اولین پرتاب سرنشین دار فضاپیمای استارلاینر بوئینگ به تعویق افتاد

پرتاب تاریخی فضاپیمای استارلاینر بوئینگ تنها دو ساعت قبل از پرتاب موشک Atlas V به تعویق افتاد. تصمیم برای لغو پرتاب تنها چند دقیقه پس از نشستن فضانوردان ناسا بوچ ویلمور و سانی ویلیامز در داخل فضاپیمای استارلاینر گرفته شد.

مطابق با پست ناسا در Xدلیل تاخیر در پرتاب فضاپیمای استارلاینر به دلیل مشکل دریچه اکسیژن سکوی موشک اطلس V بود. موشک Atlas V که توسط United Launch Alliance ساخته شده است، از سال 2002 تاکنون ماموریت هایی با موفقیت 100 درصدی انجام داده است، اما این اولین ماموریت آن برای حمل فضانوردان بود.

پرتاب تاریخی فضاپیمای استارلاینر لغو شد

یک مقام کنترل ماموریت در یک پخش تلویزیونی حدود دو ساعت و یک دقیقه قبل از پرتاب برنامه ریزی شده در ساعت 10:34 صبح به وقت محلی گفت، تیم مهندسی تشخیص دادند که فضاپیما دچار مشکل است و نمی تواند پرواز کند.

در حال حاضر تاریخ جدیدی برای پرتاب این ماموریت اعلام نشده است، اما احتمالاً استارلاینر در روز جمعه 10 می (21 می) به فضا پرتاب خواهد شد. استارلاینر اولین خدمه فضانورد خود را به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد برد. بوچ ویلمور و سانی ویلیامز هر دو خلبان آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده و فضانوردان سابق ایستگاه فضایی بین المللی هستند. انتظار می رود ماموریت جدید Starliner حدود یک هفته به طول بینجامد.

اگر ویلمور و ویلیامز به فضا بروند، اولین خدمه ای خواهند بود که از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال از زمان آپولو 7 در سال 1968 این کار را انجام می دهند. آنها همچنین اولین انسان هایی هستند که از زمان گوردون کوپر (در سال 1963) با موشک های اطلس به فضا پرواز می کنند. .

منبع: https://digiato.com/astronomy/starliners-first-crewed-launch-called-off-just-two-hours-before-liftoff

نحوه تماشای پرتاب بوئینگ استارلاینر

یک بود سال‌های سختی برای بوئینگ بود، اما این شرکت اکنون آماده است تا نزدیک‌تر از هر زمان دیگری به خورشید پرواز کند. پس از نزدیک به یک دهه توسعه و تاخیر، اولین پرتاب خدمه فضاپیمای بوئینگ استارلاینر امروز انجام می شود. در اینجا نحوه تماشای زنده آن آمده است.

این پرتاب یک رویداد برنامه ریزی شده مشترک بوئینگ و ناسا است و برای دوشنبه، 6 می در ساعت برنامه ریزی شده است ساعت 10:34 EDT، 7:34 صبح به وقت محلی. شما می توانید پخش زنده راه اندازی را به روش های مختلفی تماشا کنید. این در وب سایت رسمی ناسا و کانال یوتیوب و همچنین در NASA+، سرویس اشتراک آژانس پخش خواهد شد. اگر از تلفن همراه استفاده می کنید، پخش جریانی در برنامه ناسا نیز در دسترس است. شما همچنین می توانید آن را در اینجا تماشا کنید.

پخش زنده تقریباً چهار ساعت قبل از زمان برنامه ریزی شده، در ساعت 18:30 به وقت شرقی و 3:30 بعد از ظهر شروع می شود.

راه اندازی Starliner مدت ها بود که به تعویق افتاده بود. با این پرتاب مورد انتظار، بوئینگ رسما دومین شرکتی (پس از اسپیس ایکس) خواهد بود که با ناسا برای انتقال انسان به فضا شریک می شود. خدمه استارلاینر شامل فضانوردان ناسا سونی ویلیامز و بوچ ویلمور خواهند بود که به سمت ایستگاه فضایی بین المللی می روند. برنامه این است که فضانوردان حدود یک هفته در آنجا بمانند، سپس به سیاره زمین بازگردند، دوباره با همان کشتی وارد جو شوند و سپس زیر چتر نجات فرود آیند.

اگر این ماموریت بدون هیچ مشکلی با موفقیت انجام شود، احتمالاً خبری خوشایند برای این شرکت هواپیمایی نیز خواهد بود. بوئینگ در ماه‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است که می‌توان گفت ناخواسته است زیرا یک سری نقص فنی در پروازهای تجاری آن مسافران را به وحشت انداخته و تیتر اخبار را به خود اختصاص داده است. این رویدادها اندکی پس از سقوط دو هواپیمای 737 مکس بوئینگ در سال‌های 2018 و 2019 رخ می‌دهند. واضح است که بوئینگ مشتاق است تا مقداری حسن نیت عمومی را جبران کند و فصل جدیدی را با تمرکز بر آینده‌ای که افراد بیشتری را به فضا می‌برد، بنویسد.

