نقد و بررسی فیلم ابیگیل، دختر دراکولا

گروهی از آدم ربایان امیدوارند با ربودن ابیگیل جوان، دختر بالرین یک گانگستر قدرتمند، سودی سریع و آسان به دست آورند. برای بدست آوردن پنجاه میلیون دلار تنها کاری که باید انجام دهند این است که او را برای یک شب کوتاه (از غروب تا سحر) در اتاقی نگه دارند. با این حال، آنها نمی دانند که باله تنها استعداد استثنایی این دختر نیست. ابیگیل یک کمدی خون آشام است که می تواند تقریباً دو ساعت شما را سرگرم کند. بررسی فیلم ابیگیل ما را با ویجایاتو دنبال کنید.

نقد و بررسی فیلم ابیگیل، دختر دراکولا

خلاصه: ابیگیل یک فیلم خون آشام با داستانی آشنا است. همانطور که حدس زده اید، ابیگیل شخصیت اصلی این فیلم است. او یک دختر بالرین جوان از پدری بسیار ثروتمند است. گروهی از تبهکاران او را می ربایند و ابیگیل را به خانه ای بزرگ می برند. در این خانه، آدم ربایان باید 24 ساعت شبانه روز از ابیگیل محافظت کنند. اما وقتی متوجه می شوند که پدر ابیگیل کیست، اوضاع متشنج تر می شود و جسد یکی از آدم ربایان با سر بریده پیدا می شود. این خلاصه به این معنی است که ما در خانه تنها در سبک فیلم های اکشن ترسناک به کارگردانی دو نفره مت بتینلی-اولپین و تایلر ژیلت روبرو هستیم.

این روزها، یافتن یک فیلم پاپ کورن سرگرم‌کننده با رنگ‌های ترسناک و اکشن چندان رایج نیست. این نوع سینما به پلتفرم‌های پخش خانگی و کسب‌وکار ضعیف تنزل یافته است و پیدا ، یک تهیه‌کننده خوب در آنجا دشوار است. اما در این بین، از سازندگان یکی از موفقیت های چند سال اخیر، آماده یا نه، ابیگیل سر و کله خود را پیدا کرده و یک فیلم سرگرم کننده استاندارد است. سرگرمی ناب، با داستانی ساده که لحظه به لحظه دیوانه‌کننده‌تر می‌شود، و البته یک پرده سوم پیچیده و غیر جالب. با این تفاسیر شکی نیست که این فیلم غافلگیرکننده است.

نقد و بررسی فیلم ابیگیل، دختر دراکولا

پشت دوربین این فیلم دو نفر معروف به گروه سکوت رادیو را می بینیم. آنها مت بتینلی اولپین و تایلر گیلت (کارگردان دو قسمت آخر جیغ) هستند و در مقابل آنها گروهی از چهره های آشنا مانند ملیسا باررا، دن استیونز، جانکارلو اسپوزیتو، کاترین نیوتن، کوین دوراند و جوانان در حال ظهور قرار دارند. آلیشیا ور.

ابیگیل با یک فیلم دزدی شروع می شود. طبق معمول در این آثار، با مجرمان ملاقات می کنیم، نکاتی را درباره نقشه می شنویم و سپس در موقعیتی قرار می گیریم که به نظر می رسد نزدیک به «سگ های انبار» کوئنتین تارانتینو است. این بدان معناست که تبهکاران دختر جوانی به نام ابیگیل (آلیشا ویر) را ربوده اند و باید شب و ساعت بعد را فقط با یکدیگر به عنوان گروه بگذرانند. علاوه بر این، تلفن های آنها به راحتی مصادره می شود. بنابراین در اینجا یک رمز و راز وجود دارد که این دختر کیست و چرا ربوده شده است، اما به زودی مشخص می شود که این یک گروه از مجرمان حرفه ای هستند که هیچ کدام یکدیگر را نمی شناسند.

نقد و بررسی فیلم ابیگیل، دختر دراکولا

این فرض ساده ابیگیل است که تریلر فیلم با جزئیات بیش از حد ارائه می کند. ساختار روایی تعجب آور نیست زیرا یادآور فیلم های کلاسیک دیگر این ژانر مانند از گرگ و میش تا سپیده دم است. این بدان معنا نیست که داستان اساساً چیز بدی است، اما داستان جدید نیست. البته قسمت سوم می خواهد با پیچ و تاب های به ظاهر دیوانه کننده بیشتر سرگرم کننده باشد، اما فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد. اما چرا؟ چون قابل پیش بینی است. به طور کلی، ما با یک محصول سرگرمی درجه یک روبرو هستیم که همه چیز برای جذب مخاطب کار می کند، چه لحظات تنش، لحظات طنز و البته لحظات اکشن.

اما در صحنه اولیه، هر شخصیت از طریق چند دیالوگ تثبیت می شود. جوی (ملیسا باررا) توجه اتاق را به خود جلب می کند زیرا او با دقت ویژگی های شخصیتی کلیدی و تاریخچه مختصر هر یک از همکاران جدید خود را فهرست می کند. برای مثال، شخصیت دن استیونز یک پلیس سابق است، پیتر (کوین دوراند) یک مرد ماچو به سبک دراکس، سمی (کاترین نیوتن) یک بچه پولدار هیجان‌انگیز، ریکل (ویلیام کتلت) یک مامور نظامی است و دین (انگوس کلود) پسری غیرحرفه ای است. متأسفانه مشکل این است که هیچ یک از این شخصیت ها واقعاً فراتر از توصیف جوی (باررا) نیستند.

