یا دمیدن شبیه‌سازی می‌کنند که معمولاً با پمپ ، هوا حاصل می‌شود.

  • حلقه خروس – اینها دور ساقه ، تناسلی می پیچند و جریان خون را محدود می کنند. این به حفظ نعوظ طولانی تر و قوی تر کمک می کند. که به معنای تمایلات ، بهتر در همه سطوح است.

  • دیلدو و شاخه – یک گزینه قدیمی. آنها در اشکال و اندازه های مختلف هستند و به سادگی برای نفوذ استفاده می شوند. قابل استفاده به صورت زوج یا تنها.

  • خودارضایی ها – آستین خودارضایی ابزاری است که کاربر ، تناسلی خود را در آن قرار می دهد. بسته به مدل – و البته ترجیح شما، برای شبیه سازی احساس واژن، دهان یا مقعد طراحی شده است.

  • ماساژورهای پروستات – این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما ماساژورهای پروستات اسباب بازی های ، هستند که به داخل مقعد می روند و پروستات را ماساژ می دهند. این می تواند منجر به یک تجربه کاملاً جدید شود، نه به ارگاسمی که بازی را تغییر می دهد.

  • ویبراتور – اسباب بازی ، کلاسیک. در اصل، دیلدویی که به معنای واقعی کلمه وزوز ایجاد می کند. برای استفاده خارجی و داخلی، ویبراتورها معمولاً تنظیمات سرعت و ارتعاش متعددی دارند تا به او (یا او) کمک کنند تا به نقطه مناسب برسد.

این دسته بندی ها را هنگام خرید اسباب بازی ، بعدی خود در نظر داشته باشید.

کدام اسباب بازی ، برای شما مناسب است؟

برای هر کسی که تازه وارد بازی اسباب‌بازی ، شده است، یک ویبراتور ساده یا حلقه خروس باکیفیت مکانی عالی برای شروع است. برای زوج‌هایی که آماده اند کمی بیشتر در اتاق خواب پیش بروند، مدل‌های کنترل‌شده از راه دور و برنامه به این معنی است که می‌توانید این ابزارهای با فناوری پیشرفته را به‌طور یکپارچه در زندگی عاشقانه خود ادغام کنید – و این کار را بدون دست انجام دهید. آنها حتی می توانند به پر ، شکاف فیزیکی برای زوج ها در روابط از راه دور کمک کنند.

بهترین اسباب بازی ، برای زوج ها چیست؟

واقعا هیچ اسباب بازی ، مناسبی برای زوج ها وجود ندارد زیرا هر زوجی با هم متفاوت است. این در مورد گفتگوی صادقانه با شریک زندگی خود در مورد نیازها و خواسته های خود و یافتن چیزی است که این جعبه ها را مشخص می کند. اگر پاسخ هنوز نامشخص است، مطمئن هستیم که می توانید از یافتن آنچه کار می کند لذت ببرید.

برای کمک به شما، بهترین اسباب‌بازی‌های ، را بررسی کرده‌ایم که مطابق با هر نیازی باشد، چه شما یک زوج جدید باشید، چه در یک رابطه از راه دور یا چیزی در این بین.

اینها بهترین اسباب بازی های ، برای زوج ها در سال 2024 هستند.

منبع: https://mashable.com/uk/roundup/best-،-toys-for-couples-uk