منبع: https://www.wired.com/story/watch-boeing-starliner-launch-livestream/

ویژگی Jump Ahead برای کاربران ممتاز YouTube در دسترس است

کاربران YouTube Premium اکنون می‌توانند از ویژگی «Jump Ahead» مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند. این ویژگی که در مارس 1402 به برخی از کاربران محدود شده بود، اکنون در دسترس کاربران ممتاز است. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند مستقیماً قسمت‌هایی از ویدیو را که معمولاً توسط اکثر مخاطبان دیده می‌شود، مشاهده کنند.

لازم به ذکر است که این ویژگی فقط در یوتیوب اندروید و فقط برای ویدیوهای خاص انگلیسی زبان موجود است. این پلتفرم آزمایش محدود این ویژگی را در ماه مارس آغاز کرد و اکنون برای مشترکین پریمیوم در دسترس است.

ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی یوتیوب برای کاربران ممتاز در دسترس قرار گرفته است

ویژگی «Jump Ahead» مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ترکیب داده‌های کاربر و هوش مصنوعی به بهترین بخش‌های ویدیو بپرند. این ویژگی قبلاً فقط برای کاربران منتخب Premium در ایالات متحده موجود بود، اما اکنون همه کاربران YouTube Premium می‌توانند آن را در youtube.com/new امتحان کنند. در حال حاضر، این ویژگی فقط برای کاربران اندروید YouTube در ایالات متحده در دسترس است و فقط برای ویدیوهای انگلیسی زبان در دسترس است.

از آنجایی که این یک ویژگی آزمایشی است، یوتیوب اعلام کرده است که فقط تا اول ژوئن برای آزمایش در دسترس خواهد بود. پس از پایان مهلت مقرر، پلتفرم ممکن است آن را رسماً به عنوان بخشی از اشتراک ممتاز خود ارائه دهد یا حتی ممکن است دوره دسترسی آزمایشی را بیشتر تمدید کند.

با دوبار کلیک ، روی دکمه پیشروی ویدیو، ویدئو معمولاً به قسمتی می‌رود که بیشتر مخاطبان قبلاً آن را تماشا کرده‌اند. یوتیوب خاطرنشان می کند که هنوز همه ویدیوها از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند. این گزینه به صورت یک دکمه به مدت چند ثانیه در پایین سمت راست نمایش داده می شود.

منبع: https://digiato.com/artificial-intelligence/youtube-premium-jump-ahead

بهترین پیشنهادات تحویل گل برای روز مادر 2024

کمتر از دو هفته دیگر به تعطیلات آخر هفته روز مادر باقی مانده است، و اگر نمی خواهید روز قبل خود را در جستجوی هدیه ای بیابید، همین الان دریافت آن بهترین راه است.

خوشبختانه، بسیاری از خرده فروشان آنلاین متخصص در تحویل گل تازه، شروع به ارائه تبلیغات روز مادر کرده اند. خرید از قبل نه تنها استرس کمتری دارد، بلکه به این معنی است که شما به آن معاملات اولیه دسترسی دارید (و احتمالاً مجموعه بزرگتری از دسته گل ها قبل از شروع فروش).

تا کنون، شاهد عرضه‌های معاملاتی از Urban Stems، 1-800 Flowers، و The Bouqs Co. بوده‌ایم، اما این فهرست را قبل از تعطیلات 12 می به‌روزرسانی می‌کنیم تا بتوانید قدردانی خود را نشان دهید. برای مادر زندگی شما (بدون خالی ، کیف پول).

بهترین برای تحویل روز مادر: ساقه های شهری

چرا ما آن را دوست داریم

آیا می خواهید مادر را با گل هایش در همان روز غافلگیر کنید؟ در حال حاضر، بهترین گزینه خرید از Urban Stems است، جایی که می توانید تا 30٪ تخفیف دسته گل های روز مادر را پیدا کنید. ممکن است متوجه شوید که می‌خواهید چند دسته گل اضافه کنید یا دسته گل‌های گران‌قیمت‌تری بخرید تا صرفه‌جویی در هزینه ارسال داشته باشید، که برای خریدهای بالای 160 دلار رایگان است. همین الان سفارش دهید و گل های شما می توانند تا شنبه 11 مه، درست به موقع برای روز بزرگ، به دستتان برسند.

بهترین برای دسته گل های بزرگ: The Bouqs Co.

چرا ما آن را دوست داریم

با استفاده از کد BOUQSDAY، 30٪ در تمام دسته گل ها در Bouqs Co. با این پس انداز اضافی، می توانید مادر خود را از یک دسته گل به یک دسته گل لوکس ارتقا دهید. دسته گل های لوکس این سایت دو برابر چیدمان اصلی خود هستند: دسته گل های اصلی معمولاً 12 یا 14 ساقه دارند، به این معنی که یک دسته گل لوکس بین 24 تا 28 ساقه دارد. همین الان سفارش دهید و گل های شما می توانند قبل از یکشنبه 12 مه به دستشان برسند.

