نور ماه تاثیر عجیبی بر اکوسیستم صخره های مرجانی دارد

بر اساس یک مطالعه جدید، ماه بیش از آنچه قبلا تصور می شد بر زندگی روی زمین تأثیر می گذارد. محققان دریافته اند که نور ماه بر نحوه زندگی ماهی ها و دیگر موجودات در صخره های مرجانی تأثیر می گذارد. محققان آمریکایی با بررسی صداهای موجودات ساکن در صخره های مرجانی متوجه تغییر فعالیت و تعاملات این موجودات در هنگام طلوع و غروب خورشید شدند.

بر اساس مقاله ای که در Plos One منتشر شده است، محققان مرکز دریایی NUWC و آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته در انرژی (ARPA-E) در ایالات متحده دریافتند که صدای موجودات در صخره های مرجانی به سرعت با بالا آمدن و غروب آب تغییر می کند. ماه.

تأثیر نور ماه بر فعالیت موجودات در صخره های مرجانی

محققان در مقاله خود می گویند در ساعاتی که نور ماه افزایش می یابد، صدای ماهی های با فرکانس بالا افزایش می یابد، در حالی که صدای ماهی ها و بی مهرگان با فرکانس پایین در همان ساعات کاهش می یابد. این کشف نشان می دهد که طلوع و غروب ماه باعث تغییرات منظم در تعاملات اکوسیستم صخره های مرجانی می شود.

به منظور عدم تداخل مستقیم با اکوسیستم صخره های مرجانی زنده و اختلال در سیستم آن، محققان از تجهیزات نظارت بر صدا در ساحل غربی هاوایی استفاده کردند و حجم صداها را اندازه گیری کردند. آنها از هیدروفون برای ضبط شدت صدا در فواصل 10 یا 15 دقیقه استفاده کردند.

تغییرات مشاهده شده در بیوسوند بین طلوع و غروب ماه احتمالاً به تغییرات در میزان نور ماه مربوط می شود و به نظر می رسد تغییرات جزر و مدی با طلوع و غروب ماه ارتباط چندانی با فعالیت موجودات زنده در صخره ندارد. به طور کلی، فعالیت سالم تر در صخره های مرجانی نشان می دهد که اکوسیستم صخره شلوغ و سالم است.

  ویژگی های پیشرفته بازی برای پلی استیشن 5 پرو فاش شده است

این مطالعه می تواند برای حفاظت از موجودات زنده و صخره های مرجانی مفید باشد. با بررسی دقیق الگوهای مهتابی می توان با کنترل صداها ماهی های بیشتری را به سمت این سنگ ها جذب کرد. این تحقیق همچنین به دانشمندان کمک می کند تا صخره های مرجانی مختلف را برای محافظت از آنها در برابر گرم شدن کره زمین مقایسه کنند.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/the-moon-has-a-curious-effect-on-the-sounds-emanating-from-coral-reefs