تغییرات بزرگ در اینتل ادامه دارد. آغاز موج جدید تخفیف ها

طبق گزارش ها، اینتل اجرای طرح های بازسازی خود را با موج دیگری از اخراج در فروش و بازاریابی آغاز کرده است. به نظر می رسد این امر به دلیل مشکلات مالی و چشم انداز توسعه این شرکت رخ می دهد.

به گفته CRN، عملکرد مالی اخیر اینتل، آینده این شرکت را در هاله ای از ابهام قرار داده است. تحلیلگران انتظار عملکرد مالی مثبتی برای این شرکت تا سال 2030 ندارند.

عملکرد مالی اینتل در چند فصل گذشته رضایت بخش نبوده است. به خصوص در مقایسه با رقبایی مانند Nvidia و AMD که افزایش قابل توجهی در فروش در بازار داشته اند. یکی از سخنگویان اینتل به CRN گفت که این شرکت موج جدیدی از اخراج‌ها را اجرا کرده است که بر بخش بازاریابی تأثیر می‌گذارد، اما جزئیات بیشتر یا میزان اخراج‌ها نامشخص است.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در سال 2022 فاش کرد که این شرکت به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها است. این سازنده تراشه قصد دارد به دلیل کاهش تقاضای مصرف کنندگان و توسعه شرکت، هزینه ها را تا 10 میلیارد دلار کاهش دهد.

با توجه به این موضوع، اینتل قبلاً بخش تولید مواد خود را از چیپست های خود جدا کرده و آن را به یک نهاد متفاوت تبدیل کرده است. از آنجایی که تیم آبی می خواست در تجارت نیمه هادی باشد، این یک حرکت استراتژیک بود. اینتل انتظارات زیادی برای بخش تولید و نیمه هادی خود یا IFS دارد، بنابراین این بخش احتمالاً درآمد بیشتری برای شرکت ایجاد می کند. زیرا آنها قصد دارند در سال های آینده کارخانه مواد چیپ را به دومین کارخانه بزرگ خود تبدیل کنند.

استراتژی اینتل
استراتژی اینتل

چشم انداز اینتل تا سال 2030

این شرکت فاش کرد که قصد دارد تا سال 2030 به سود عملیاتی بین 25 تا 30 درصد دست یابد و برای رسیدن به این هدف به یک استراتژی اقتصادی جسورانه نیاز دارد. اکنون، این استراتژی می تواند شامل کوچک ، بخش ها یا توقف توسعه بسیاری از پروژه ها باشد.

  اپل ویژن پرو باید در اواخر ژانویه / اوایل فوریه منتشر شود

با این حال، تحلیلگران معتقدند که اهداف اینتل فقط حدس و گمان است. از این رو جایگاه «جاه طلبانه» این شرکت در بازار را زیر سؤال بردند و مدعی شدند «هیچ دلیل واقعی برای حضور این شرکت تا سال 2030 در میان مدعیان وجود ندارد». امکان هوش مصنوعی تاکنون چندان مورد استقبال اینتل قرار نگرفته است، اما به نظر می رسد این شرکت با توجه به اینکه موفق به اجرای برنامه های خود نشده است، در آینده برای رسیدن به اهداف خود وارد بازار هوش مصنوعی خواهد شد.

اخیراً این شرکت با زیان 7 میلیارد دلاری در بخش تولید تراشه خود مواجه شده است.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/intel-layoffs-due-to-development-and-financial-problems