رابرت داونی جونیور – از محکومیت زندان تا اسکار

رابرت داونی جونیور، بازیگر آمریکایی، متولد 4 آوریل 1965. فیلم هایی که او در آنها نقش اصلی را بازی کرد، 14 میلیارد دلار در سراسر جهان فروخت. این پدیده او را به یکی از پردرآمدترین بازیگران تمام دوران تبدیل کرد. او اخیرا اولین اسکار خود را در 10 مارس 2024 برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در فیلم اوپنهایمر دریافت کرد. زمانی که برای دریافت جایزه خود روی صحنه رفت، ابتدا از کودکی وحشتناک خود تشکر کرد و سپس از آکادمی تشکر کرد. در نهایت او این جایزه را به فرزندانش (پسر 30 ساله ایندیو، پسر 12 ساله آکستون و دختر 9 ساله اوری) تقدیم کرد.

با این حال، زندگی او همیشه اینگونه نبود. رابرت داونی جونیور اولین بار در 6 سالگی از ماری جوانا استفاده کرد. پدرش، رابرت داونی پدر، به یاد می آورد: “به او گفتم به جای نوشیدن، بهتر است مقداری از این را امتحان کنید. من به او چیزهایی دادم و ناگهان متوجه شدم که اشتباه بسیار بزرگی در این مورد مرتکب شده ام. برای یک بچه فقط برای خنده دار بودن.»

مطالب پیشنهادی:بهترین فیلم های دایناسور در سینما – برخورد هیجان انگیز با این حیوان منقرض شدهفرصتی عالی برای آشنایی با عناوین کلاسیک
بهترین فیلم های دایناسور در سینما - برخورد هیجان انگیز با این حیوان منقرض شده

رابرت داونی جونیور

در نتیجه، رابرت داونی جونیور، پسر کارگردان رابرت داونی پدر و السی داونی جونیور، در کودکی همیشه در محاصره مواد مخدر بود. رابرت گفت: «وقتی من و پدرم با هم مواد مخدر مصرف می‌کردیم، مثل این بود که او می‌خواست عشقش را به من ابراز کند.

مصرف مواد مخدر داونی جونیور در دوران نوجوانی و اوایل دهه بیست ادامه یافت و افزایش یافت. این پدیده باعث شد که او هر شب را مست و هزاران تماس تلفنی به دنبال مواد مخدر بگذراند. با وجود اعتیاد فعالش به الکل و مواد مخدر، او به عنوان یک بازیگر جوان در اواسط تا اواخر دهه 1980 به یک نام آشنا تبدیل شد. پس از یک فصل در Saturday Night Live، او در سریال Weird Science John Hue ایفای نقش کرد. در سال 1987 با مولی رینگوالد در فیلم The Pick-Up Artist همبازی شد. در همان سال داونی جونیور بازی فراموش نشدنی را در فیلم کمتر از صفر ارائه داد. او در این عنوان نقش یک بچه پولدار را بازی کرد که اعتیاد شدیدش به هروئین زندگی اش را تباه کرد. زندگی واقعی داونی جونیور دور از صحنه به سرعت شبیه این فیلم شد.

رابرت داونی جونیور
داونی جونیور اولین بار در سال 1993 برای بازی در نقش چارلی چاپلین در فیلم چاپلین نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

بازی او در فیلم زندگینامه چاپلین در سال 1992 نامزدی جایزه اسکار را برای او به ارمغان آورد. او امسال با بازیگر و خواننده دبورا فاکنر ازدواج کرد. او در دهه 1990 در چندین فیلم از جمله Shortcuts، Natural Born Killers و Richard III بازی کرد، اما همزمان با مصرف هروئین و کوکائین نیز دست داشت که منجر به دستگیری های متعدد و دست داشتن در اعتیاد به مواد مخدر شد. رفتار.

  هوش مصنوعی گوگل به خبرگزاری ها در نوشتن مقاله کمک می کند

در سال 1996، رابرت داونی جونیور به دلیل داشتن هروئین، کوکائین و یک اسلحه خالی دستگیر شد. سپس در حالی که در آزادی مشروط بود، روی تختی در خانه همسایه اش خوابید. اگرچه او به دلیل تحت تأثیر مواد مخدر و ورود غیرقانونی دستگیر شد، اما صاحب خانه حاضر به طرح اتهام نبود. صاحب خانه به لس آنجلس تایمز گفت: “او پسر خوبی است که مشکلاتی دارد. هر چه باعث این مشکلات شد، او آن را به یک حادثه ناگوار تبدیل کرد. امیدواریم که او بهتر شود.”

رابرت داونی جونیور
رابرت داونی جونیور در دادگاه – اوت 1999

در آن زمان به رابرت داونی جونیور دستور داده شد که تحت آزمایشات اجباری مواد مخدر قرار گیرد. هنگامی که در سال 1997 موفق به انجام این کار نشد، مجبور شد شش ماه را در زندان لس آنجلس بگذراند. او در دادگاه به قاضی گفت: «مصرف مواد مخدر برای من مانند گذاشتن اسلحه در دهانم است و دستم روی ماشه است و هنوز طعم آهن اسلحه را دوست دارم».

