لایحه حق نوآورانه اورگان برای تعمیر اکنون قانون است

تینا کوتک، فرماندار اورگان دیروز قانون حق تعمیر را امضا کرد، که تولیدکنندگان را وادار می کند تا گزینه های تعمیر بیشتری را نسبت به هر ایالت دیگری تا به امروز برای محصولات خود ارائه دهند.

این قانون، مانند قوانینی که در نیویورک، کالیفرنیا و مینه‌سوتا به تصویب رسید، بسیاری از تولیدکنندگان را ملزم می‌کند که قطعات، ابزارها و اسنادی را که در اختیار تعمیرگاه‌های خود قرار می‌دهند، در اختیار افراد و تعمیرگاه‌ها قرار دهند.

اما لایحه اورگان پا را فراتر گذاشته و شرکت‌ها را از پیاده‌سازی سیستم‌هایی که نیاز به تأیید قطعات از طریق بررسی‌های نرم‌افزاری رمزگذاری‌شده قبل از کارکرد دارند، که به عنوان تطبیق یا سریال‌سازی قطعات شناخته می‌شود، باز می‌دارد. لایحه اورگان، SB 1596، اولین لایحه در کشور است که این عمل را هدف قرار می دهد. جین سولمن، سناتور ایالت اورگان و نماینده کورتنی نرون، هر دو دموکرات، از این لایحه حمایت کردند و از طریق مجلس سنا و قانونگذاری ایالت به تصویب رساندند.

چارلی فیشر، مدیر بخش اورگان از گروه تحقیقاتی منافع عمومی، در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: با حذف محدودیت های سازنده، حق تعمیر، کارکرد دستگاه های الکترونیکی شخصی را برای مردم اورگان آسان تر می کند. این امر باعث حفظ منابع طبیعی با ارزش و جلوگیری از اتلاف خواهد شد. این یک جایگزین با طراوت برای یک سیستم “پرتاب” است که همه چیز را یکبار مصرف می بیند.

قانون اورگان از هیچ نظر سختگیرانه تر نیست. برای یک، هیچ سال مشخصی وجود ندارد که سازنده بتواند از دستگاهی با پشتیبانی تعمیر پشتیبانی کند. جفت شدن قطعات فقط در دستگاه‌هایی که در سال 2025 به بعد فروخته می‌شوند ممنوع است. و برای انواع خاصی از لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی، از جمله کنسول‌های بازی ویدیویی، دستگاه‌های پزشکی، سیستم‌های HVAC، وسایل نقلیه موتوری، و مانند سایر ایالات، «مسواک‌های برقی» استثنائاتی وجود دارد.

  "Aigis Episode -The Answer-" داستان بارگذاری مجدد Persona 3 را در ماه سپتامبر به پایان خواهد رساند

اپل با لایحه تعمیرات اورگان به دلیل ممنوعیت تطبیق قطعات مخالفت کرد. جان پری، مدیر ارشد طراحی ایمن اپل، در یک جلسه استماع در ماه فوریه در اورگان گفت که محدودیت جفت سازی “امنیت، ایمنی و حریم خصوصی افراد در ایالت را تضعیف می کند.” اورگان با الزام تولیدکنندگان دستگاه به استفاده از قطعات ناشناخته اجازه می دهد. منشاء محصولات مصرفی دستگاه ها.”

اپل با حمایت از لایحه تعمیر کالیفرنیا در سال 2023 بسیاری از ناظران را غافلگیر کرد، اگرچه پس از اصرار تعمیرکاران به افشای موارد استفاده از قطعات “غیراصلی یا مستعمل” و منع تعمیرکاران از غیرفعال ، ویژگی های ایمنی این کار را انجام داد.

طبق گزارش Consumer Reports که لابی و به نفع لایحه اورگان شهادت داد، قوانین امدادی تصویب شده در چهار ایالت اکنون نزدیک به 70 میلیون نفر را پوشش می دهد.

این داستان در ابتدا در تاریخ منتشر شد Ars Technica.

منبع: https://www.wired.com/story/oregon-right-to-repair-law/