نقد و بررسی فیلم ابیگیل، دختر دراکولا

در واقع، هر شخصیت در فیلم دقیقاً همانطور که از کهن الگوهای آنها انتظار می رود رفتار می کند و هیچ ، واقعاً ما را شگفت زده نمی کند. ابتدا گفتم این فیلم مرا یاد سگ های انباری تارانتینو می اندازد، اما این شباهت به سرعت به فیلم The Thing جان کارپنتر تبدیل شد. این به این معنی است که یک حس پارانویا در داستان وجود دارد زیرا اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است و زندگی شخصیت ها اکنون در خطر است. اما از آنجایی که شخصیت‌ها بسیار سطحی هستند، ابیگیل کاملاً از تنشی که The Thing را بسیار موفق کرده بود دور می‌شود.

در این میان، نکته مثبت داستان این است که مت بتینلی اولپین و تایلر گیلت به خوبی می دانند که چگونه در فضاهای تنگ حرکت کنند و در غیرمنتظره ترین لحظات به صورت ما خون بپاشند. آنها معماران این جشنواره فیلم سرگرم کننده به نام “آماده یا نه” بودند که ابیگیل گاهی اوقات لحظاتی را با آنها به اشتراک می گذارد. فیلم بسیار هوشمندانه و رسمی شروع می شود، اما با گذشت دقایق و افزایش خشونت، کارگردانی نیز وحشیانه تر می شود. در واقع، تیم کارگردانی آسیب‌پذیری شخصیت‌هایشان را با خون، صدای غم‌انگیز و سازهای کوبه‌ای شناور پوشش می‌دهند.

نقد و بررسی فیلم ابیگیل، دختر دراکولا

برای مثال، روشی که بتینلی اولپین و ژیلت به صورت بصری آنچه را که خورشید با خون‌آشام‌ها انجام می‌دهد، به تصویر می‌کشند، شاید جالب‌ترین تفسیر مجدد از اسطوره‌شناسی این ژانر در یک فیلم سینمایی بزرگ دیده‌ایم. حتی فیزیکال بودن ابیگیل دراماتیک است، با Silence Radio و فیلمبردار آنها، آرون مورتون، مجموعه‌ای از سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز بصری را در فضاهای تنگ خلق می‌کنند که به راحتی می‌تواند مخاطب را به سمت خود بکشاند.

در یکی از این صحنه‌ها، سامی (کاترین نیوتن) به‌طور تصادفی در انبوهی از اجساد می‌افتد، و این صحنه از لحاظ بصری، برداشتی خیره‌کننده از اره جیمز وان است و می‌توان گفت که کلاستروفوبیک‌ترین و تهوع‌آورترین سکانسی است که امسال در یک فیلم دیده‌ام. سایر سکانس‌های مربوط به گاز گرفتن وحشیانه ابیگیل در بازوها و گردن قربانیانش و حمام خون ناشی از آن، همه در بهترین حالت خود هستند. به نظر من تیم کارگردانی دو نفره این فیلم همیشه در ایجاد تنش در ترسناک ترین موقعیت ها موفق بوده اند. در نتیجه فیلم آنها نیز همین مسیر را طی می کند.

نقد و بررسی فیلم ابیگیل، دختر دراکولا

بازی ها نیز بسیار سرگرم کننده هستند، به خصوص دن استیونز، که کاملاً از انرژی شخصیت لذت می برد و به عنوان یک عنصر جالب در فیلم در بهترین حالت خود قرار دارد. با وجود اینکه باررا در نقش قهرمان فیلم رکوردشکنی کرد، آلیشیا ویر جوان توانست در جوانی نقش یک خون آشام سرکش را بازی کند. اجرای او کاملاً متناسب با هر ضربان احساسی تنظیم شده است، خواه این باشد که مجرمان را به واسطه معصومیت کودکانه اش در حالی که در صحنه خیره کننده آسانسور دستبند زده شده است، جایی که او بدترین ترس های هر شخصیت را آشکار می کند.

با وجود تمام این نکات، ابیگیل نزدیک به پایان شروع به بازگشایی می کند. این فیلم در نهایت با ایجاد یک سری پیچش های ناگهانی بدون لحظه ای زمان برای پردازش آنها، آخرین عمل خود را خراب می کند. در نتیجه، لحظات پایانی ابیگیل آنقدرها که کارگردانان فیلم فکر می‌کنند سرگرم‌کننده نیستند، حتی اگر این لحظات یکی از تلخ‌ترین لحظاتی باشد که در یک تولید استودیویی دیده‌ام.

نقد و بررسی فیلم ابیگیل، دختر دراکولا

در پایان باید گفت: به عنوان یک فیلم ژانر، ابیگیل تلاش می کند چندین چیز باشد. این بدان معنی است که سازندگان به دنبال یک فیلم هیولا با اضافه شدن یک دختر خون آشام بودند و سعی کردند با اضافه شدن یک معمای هیجان انگیز یک اکشن پر تنش خلق کنند.