پس از آزادی از زندان لس آنجلس در سال 1999، او آزمایش برنامه ریزی شده دیگری را از دست داد. در این زمان، او به سه سال زندان محکوم شد، اما تنها یک سال را در یک مرکز درمان مواد مخدر کالیفرنیا و زندان ایالتی گذراند. داونی جونیور در آشپزخانه زندان کار می کرد و ساعتی هشت سنت ظرف می شست و غذا سرو می کرد. در سال 2000، پس از آزادی از زندان، در سریال تلویزیونی آلی مک‌بیل در کنار کالیستا فلکهارت بازی کرد. نقش او در این سریال موفقیت آمیز بود و سر و صدای زیادی به پا کرد. این نقش برای او جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در مینی سریال را به ارمغان آورد.

  سونی از یک هدست واقعیت ترکیبی جدید رونمایی کرد

مطالب پیشنهادی:بهترین فیلم های دزدان دریایی که باید تماشا کنیدماجراجویی در میان هفت دریا
بهترین فیلم های دزدان دریایی که باید تماشا کنید

رابرت داونی جونیور

در سال 2001، زمانی که او در آزادی مشروط بود، با پای برهنه در کالور سیتی، کالیفرنیا دیده شد. پلیس او را به ظن اینکه تحت تأثیر مواد مخدر است دستگیر کرد. این باعث شد که او از نقش های بعدی در سریال تلویزیونی آلی مک بیل و سایر مشاغل مرتبط با فیلم اخراج شود. پس از آن، داونی جونیور که از درون شکسته شده بود، دستور داده شد به جای رفتن به زندان، به مراکز توانبخشی برود. در این دوره همسر فاکنر او را ، کرد و پسرش ایندیو را با خود برد. رابرت و همسرش سرانجام در سال 2004 از هم جدا شدند.

داونی جونیور پس از جدایی از همسرش تصمیم گرفت با اعتیاد خود مبارزه کند. او در یک همبرگر فروشی نزدیک ساحل توقف کرد و همه موادش را به اقیانوس انداخت. در این مرحله او تقریباً بیکار و بیکار بود زیرا استودیوهای فیلم نمی توانستند او را بیمه کنند. او نتوانست دوباره کار کند تا اینکه مل گیبسون خودش آن را تضمین کرد و داونی جونیور توانست در سال 2003 در فیلم The Singing Detective بازی کند. سپس به طور منظم شروع به کار کرد و در Gothika، A Scanner Darkly، Zodiac and Kiss، Kiss، Bang, Bang بازی کرد. .

رابرت داونی جونیور
رابرت داونی جونیور و همسرش سوزان داونی در مراسم اسکار 2024

زمانی که داونی جونیور مشغول کار بر روی فیلم گوتیکا بود، با سوزان لوین آشنا شد. اگرچه لوین دو بار او را رد کرد، اما این زوج به زودی با هم قرار گذاشتند. آنها در آگوست 2005 در نیویورک ازدواج کردند و در فوریه 2012 صاحب اولین فرزندشان به نام اکستون شدند و در نوامبر 2014 صاحب یک دختر شدند.

  لیست قیمت محصولات سایپا اسفند ماه 1402 هجری شمسی + جدول منتشر شد

محبوبیت داونی جونیور با بازی در فیلم های پرفروشی مانند مرد آهنی و تندر استوایی افزایش یافت. نیازی به گفتن نیست که بازی او در تروپیک تاندر به دومین نامزدی اسکار او منجر شد. پس از این دو فیلم، داونی جونیور نقش شخصیت تونی استارک را در بسیاری از آثار دیگر در دنیای سینمایی مارول از جمله مرد آهنی 2، مرد آهنی 3، انتقام‌جویان، انتقام‌جویان: عصر آلترون، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و عنکبوت بازی کرد. . -Man: Homecoming، Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame.

رابرت داونی جونیور

او همچنین در دو فیلم شرلوک هلمز بازی کرد و استعداد عظیم و پایدار خود را به تماشاگران نشان داد. از سال 2013 تا 2015، رابرت داونی جونیور با 120 میلیون دلار در صدر فهرست پردرآمدترین بازیگران فوربس قرار گرفت.

داونی جونیور که درگیر اعتیاد بود، سال ها پاک به حساب می آمد. او در حال حاضر در موقعیتی قرار دارد که بسیاری از استودیوها و کارگردانان به دنبال آن هستند. او اکنون در سن 58 سالگی به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در اسکار 2024 شناخته شده است. این واقعیت که رابرت داونی جونیور روز به روز پس از کناره گیری از فیلم رو به بهبودی است، بازگشت او را به یک بازگشت تبدیل می کند. از نمادین ترین، تأثیرگذارترین و الهام بخش ترین داستان های واقعی.

مطالب پیشنهادی:10 صحنه فیلم عاشقانه که هنوز مخاطب را تکان می دهدعاشقانه برای ایجاد احساس تشویق
10 صحنه فیلم عاشقانه که هنوز مخاطب را تکان می دهد

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%B2%D9%86