یک جزیره کوچک میلیون ها دلار از فروش رشته های هوش مصنوعی درآمد داشته است

محبوبیت هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است و همین محبوبیت باعث کسب درآمد ساکنان یک جزیره کوچک شده است. جزیره کوچکی در دریای کارائیب به نام آنگویلا اکنون فروش دامنه های هوش مصنوعی به هوش مصنوعی را متوقف کرده است. سالانه میلیون ها دلار درآمد دارد.

به گزارش نیویورک تایمز، این جزیره کوچک بریتانیایی از ثبت هر دامنه ای که روی آن “ai” نوشته شده است، ممنوع است. منقضی می شود، هزینه ها را شارژ می کند. همانطور که می توانید حدس بزنید، A.I. نام دامنه مختص این جزیره است. درست مثل “هوا”. برای ایران یا «پدر». برای فرانسه آنگویلا در ماه های اخیر با افزایش تقاضا برای ثبت دامنه های هوش مصنوعی پول زیادی به دست آورده است.

میلیون ها دلار درآمد حاصل از فروش دامنه های هوش مصنوعی

طبق اطلاعات دولتی، دولت آنگویلا از 140 دلار تا هزاران دلار هزینه ثبت دامنه برای نام‌های وب‌سایتی که به حراج گذاشته می‌شوند، دریافت می‌کند. سال گذشته این جزیره 32 میلیون دلار هزینه دریافت کرد. این درآمد شامل بیش از 10 درصد از تولید ناخالص داخلی آنگویلا است. این جزیره دارای 16 هزار شهروند است و مساحت آن 90 کیلومتر مربع است.

به گفته آلیس وبستر، نخست وزیر آنگویلا، خداوند در این جزیره لبخند می زند:

در حالی که برخی این درآمد را پول بادآورده می دانند، ما می گوییم خدا به ما لبخند می زند.

وبستر می گوید که دولت از این پول برای ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان 70 ساله و بالاتر استفاده خواهد کرد. همچنین بخشی از این اعتبارات صرف ساخت مدرسه و مرکز آموزش فنی و حرفه ای می شود. دولت بودجه ای را برای بهبود فرودگاه جزیره اختصاص داد و همچنین بودجه فعالیت های ورزشی، رویدادها و تجهیزات را دو برابر کرد. در نهایت، اگر کسی به دنبال درمان پزشکی در خارج از آنگویلا باشد، دولت پول بیشتری نسبت به قبل اختصاص خواهد داد.

  اپیمته، یکی از قمرهای زحل، کشف شد

تسلط آنگویلا در زمینه هوش مصنوعی. این به روزهای اولیه اینترنت برمی گردد. زمانی که کشورها و مناطق سهم خود را از دنیای اینترنت می گرفتند. در همین حال، عفو بین الملل آنگویلا. من وب سایت دولتی www.gov.ai را دریافت کردم. در حال حاضر مقامات دولتی نمی‌دانند درآمد حاصل از فروش دامنه‌های هوش مصنوعی چقدر طول می‌کشد، اما امیدوارند امسال نیز به همان درآمد سال ۲۰۲۳ دست یابند.

اگرچه آنگویلا اکنون به لطف محبوبیت هوش مصنوعی درآمدزایی می کند، اقتصاد آن به طور کلی به شدت به گردشگران وابسته است و درآمدهای آن در طول شیوع ویروس کرونا و همچنین به دلیل طوفان ویرانگر در سال 2017 به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که آنگویلا تنها منطقه ای نیست که به لطف دامنه های اینترنتی میلیون ها دلار درآمد دارد. تووالو، زنجیره ای از جزایر در شمال غربی استرالیا، به اینترنت و تلویزیون دسترسی دارد. او آن را به قیمت 50 میلیون دلار به یک تاجر کانادایی فروخت و از آن پول برای کارهای مختلفی مانند عضویت در سازمان ملل و تامین برق استفاده کرد.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/ai-startups-demand-anguilla-website-domain-name