چیپست های صوتی Qualcomm S5 Gen 3 و S3 Gen 3 با هوش مصنوعی راه اندازی شدند

کوالکام از نسل سوم چیپست های صوتی میان رده و پریمیوم خود با نام های Qualcomm S3 Gen 3 و S5 Gen 3 رونمایی کرد.این تراشه ها که جایگزین مدل های Gen 2 می شوند قدرت پردازش بالاتری دارند و مدل S5 نیز از شتاب دهنده هوش مصنوعی بهره می برد. ، که کیفیت صدا را بهبود می بخشد.

مشخصات چیپست Qualcomm S5 Gen 3 و S3 Gen 3

Qualcomm S5 Gen 3 به پردازنده 200 مگاهرتزی مجهز شده است که نسبت به پردازنده نسل دوم 80 مگاهرتز پیشرفت بزرگی است. این تراشه همچنین به پردازنده جدید DSP با فرکانس 350 مگاهرتز مجهز شده و حافظه آن 1.5 برابر مدل قبلی است.

محاسبات هوش مصنوعی روی DSP انجام می شود و از آنجایی که 3G به DSP سریع تری مجهز است، شتاب دهنده هوش مصنوعی اختصاصی دارد که 50 برابر بیشتر از قبل قدرت پردازشی دارد. به لطف این شتاب دهنده، امکان استفاده از فناوری حذف نویز فعال (ANC) مبتنی بر هوش مصنوعی و پردازش صدا وجود دارد.

کوالکام S5 نسل سوم

کوالکام تراشه‌های S7 و S7 Pro را برای هدفون‌های فوق‌العاده خود منتشر کرده است که قدرت پردازش هوش مصنوعی آن دو برابر قدرتمندتر از S5 Gen 3 است. همچنین این تراشه‌ها به CPU و DSP سریع‌تر مجهز هستند، اما در موارد بیشتری از آن‌ها استفاده می‌شود. هدفون گران قیمت

تراشه دوم Qualcomm S3 Gen 3 است که اگرچه همچنان به پردازنده دو هسته ای 80 مگاهرتزی مجهز است، اما از DSP دوگانه 240 مگاهرتزی استفاده می کند. این تراشه از موتور هوش مصنوعی کوالکام پشتیبانی می کند، اما خبری از بهبود عملکرد شتاب دهنده هوش مصنوعی نیست. Qualcomm S3 Gen 3 از فناوری هایی مانند Google Fast Pair و Qualcomm TrueWireless Mirroring پشتیبانی می کند.

  یک سال از خرید توییتر ایلان ماسک می گذرد. نگاهی به آمار تیم مدیریت ایکس

چیپست‌های نسل جدید S3 و S5 بسیار کارآمد هستند و می‌توانند آهنگ‌ها را با استفاده از A2DP تنها با توان 4 میلی آمپر پخش کنند. تولیدکنندگان هدفون با استفاده از نرم‌افزار Voice & Music Extension Qualcomm می‌توانند صدای فراگیر و ویژگی‌های سلامتی را به محصولات خود بیاورند.

منبع: https://digiato.com/computers-hardware/qualcomm-unveils-s5-gen-3-s3-gen-3-audio-chip