جهت گیری سیاسی افراد را از چهره آنها شناسایی کنید

شاید کمی عجیب به نظر برسد که بتوانید جهت گیری سیاسی افراد مختلف را از ظاهر تا چهره آنها تشخیص دهید. با این حال، تحقیقات جدید نشان داده است که هوش مصنوعی می تواند با تجزیه و تحلیل چهره افراد، جهت گیری سیاسی افراد را به درستی پیش بینی کند.

چگونه می توان جهت گیری سیاسی را از چهره تشخیص داد؟

اخیراً تحقیقات جدیدی در یک مجله معتبر منتشر شده است روانشناس آمریکایی یک مقاله منتشر شده ادعا می کند که با استفاده از داده های تشخیص چهره و قدرت هوش مصنوعی، می توان جهت گیری های سیاسی افراد را با دقت بالایی تشخیص داد. برای این منظور کافی است تصویری از چهره فرد بدون هیچ گونه احساسات خاصی به دست آوریم تا هوش مصنوعی تحلیل های لازم را روی آن انجام دهد.

این تحقیق که توسط محققان دانشگاه استنفورد تکمیل شد، گفته شد که با مطالعه 591 داوطلب انجام شده است. در ابتدا جهت گیری سیاسی افراد با تکمیل پرسشنامه مشخص شد و سپس با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی از چهره آنها اسکن شد. موارد زیر نشان می دهد که الگوریتم مورد استفاده می تواند جهت گیری کلی و سوگیری سیاسی افراد را با دقت بالایی پیش بینی کند و خروجی های آن با نتایج به دست آمده از پرسشنامه ها تطابق نسبتا بالایی دارد. محققان ادعا می کنند که حتی پس از حذف داده هایی مانند سن، جنسیت و نژاد، همچنان شاهد عملکرد دقیق هوش مصنوعی در تخمین تنها با استفاده از داده های مبتنی بر چهره هستیم. اما دسترسی به جزئیات ذکر شده می تواند دقت آن را بسیار افزایش دهد.

  همکاری مایکروسافت و تام تام؛ دستیار هوش مصنوعی به خودروها می آید
تجزیه و تحلیل چهره با هوش مصنوعی

در گذشته، محققان در این تحقیق ویژگی‌های منحصر به فرد صورت را در افراد محافظه‌کار و لیبرال که در طیف افراطی قرار داشتند، بررسی کردند. نتایج مطالعات قبلی آنها نشان داد که این افراد دارای ویژگی های چهره متفاوت در مقایسه با یکدیگر هستند. لیبرال ها معمولا دارای صورت کوتاه تر، بینی و لب های متمایل به پایین هستند. این افراد در مقایسه با محافظه کاران، چانه کوچک تری نیز دارند. در واقع، اگر چهره کوچک تری دارید، به احتمال زیاد یک لیبرال هستید و اگر چهره ، دارید، به احتمال زیاد محافظه کار خواهید بود.

پس از یافتن رابطه بین جزئیات چهره و سوگیری سیاسی، بانک اطلاعاتی از اطلاعات به دست آمده تشکیل شد. در ادامه از این پایگاه داده که از چهره های مختلف تشکیل شده است برای تمرین و توسعه الگوریتم هوش مصنوعی برای تشخیص جهت گیری های سیاسی استفاده شده است. به گفته محققان در این تحقیق، ابزارهای نظارتی بیومتریک مانند تشخیص چهره خطرناک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم و پتانسیل آن را دارد که به عنوان ابزار سرکوب و کنترل سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/ai-can-tell-your-political-affiliation-by-face