اما متاسفانه این فیلم نمی تواند تمام خواسته هایش را برآورده کند. این درخواست تیم سازنده شما را به این فکر می اندازد که اگر این فیلم تنها یک هویت را برای کشف پتانسیل کامل خود انتخاب می کرد، آن هویت چه می توانست باشد؟! در نتیجه، «ابیگیل» فقط یک سرگرم کننده خوش ساخت، پر از شوخ طبعی، بداخلاقی و اکشن ساده اما مؤثر است. همه چیز در آن کاملاً منطقی نیست، اما سریع است و تماشای آن بسیار سرگرم کننده است. بنابراین تماشای این فیلم را به علاقه مندان به کمدی های ترسناک توصیه می کنم.

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-abigail-%D8%A7%D8%A8%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%88%D9%84

پس از تیم کوک، مدیرعامل جدید اپل چه کسی خواهد بود؟

تیم کوکبیش از یک دهه پیش (از سال 2011) او به عنوان مدیرعامل اپل جانشین استیو جابز فقید شد و موفق شد این غول فناوری را به یک شرکت چند تریلیون دلاری تبدیل کند. اکنون که کوک به سن نزدیک می شود بازنشستگی قانونیشایعات زیادی در مورد جانشین او وجود دارد. و اکنون بلومبرگ در گزارشی جدید درباره چالش های جایگزینی کوک، جانشینان احتمالی تاثیر این تغییر بر اپل را به وضوح نشان داد.

طبق گزارش بلومبرگ، تیم کوک امسال 64 ساله در حالی که هیچ دلیلی برای معرفی مدیر عامل جدید اپل وجود ندارد، گمانه زنی های زیادی در این زمینه وجود دارد. این گزارش می‌گوید که مبتنی بر مکالمه با «افراد آشنا با عملکرد داخلی اپل» است.جف ویلیامزکه از سال 2015 به عنوان مدیر عامل اپل خدمت می کند، شانس زیادی برای کسب عنوان مدیر عامل جدید دارد.

البته ویلیامز نیز امسال 61 ساله خواهد شد و تنها دو سال از کوک جوانتر است، بنابراین بعید به نظر می رسد که در درازمدت مدیر عامل جدید اپل شود. به منظور جایگزینی کوک، هیئت مدیره اپل احتمالاً به دنبال مدیری خواهد بود که مانند خودش و جابز، حداقل یک دهه در این سمت بوده است.

در این رابطه یکی از مدیران قدیمی اپل می گوید:

اگر پنج سال پیش از من می پرسیدید، کاملاً واضح بود که جف را به عنوان مدیرعامل انتخاب می کردم.

“جان ترنوس”؛ نامزد دیگری برای مدیرعاملی جدید اپل

در بخشی دیگر از این گزارش با استناد به «افراد نزدیک به کوک»، گفته شده که او «حداقل سه سال دیگر» مدیرعامل اپل خواهد بود. اگر این درست باشد،جان ترنوساو محتمل ترین جانشین تیم کوک خواهد بود. ترنوس در حال حاضر معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل است و در چند سال گذشته نقش مهمی در این شرکت ایفا کرده است.

در آن گزارش، ترنوس به عنوان یک «شخص مشهور در داخل اپل» معرفی شد و توسط تیم کوک، ادی کیو و چندین مدیر دیگر شرکت مورد تحسین قرار گرفت. نکته مهم دیگر این است که ترنوس 49 ساله است، بنابراین او می تواند برای مدت طولانی عنوان مدیرعامل را در اختیار داشته باشد.

در نهایت، بلومبرگ می گوید که مدیران دیگر مانند “کریگ فدریگی“و”اوبرایان عزیزبا وجود محبوبیت او، شانس او ​​برای کسب این عنوان کمتر است. دیگران، مانند فیل شیلر و مدیر ارشد سخت افزار این شرکت، دن ریچیو، نیز “در پایان دوران تصدی خود در اپل هستند.”

منبع: https://digiato.com/growth-hacking/apple-ceo-tim-cook-john-ternus-successor

متا در حال آزمایش توانایی ارسال محتوا از اینستاگرام به Trades است

متا در حال آزمایش روش جدیدی برای افزایش تعامل در توییتر با استفاده از اینستاگرام است. این شرکت اکنون در حال آزمایش قابلیت ارسال متقاطع از اینستاگرام به تجارت است. متا پس از اینکه تعدادی از کاربران Threads متوجه ظاهر شدن چنین تنظیماتی در اینستاگرام شدند، با آزمایش موافقت کرد.

به گفته TechCrunch و به گفته Meta، ارسال پست های چند پلتفرمی از اینستاگرام به Threads اختیاری است. علاوه بر این، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که آیا می‌خواهند همه پست‌هایشان به‌طور خودکار در حساب معاملاتشان به اشتراک گذاشته شود یا خیر. (افرادی که در این تست شرکت کردند می توانند تنظیمات چند پست خود را در اپلیکیشن اینستاگرام تغییر دهند.)

متا تأیید کرد که این ویژگی در حال حاضر در سطح جهانی در حال آزمایش است تا به کاربران امکان ارسال عکس های رد و بدل شده از اینستاگرام به Threads را بدهد. با این حال، در حال حاضر امکان اشتراک گذاری حلقه ها از اینستاگرام به معاملات وجود ندارد.

