ارتش اسرائیل در غزه از سیستم تشخیص چهره استفاده می کند

اسرائیل یک برنامه بزرگ تشخیص چهره را در نوار غزه مستقر کرد و یک پایگاه داده در مورد فلسطینی ها بدون اطلاع یا رضایت آنها ایجاد کرد. مجله نیویورک تایمز گزارش ها. این برنامه که پس از حملات 7 اکتبر ایجاد شد، از فناوری Google Photos و همچنین ابزار سفارشی ایجاد شده توسط شرکت Corsight مستقر در تل آویو برای شناسایی افراد وابسته به حماس استفاده می کند.

برنامه تشخیص چهره همزمان با حمله نظامی اسرائیل به غزه ساخته شده است. بار گزارش. پس از حملات 7 اکتبر، افسران واحد 8200 ارتش اسرائیل، واحد اطلاعاتی اصلی نیروهای دفاعی اسرائیل، با تماشای تصاویر دوربین های امنیتی و فیلم هایی که حماس در شبکه های اجتماعی آپلود کرده بود، اهداف احتمالی را شناسایی کردند. سربازان همچنین از زندانیان فلسطینی خواستند تا افراد جامعه خود را که وابسته به حماس هستند شناسایی کنند.

Corsight که به خود می بالد که فناوری خود می تواند افراد را به دقت شناسایی کند حتی اگر کمتر از 50 درصد صورت آنها قابل مشاهده باشد، از این عکس ها برای ایجاد یک ابزار تشخیص چهره استفاده کرد که افسران اسرائیلی می توانند در غزه از آن استفاده کنند. ارتش اسرائیل برای توسعه بیشتر پایگاه داده خود – و شناسایی اهداف بالقوه – پست های بازرسی مجهز به دوربین های تشخیص چهره را در امتداد مسیرهای اصلی فلسطینی ها برای فرار به سمت جنوب ایجاد کرده است. هدف، گفت: یک افسر در بارایجاد یک “لیست سیاه” از افرادی بود که در حمله 7 اکتبر شرکت داشتند.

در برخی موارد، ابزار Corsight به اشتباه افرادی را به عنوان مرتبط با حماس شناسایی کرده است.

  مسئولیت قیمت گذاری خودروهای وارداتی به سازمان حمایت محول شده است

سربازان به آنها گفتند بار فناوری Corsight همیشه دقیق نبود، به‌ویژه زمانی که بر تصاویر دانه‌دار یا عکس‌هایی تکیه می‌کرد که در آن صورت افراد مبهم بود. در برخی موارد، ابزار Corsight به اشتباه افرادی را به عنوان مرتبط با حماس شناسایی کرده است. یکی از این موارد مربوط به شاعر فلسطینی مصعب ابوطحا بود که در اواسط نوامبر از یک ایست بازرسی نظامی اسرائیل در بزرگراه مرکزی غزه ربوده شد و او قصد داشت با خانواده اش غزه را به مقصد مصر ، کند. این سیستم ابوطها را در فهرست تحت تعقیب اسرائیل قرار داده بود. افسران اسرائیلی ابوطها را در یک بازداشتگاه نگه داشتند و در آنجا او را به مدت دو روز مورد ضرب و شتم و بازجویی قرار دادند و سپس بدون توضیح به غزه بازگردانده شد.

ارتش اسرائیل فناوری Corsight را با Google Photos تکمیل کرد – که برخلاف Corsight، استفاده از آن رایگان است – سربازان به بار. ماموران اطلاعاتی پایگاه‌های اطلاعاتی «افراد شناخته‌شده» را در Google Photos آپلود کردند و از عملکرد جستجوی عکس برای شناسایی بیشتر افراد استفاده کردند. یک افسر به آن گفت بار که Google Photos می‌تواند افراد را حتی زمانی که تنها قسمت کوچکی از چهره‌شان قابل مشاهده است شناسایی کند، که آن را بهتر از ابزارهای دیگر، از جمله Corsight می‌کند.

مدیران و حامیان Corsight تمایل خود را برای کمک به ارتش اسرائیل در جنگ جاری خود در نوار غزه آشکار کرده اند. در سرمقاله اکتبر برای جروزالم پستآرون اشکنازی – بنیانگذار و شریک مدیریت صندوق کانادایی Awz Ventures که دور سرمایه گذاری 5 میلیون دلاری Corsight را در سال 2020 رهبری کرد – نوشت که Awz “ابزارهای تکنولوژیکی برای متوقف ، این تروریست های شیطانی در مسیر آنها” را در اختیار اسرائیل قرار داد. اکثر شرکت های نمونه کار Awz در بخش هوش مصنوعی و امنیت سایبری فعال هستند.

  قاب آیفون و بند اپل واچ مورد علاقه من برای Cyber ​​Monday 30 درصد تخفیف دارند

در ماه اکتبر، برخی بیمارستان‌های اسرائیلی از فناوری Corsight برای شناسایی بیماران استفاده کردند. فوربس در آن زمان گزارش شده است. مطابق با فوربس بر اساس یک گزارش، فناوری Corsight توانست از افرادی که “ویژگی‌هایشان تحت تاثیر ضربه‌های فیزیکی قرار گرفته‌اند، عکس بگیرد و بین عکس‌های ارسال شده توسط اعضای خانواده آسیب‌دیده مطابقت پیدا کند.”

Corsight در درجه اول بر کاربردهای دولتی، مجری قانون و نظامی تمرکز دارد. در سال 2020، این شرکت یک ساله اعلام کرد که فناوری آن می تواند چهره های نقاب دار را شناسایی کند. دو سال بعد، Corsight ادعا کرد که در حال توسعه ابزاری است که می تواند مدلی از چهره افراد را بر اساس DNA آنها ایجاد کند. سال گذشته، Corsight با پلیس متروپولیتن در بوگوتا، کلمبیا، برای ردیابی مظنونان قتل‌ها و سرقت‌های حمل‌ونقل عمومی همکاری کرد.

Corsight به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

منبع: https://www.theverge.com/2024/3/27/24114043/israel-،-recognition-gaza-،-corsight