به زودی می توانید تعیین کنید که مرورگر مایکروسافت اج چقدر رم مصرف می کند

اج یکی از محبوب ترین مرورگرهای مایکروسافت در حال حاضر است که روزانه میلیون ها کاربر فعال دارد. آخرین آپدیت این مرورگر به کاربران اجازه می دهد تا میزان فضای رم را برای این مرورگر تنظیم کنند. در زیر نحوه استفاده از تنظیمات این قسمت در مایکروسافت اج را به شما آموزش می دهیم.

اگر از میزان رمی که مایکروسافت اج در سیستم خود استفاده می کند راضی نیستید، به روز رسانی جدید این مرورگر احتمالا شما را راضی خواهد کرد. به نظر می رسد ردموندی در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به لطف آن می توانید مصرف رم این مرورگر را محدود کنید. این ویژگی توسط یکی از کاربران Edge Canary مشاهده شد و به احتمال زیاد به زودی شاهد انتشار کلی این ویژگی برای همه کاربران خواهیم بود.

مایکروسافت اج

طبق اسکرین شات منتشر شده توسط این کاربر در شبکه اجتماعی X، مایکروسافت اج دارای حالت های مختلف استفاده از رم خواهد بود. حالت اول فقط زمانی فعال می شود که در حال انجام بازی بر روی لپ تاپ یا رایانه شخصی خود هستید. مایکروسافت اج به‌طور خودکار زمان اجرای بازی را تشخیص می‌دهد و استفاده از رم را بر این اساس بهینه می‌کند. حالت دوم نیز برای همیشه فعال است.

مایکروسافت یک نوار لغزنده مخصوص نیز در تنظیمات این مرورگر قرار داده است تا میزان دقیق فضای رم قابل استفاده برای این مرورگر مشخص شود. به این ترتیب می توانید مقدار رم اختصاص داده شده به Edge را به دلخواه تغییر دهید. با وجود این تغییرات، مایکروسافت هشدار داده است که محدودیت های رم این مرورگر می تواند تاثیرات منفی بر عملکرد آن داشته باشد. این قابلیت در حال حاضر در دسترس کاربران نسخه قناری مایکروسافت اج است و می توانید با مراجعه به بخش Performance در تنظیمات آن را شخصی سازی کنید.

  اپل به دلیل عدم ارائه مزایا به کارمندان اتحادیه شکایت شد

منبع: https://digiato.com/tech/microsoft-edge-lets-you-limit-ram-usage