معاملات

تلاش متا برای جذب کاربران به اپلیکیشن Trades

متا چندین ویژگی را برای تقویت رشد Threads آزمایش کرده است که در حال حاضر 150 میلیون کاربر دارد. این شرکت همچنین در حال آزمایش ارسال بین پلتفرمی پست‌ها از فیس‌بوک به Trades است و این ویژگی را مستقیماً در فیدهای فیس‌بوک و اینستاگرام تبلیغ می‌کند. صرف نظر از اینکه کاربران از این نرم افزار استفاده می کنند یا خیر. همچنین سازندگان محتوای متا را تشویق می کند تا در موضوعات فعال تر باشند. برای این منظور، متا به سازندگان برای انتشار محتوا در Threads پاداش می‌دهد.

باید دید متا با استفاده از این روش های مختلف می تواند تعداد کاربران را افزایش دهد یا خیر. واضح است که این شرکت بزرگ برنامه های دیگری برای بهبود App Trades در آینده دارد تا افراد بیشتری را به این اپلیکیشن نسبتا جدید جذب کند. لازم به ذکر است که متا دارای سه شبکه اجتماعی بزرگ است: فیس بوک، اینستاگرام و تجارت. برنامه هایی که میزبان صدها میلیون کاربر از سراسر جهان هستند.

منبع: https://digiato.com/app/meta-unveiled-ability-to-post-cross-platform-from-instagram-to-threads

تصویر روز ناسا: دیسک برافزایش سیاهچاله

گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ اگر سیاهچاله توسط یک دیسک چرخان از گاز درخشان و برافزایش احاطه شده باشد، گرانش بالای سیاهچاله نور ساطع شده از دیسک را منحرف می کند و بسیار غیرعادی به نظر می رسد.

امروز در تصویر ناسا چه می بینیم؟

ویدیوی متحرک برجسته بصری را ارائه می دهد. ویدیو با شما شروع می شود. یک ناظر مستقیماً به سطح قرص برافزایش به سمت سیاهچاله نگاه می کند.

اطراف سیاهچاله مرکزی یک تصویر دایره ای نازک از دیسکی است که در داخل آن می چرخد، جایی که افق رویداد سیاهچاله در آن قرار دارد.

در سمت چپ، قسمت‌هایی از تصویر دیسک بزرگ با حرکت به سمت شما روشن‌تر به نظر می‌رسند.

در ادامه ویدیو، دور سیاهچاله حلقه بزنید و به پایین نگاه کنید. سپس از بیرونی ترین صفحه دیسک عبور می کنید و به نقطه نظر اصلی خود باز می گردید.

دیسک برافزایش تصاویر معکوس جالبی ارائه می دهد، اما آنها هرگز صاف نیستند.

تجسم‌هایی مانند این امروزه اهمیت ویژه‌ای دارند، زیرا سیاه‌چاله‌ها با جزئیات بی‌سابقه‌ای توسط تلسکوپ افق رویداد تصویربرداری می‌شوند.

منبع: https://digiato.com/astronomy/a-black-hole-accretion-disk-apod

شرایط فروش هایما اس 7 و هایما اس 5 با قیمت های جدید + برنامه برای اردیبهشت 1403 اعلام شد.

شرکت ایران خودرو شرایط فروش خودروهای هایما S7 و هایما S5 را به متقاضیان خرید این خودرو در قالب سامانه یکپارچه اعلام کرد. متقاضیان خرید خودرو هایما با اولویت بهار 1403 مشمول این بخشنامه می باشند. شرکت ایران خودرو با ارسال پیامک به متقاضیان زمان فعال سازی بخشنامه را اعلام می کند. متقاضیان پس از فعال سازی بخشنامه 10 روز فرصت دارند تا با تکمیل مراحل پرداخت، خرید خود را تکمیل کنند. هایما S7 و هایما S5 از طریق سایت فروش آنلاین ایران خودرو به فروش خواهند رسید.

شرایط فروش هایما S7 و هایما S5 با قیمت جدید در اردیبهشت 1403:

ماشین قیمت تاریخ تحویل
Hema S7 1/083/531/000 90 روز
Hema S5 1/053/537/600

چندی پیش شرکت ایران خودرو قیمت هایما S7 و هایما S5 را حدود 50 میلیون تومان افزایش داد. هایما S7 از اواسط سال 2010 تولید می شود و همچنان در خط تولید قرار دارد. هایما S7 در چین متوقف شده اما همچنان در ایران تولید می شود. از سال 2019 نسخه جدید هایما اس 7 با پسوند پلاس تولید شده است که آپشن های بیشتری دارد. با وجود افزایش آپشن ها، موتور و گیربکس هایما S7 بدون تغییر باقی مانده است.

شرایط فروش Haima S7

هایما اس 5 یکی دیگر از محصولات مونتاژی ایران خودرو است که تولید هایما اس 5 از اواسط سال 1389 آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. هایما S5 یک کراس اوور جمع و جور است که با ام وی ام X55 پرو و ​​جک اس 5 رقابت می کند. برخلاف هایما اس 7، در هایما اس 5 طی سال های متوالی مونتاژ تغییرات فنی رخ داد. هایما S5 از سال 1400 با گیربکس شش سرعته اتوماتیک عرضه می شود در حالی که مدل های قبلی دارای CVT بودند. با این حال ایران خودرو تغییری در چهره هایما S5 نداده و به تولید این خودرو با چهره قدیمی در دهه گذشته ادامه می دهد.

منبع: https://digiato.com/price-terms-of-sale-car/sale-conditions-of-haima-s7-and-haima-s5-announced

اگر نامه قانونی بی اثر بماند، فعالیت تبادل اکسپوتو متوقف خواهد شد

صرافی ارزهای دیجیتال «Exbito» با انتشار بیانیه ای رسمی پایان فعالیت خود را تا 31 آوریل اعلام کرد.

این صرافی که فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرد، محدودیت‌های اعمال شده از سوی مرجع نظارتی بر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر را دلیل توقف فعالیت خود اعلام کرد. وی همچنین عدم درک صحیح از فضای پیچیده کسب و کار توسط نهادهای قانونگذار و عدم قاطعیت در گفتمان قانونگذاری را از دلایل اصلی پایان فعالیت خود عنوان کرد.

دیجیاتو گفت: «متاسفانه، علی‌رغم تمام تلاش‌های شبانه‌روزی ما در این مدت، ادامه فعالیت و ارائه خدمات به کاربران برای اکسپو غیرممکن شده است… محدودیت‌هایی که در سال‌های اخیر بر پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال اعمال شده است». دولت از نظر نهاد نظارتی و عدم درک صحیح از فضای پیچیده کسب و کار توسط نهادهای قانونگذار و نیز ناکارآمدی گفتمان قانونگذاری، بر وزن مسئولیت ما در قبال اعتماد کاربران نمی افزاید. به عنوان یک ایالت، به این تصمیم رسیده ایم که ادامه خدمات رسانی به کاربران امکان پذیر نیست.

این صرافی گلایه داشت که اگرچه در سال‌های اخیر موضوع قانون‌گذاری در این حوزه برنامه‌ریزی و بررسی شده است، اما روز به روز محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شود و هنوز شفافیتی در قانون‌گذاری مشاهده نکرده‌ایم. در نهایت، با توجه به وضعیت فعلی و اعتماد کاربران به پلتفرم Exbito، ما تصمیم سختی را برای توقف Exbito گرفته‌ایم.

این بورس در بیانیه خود ابراز امیدواری کرد که با بهبود شرایط فعالیت خود را از سر گیرد: «مشکلات روزافزون خارج از کنترل ما ادامه فعالیت را با مشکل مواجه کرد و در این راستا در اواخر اردیبهشت 1403 هجری شمسی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده. بالا، Expoto دیگر فعال نخواهد بود. ما به آینده امیدواریم وقتی شرایط بهبود یابد، پلت فرم دوباره فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

برنامه خاموش شدن Exbito

بر اساس بیانیه این صرافی، سپرده‌های ریالی و ارزهای دیجیتال از 26 اردیبهشت ماه به حالت تعلیق درآمده و پس از 23 اردیبهشت ماه امکان معامله وجود ندارد و تمامی سفارش‌های باز بسته خواهند شد. امکان برداشت دارایی از طریق اپلیکیشن و وب سایت Exbito تا 31 می وجود دارد و پس از آن روند جدید اعلام خواهد شد. در نهایت، از 31 می، Expoto تمام فعالیت های خود را متوقف می کند.

زمان تعلیق پلت فرم Exbito به شرح زیر اعلام شد:

  • سپرده‌های ریالی و ارزهای دیجیتال از 16 می به حالت تعلیق در می‌آیند.
  • بعد از 23 اردیبهشت امکان معامله وجود ندارد و تمامی سفارشات باز بسته خواهند شد.
  • امکان برداشت دارایی از طریق اپلیکیشن و وب سایت Exbito تا 31 می وجود دارد و پس از آن روند جدید اعلام خواهد شد.
  • از 31 مه، Exbito تمام فعالیت‌های خود را متوقف می‌کند و مسئولیتی در قبال دارایی‌های کاربر بدون ادعا نخواهد داشت.
    اکسپوتو توصیه کرد: «با توجه به اینکه «برداشت‌های ارزهای دیجیتال آنی هستند» اما «برداشت‌های ریالی تا 48 ساعت بعد به حساب شما واریز می‌شود»، بهتر است موجودی خود را در ارز دیجیتال برداشت کنید.

منبع: https://digiato.com/iran-technology-news/%D9%8Dexbito-to

Google Wallet اکنون در هند در دسترس است

گوگل روز چهارشنبه، تقریباً دو سال پس از راه اندازی مجدد این اپلیکیشن به عنوان یک پلت فرم کیف پول دیجیتال در ایالات متحده، کیف پول دیجیتال خود را در هند با ادغام محلی راه اندازی کرد.

همانطور که TechCrunch ماه گذشته به طور انحصاری گزارش داد، Google Wallet در هند در کنار برنامه Google Pay موجود، که برنامه پرداخت این شرکت در این کشور باقی خواهد ماند، در هند کار خواهد کرد. گوگل در ماه فوریه اپلیکیشن Pay خود را با Wallet در ایالات متحده جایگزین کرد.

«Google Pay به جایی نمی‌رسد. رام پاپاتلا، مدیر کل و رئیس مهندسی اندروید هند در گوگل، در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو گفت: Google Pay مورد استفاده اصلی ما برای پرداخت است. “کیف پول به طور خاص برای فکر ، به موارد استفاده برای عدم پرداخت طراحی شده است.”

Google Wallet به کاربران اندروید در هند اجازه می‌دهد کارت‌های پرواز، کارت‌های هدیه، بلیط رویداد و کارت‌های وفاداری خود را ذخیره کنند. می‌توانید همه اینها را از طریق یک کد QR، بارکد یا پیوندی که از طریق Gmail به اشتراک گذاشته شده است، یا با استفاده از دکمه اختصاصی افزودن به کیف پول موجود در برنامه‌های شریک اضافه کنید.

این برنامه همچنین بلیط های حمل و نقل عمومی را ذخیره می کند و به شما امکان می دهد از هر تصویر حاوی بارکد یا کد QR، مانند کارت پرواز، برچسب چمدان یا رسید پارکینگ، گذرنامه ایجاد کنید.

در ابتدا، Google Wallet با 20 برند از جمله PVR Inox، Flipkart، Air India، MakeMyTrip، Pine Labs و Ixigo کار خواهد کرد. همچنین اپراتورهای حمل و نقل محلی مانند مترو کوچی، مترو حیدرآباد، VRL Travels و Abhibus را نیز در اختیار دارد. علاوه بر این، این شرکت با یکپارچه‌کننده‌های سیستم Wavelynx و Alert Enterprise همکاری کرده است تا به کاربران امکان ذخیره و دسترسی به نشان‌های شرکتی خود را بدهد.

بر اساس آخرین داده های Counterpoint که با TechCrunch به اشتراک گذاشته شده است، اندروید همچنان با 93 درصد سهم بازار در هند تسلط دارد. در سال 2023، از 152 میلیون گوشی هوشمند عرضه شده در این کشور، 140 میلیون دستگاه اندروید بودند. این شرکت تحقیقاتی بازار گفت که ضریب نفوذ گوشی های هوشمند در سال 70 درصد بوده است، از 66 درصد در سال 2021.

همه اینها به گوگل دلیل خوبی برای راه اندازی Wallet در هند می دهد. با این حال، با رقابت با کیف پول سامسونگ روبرو خواهد شد، که این شرکت کره جنوبی به عنوان یک کیف پول دیجیتال و برنامه پرداخت یک مرحله ای ارائه می کند. اپل همچنین اپلیکیشن Wallet خود را برای کاربران آیفون در این کشور ارائه می‌کند، اگرچه این برنامه ادغام محلی زیادی ندارد. برنامه پیام‌رسانی فوری WhatsApp همچنین امکان دریافت کارت مجازی پرواز و بلیط حمل‌ونقل عمومی را از پلتفرم‌هایی مانند MakeMyTrip و اپراتورهای مترو ملی ارائه می‌دهد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/05/08/google-wallet-india/

مالدیو از صفر تا صد سفر به مالدیو کجا قرار دارد

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مالدیو، مجمع الجزایری زیبا در اقیانوس هند، با سواحل شنی سفید، آب های فیروزه ای شفاف و اقامتگاه های مجلل، بهشت ​​زمینی برای دوستداران طبیعت و آرامش است. اگر به دنبال سفری رویایی و فراموش نشدنی هستید، مالدیو مقصد مناسبی برای شما خواهد بود. در این مقاله راهنمای گام به گام سفر به مالدیو از صفر تا صد را در اختیار شما قرار می دهیم.

مالدیو کجا قرار دارد؟

سفر به مالدیو

مالدیو در جنوب آسیا و در اقیانوس هند واقع شده است. این کشور متشکل از 1192 جزیره کوچک مرجانی است که در مساحتی حدود 90 هزار کیلومتر مربع پراکنده شده اند. پایتخت مالدیو، ماله، در جزیره ای به همین نام واقع شده است.

چرا به مالدیو سفر کنیم؟

دلایل زیادی برای سفر به مالدیو وجود دارد. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سواحل و مناظر بی نظیر: مالدیو به خاطر سواحل ماسه ای سفید، آب های فیروزه ای شفاف و صخره های مرجانی رنگارنگ معروف است.
  • اقامتگاه های لوکس: انواع مختلفی از اقامتگاه های لوکس در مالدیو وجود دارد که شامل هتل های ساحلی، هتل های روی آب و خانه های ییلاقی ساحلی می شود.
  • فعالیت های آبی متنوع: غواصی، غواصی، قایق سواری، اسکی روی آب، کایاک سواری و ماهیگیری از فعالیت های آبی محبوب در مالدیو هستند.
  • فرهنگ و آداب و رسوم منحصر به فرد: مردم مالدیو بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند. آداب و رسوم و فرهنگ این کشور بسیار جالب و شگفت انگیز است.
  • صلح و آرامش: مالدیو مکانی ایده آل برای فرار از استرس و سر و صدای زندگی روزمره و رسیدن به آرامش و آرامش است.

چگونه به مالدیو سفر کنیم

مالدیو کجا قرار دارد؟

بهترین زمان برای بازدید از مالدیو از اواخر دسامبر تا آوریل است. هوا در این فصل آفتابی و خشک و با بارش کم است. تنها راه رسیدن به مالدیو هواپیما است. فرودگاه بین المللی ماله تنها فرودگاه بین المللی این کشور است که از شهرهای مختلف دنیا پروازهای مستقیم دارد. شهروندان ایرانی برای سفر به مالدیو نیاز به ویزا دارند. می توانید ویزای مالدیو را به صورت آنلاین یا پس از ورود به فرودگاه ماله دریافت کنید. همچنین می توانید رزرو کنید تور مالدیو به این کشور زیبا سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به مالدیو چه زمانی است؟

بهترین آب و هوا در مالدیو بین نوامبر و آوریل و خارج از فصل باران های موسمی است. به شما توصیه می کنیم در ماه های مارس و آوریل تور مالدیو را رزرو کنید. زمانی که از هوای گرم و خشک و استراحتگاه‌های آرام‌تر لذت می‌برید. اما اگر بودجه شما به شما اجازه می دهد که در این فصل که اوج سفرهای لوکس و تور مالدیو است، سفر خود را رزرو کنید. مالدیو در دو طرف خط استوا قرار دارد و آب و هوای گرم و فصلی دارد. این بدان معناست که دما در طول سال بین 25 تا 31 درجه سانتیگراد متغیر است، اما در میزان بارندگی، رطوبت و ساعات آفتابی تفاوت وجود دارد.

ارزان ترین زمان سفر به مالدیو چه زمانی است؟

برای دریافت بهترین قیمت در پروازها و اقامت، توصیه می کنیم بین ماه های می تا نوامبر از مالدیو دیدن کنید. زمانی که احتمال بارندگی بیشتر است، اما استراحتگاه ها شلوغ کمتری دارند و پکیج های تور مالدیو عالی خواهید داشت.

برنامه ریزی برای سفر به مالدیو

اولین قدم در برنامه ریزی سفر به مالدیو، تعیین بودجه است. هزینه سفر به مالدیو می تواند به عوامل مختلفی از جمله نوع اقامت، فعالیت های انتخابی، فصل سفر و غیره بستگی داشته باشد. اما به طور کلی می توان گفت مالدیو کشور گرانی است و هزینه سفر به آن می تواند بالا باشد.

بهترین زمان برای بازدید از مالدیو از اواخر دسامبر تا آوریل است. هوا در این فصل آفتابی و خشک و با بارش کم است. با این حال، به خاطر داشته باشید که این فصل شلوغ ترین فصل گردشگری در مالدیو است و قیمت ها در این زمان در بالاترین حد خود هستند.

پس از تعیین بودجه، زمان سفر، اقامت و فعالیت های خود، نوبت به رزرو پرواز و هتل می رسد. برای رزرو پرواز و هتل می توانید از وب سایت های مختلف استفاده کنید.

رزرو تور مالدیو در FlyToday

اگر به دنبال راهی آسان برای برنامه ریزی سفر خود به مالدیو هستید، FlyToday بهترین انتخاب برای شما است. Flytoday انواع تورهای مالدیو را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهد. این تورها شامل پرواز، هتل، حمل و نقل و گشت و گذار می باشد. برای رزرو تور مالدیو می توانید به وب سایت یا اپلیکیشن Flytoday مراجعه کنید یا بلیط قطار و هواپیما، هتل، صدور ویزا، بیمه مسافرتی و … را رزرو کنید. پشتیبانی این شرکت به صورت 24 ساعته در تمامی مراحل سفر در دسترس شماست تا بتوانید از سفری آرام و بی دغدغه لذت ببرید.

منبع: https://digiato.com/promoted/where-is-maldives-and-how-to-travel-to-this-country

بهترین کیس های آیپد ایر در سال 2024: تست شده و توسط کارشناسان بررسی شده است

ویژگی های Apple Smart Folio: عملکرد خودکار خواب-بیداری | اتصال مغناطیسی به iPad شما | طراحی براکت دوگانه

شکست دادن یک کیس مستقیماً از سازنده سخت است. وقتی Smart Folio طراحی شده توسط اپل را برای iPad Air خود انتخاب می کنید، نه تنها تناسب کامل را تضمین می کنید. همچنین ویژگی‌هایی دریافت می‌کنید که می‌توانند محافظت و استفاده از رایانه لوحی شما را آسان‌تر کنند، مانند امکان شارژ ، Apple Pencil با قاب.

رایان راتکوفسکی، بنیانگذار Cascade Interactive، می‌گوید: «زندگی من به‌عنوان یک مربی دیجیتال مارکتینگ مرا در حرکت نگه می‌دارد، بنابراین من به یک خلاصه نیاز دارم که به همان اندازه در مورد دفاع باشد. “و اینجا بهترین بخش است، ویژگی که من هرگز از آن خسته نمی شوم: عملکرد بیدار/خواب خودکار.”

این ویژگی که راتکوفسکی آن را «قهرمان گمنام عملکرد آی‌پد» می‌نامد، به این معنی است که هر بار که کیس را باز می‌کنید، صفحه آی‌پد ایر شما به‌طور خودکار بیدار می‌شود. وقتی آن را می بندید، تبلت به حالت خواب می رود و در مصرف باتری صرفه جویی می کند، اگرچه ممکن است به آن نیاز نداشته باشید زیرا آخرین نسل تا 10 ساعت عمر باتری دارد.

Smart Folio به صورت مغناطیسی به تبلت شما متصل می شود. این باعث می شود طراحی نازک و سبک باشد، اما در صورت افتادن آن، لبه های iPad Air شما در معرض آسیب قرار می گیرد.

همچنین: بررسی iPad Air (2022): خیلی خوب است که تقریباً از خرید iPad Pro خود پشیمان هستم

کاور Smart Folio دارای طراحی سه تایی است که در هشت گزینه رنگی موجود است. این به شما امکان می دهد آن را بچرخانید تا به عنوان یک برآمدگی کوچک برای تایپ راحت تر روی سطح تبلت خود عمل کند. از طرف دیگر، می‌توانید آن را به‌عنوان پایه تا کنید تا آی‌پد ایر را تقریباً به‌صورت عمودی برای مشاهده آسان نگه دارید.

نقطه ضعف اصلی در اینجا قیمت است. این کیس با قیمت 79 دلار حتی به مقرون به صرفه ترین کیس ها هم نزدیک نیست. با این حال، خرید مستقیم قاب از اپل می‌تواند به شما آرامش خاطر در مورد تناسب و عملکرد را بدهد – و می‌تواند فرآیند را ساده‌تر کند، زیرا می‌توانید آن را همزمان با خرید iPad Air خود خریداری کنید. بسیاری از بازبینان Best Buy موافق هستند و خاطرنشان می کنند که با وجود محافظت، کیفیت و سهولت استفاده، قیمت آن برای یک کیس بالا است.

نینا کلاپرتون می‌گوید: «آن را به‌عنوان قاب‌های بتمن آی‌پد در نظر بگیرید: باریک، پست و علی‌رغم نمایه بسیار باریک، برای دفاع از دستگاه شما ساخته شده است». به عنوان مدیر عامل She Knows SEO، او اغلب سفر می کند و iPad Air خود را با خود می برد. او می‌گوید Apple Smart Folio می‌تواند «برآمدگی‌های روزمره را مانند یک قهرمان کنترل کند، و از مقصران معمولی مانند ریختن، گرد و غبار و ،‌ها دور نگه دارد».

کاربران کنونی آمازون گزارش می دهند که از کیفیت، ظاهر و تناسب قاب محافظ Apple Smart Folio خوششان آمده است. با این حال، برخی از کاربران گفتند که محافظت زیادی ارائه نمی دهد، به خصوص با توجه به قیمت بالای آن.

منبع: https://www.zdnet.com/article/best-ipad-air-case/#ftag=RSSbaffb68

OpenAI با ناشر People Dotdash Meredith شریک است

OpenAI با ناشر دیگری همکاری می کند تا به سمت یک رویکرد مجوزدار برای مواد آموزشی حرکت کند. Dotdash Meredith، صاحب برندهایی مانند مردم و خانه ها و باغ های بهترمحتوای خود را برای آموزش ChatGPT به OpenAI مجوز می دهد در حالی که ناشر از مدل های شرکت هوش مصنوعی برای تقویت ابزار هدف گیری تبلیغات داخلی خود استفاده می کند.

به عنوان بخشی از این قرارداد، ChatGPT محتوا و پیوندهای منتسب به پست‌های Dotdash Meredith را نمایش می‌دهد. همچنین OpenAI را با مواد آموزشی کاملاً دارای مجوز از نشریات مورد اعتماد ارائه می دهد.

این یک تغییر خوشایند پس از اینکه شرکت خود را به دلیل استفاده از محتوا برای مقاصد آموزشی بدون اجازه یافت، در آب داغ قرار گرفت. مجله نیویورک تایمز و گروه سرمایه آلدن (مالک شیکاگو تریبونه، نیویورک دیلی نیوز و اورلاندو سنتینل) از خالق ChatGPT شکایت کرد و او را به استفاده از محتوای آن بدون مجوز متهم کرد. کمدین سارا سیلورمن و یک فروشنده ماشین توطئه گر (دومی به دلایل مختلف) نیز این کار را انجام دادند.

نیل ووگل، مدیرعامل Dotdash Meredith در بیانیه‌ای مطبوعاتی نوشت: «ما از گفتن این موضوع که پلتفرم‌های هوش مصنوعی باید به ناشران برای محتوایشان غرامت بپردازند و این محتوا باید به نحو مناسبی نسبت داده شود، تردید نکردیم. “این توافق گواهی بر کار بزرگی است که OpenAI در هر دو جبهه برای همکاری با سازندگان و ناشران و تضمین اینترنت سالم برای آینده انجام می دهد.”

قبل از معامله Dotdash Meredith، OpenAI یک توافقنامه با فایننشال تایمز. جان ریدینگ، مدیر عامل روزنامه، ماه گذشته در بیانیه‌ای گفت: «البته درست است که پلتفرم‌های هوش مصنوعی به ناشران برای استفاده از مطالبشان پول پرداخت کنند.

Dotdash Meredith که مالک آن نیز هست Investopedia، غذا و پیروزیه، در سبک و بسيار خوب، از مدل‌های OpenAI برای تقویت ابزار هدف‌یابی تبلیغات D/Cipher خود استفاده خواهد کرد. این ناشر می‌گوید که سیستم تبلیغاتی آن “بدون استفاده از شناسه‌های شخصی مانند کوکی‌ها، مستقیماً تبلیغ‌کنندگان را با مصرف‌کنندگان بر اساس زمینه محتوای مصرف‌شده مرتبط می‌کند.” این یک تغییر در کل صنعت است که در افق ظاهر می شود، زیرا گوگل به سمت آینده ای بدون کوکی حرکت می کند، البته دیرتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می شد.

منبع: https://www.engadget.com/openai-partners-with-people-publisher-dotdash-meredith-212832821.html?src=rss