ایده آل برای تنوع: 1 تا 800 گل

چرا ما آن را دوست داریم

بدون نیاز به کد تبلیغاتی برای صرفه جویی تا 40 درصد در دسته گل، ساکولنت و حتی دکور باغ که بخشی از فروش روز مادر 1-800 گل است. در حالی که این پس انداز خوب است (و برای مادری که ممکن است دسته گل سنتی را نخواهد خوب است)، شایان ذکر است که ارسال رایگان در تاریخ 9 می به 2.99 دلار تبدیل می شود و به تدریج گران تر می شود تا زمانی که در 11 می به تحویل 14.99 دلار برسید. در زمان نوشتن، نمی توانید زایمان را برای روز مادر برنامه ریزی کنید.

بهترین ها برای لیلی ها: دسته گل زنبق مخلوط کشاورزان رز

دسته گل نیلوفرهای مخلوط

34.99 دلار
در فروشگاه Mashable

96.76 دلار
61.77 دلار صرفه جویی کنید

63% صرفه جویی در خرید یک دسته گل نیلوفرهای ترکیبی Rose Farmers با خرید از فروشگاه Mashable

چرا ما آن را دوست داریم

اگر مادر عاشق نیلوفر است، این پیشنهاد رز کشاورزان را از دست ندهید. هنگامی که از طریق Mashable Shop خریداری می شود، یک دسته گل نیلوفرهای مخلوط با هزینه حمل و نقل فقط 34.99 دلار هزینه دارد. با قیمت کلی 96.76 دلار، این 63 درصد صرفه جویی برای روز مادر است. دسته گل ها از 12 تا 14 عدد نیلوفر روزی یا تقریباً 8 ساقه تشکیل شده اند. Rose Farmers گلهای تازه مزرعه را برای تازه ترین کیفیت مستقیماً به درب منزل شما ارسال می کند. پس از خرید از طریق فروشگاه مشبل، یک کوپن آنلاین برای استفاده در رز فارمرز دریافت خواهید کرد. این پیشنهاد در 7 می در ساعت 12 بعد از ظهر به وقت شرقی منقضی می شود و قبل از روز مادر خواهد رسید.

معاملات Mashable

بهترین برای Roses: The Two Dozen Roses انتخاب شده توسط Rose Farmers

چرا ما آن را دوست داریم

گل رز معیار طلایی برای نشان دادن عشق به مادر است. با این حال، یک دسته گل دوجین گل رز می تواند یک دست و یک پا قیمت داشته باشد، به خصوص اگر مجبور باشید هزینه حمل و نقل را در نظر بگیرید. برای روز مادر، کشاورزان گل رز دسته گلی از دوجین گل رز را که کشاورزان انتخاب کرده اند با قیمت فقط 49.99 دلار، از جمله حمل و نقل، ارائه می دهد. این ساقه های زیبا مستقیماً از مزرعه به درب مامان می رسند. این معامله را از طریق Mashable خریداری کنید و یک کوپن آنلاین برای بازخرید در Rose Farmers، درست به موقع برای روز مادر، دریافت خواهید کرد. این پیشنهاد در 7 می در ساعت 12 بعد از ظهر به وقت شرقی منقضی می شود و قبل از روز مادر خواهد رسید.

بهترین انتخاب اقتصادی: 24 گل رز انتخاب شده توسط کشاورز از Rose Farmer’s

چرا ما آن را دوست داریم

اگر نمی‌توانید گل‌ها را دستی به مادر تحویل دهید، بهترین کار این است که آنها را درب منزل او ارسال کنید. اگر بودجه کمی دارید، Rose Farmers 24 گل رز را تنها با 24.99 دلار ارائه می دهد. در حالی که این قیمت شامل حمل و نقل نمی شود، پولی که پس انداز می کنید می تواند هزینه را پوشش دهد که بسته به موقعیت مکانی به طور متوسط ​​بین 16 تا 18 دلار است. این ساقه های پر جنب و جوش دست چین شده و برای مادرانی که عاشق رنگ های روشن هستند عالی هستند. پس از خرید از طریق Mashable Shop، کوپن خود را به صورت آنلاین در Rose Farmers بازخرید کنید تا گل های خود را به موقع برای روز مادر برای مادر ارسال کنید. توصیه می شود برای جلوگیری از تاخیر احتمالی ارسال، یک تا دو روز قبل از ورود خود اقدام به خرید نمایید.

منبع: https://mashable.com/article/mothers-day-flower-deals

نقد و بررسی فیلم نیکلاس کیج در مقابل هیولاها

یک فیلم ترسناک پسا آخرالزمانی در مورد پدری که برای محافظت از فرزندانش دست به هر کاری می زند. این اثر سینمایی یک فیلم اسپیلبرگ درباره چیزهایی است که ارزش قربانی ، در دنیایی خطرناک را دارد. در آینده برای آشنایی بیشتر با این داستان فانتزی، با نقد و بررسی Arcadian by Vigiato همراه باشید.

نقد و بررسی فیلم نیکلاس کیج در مقابل هیولاها

خلاصه: در آینده نزدیک، زندگی روی زمین نابود خواهد شد. پل (نیکلاس کیج) و پسران دوقلویش توماس (جیدن مارتل) و جوزف (ماکسول جنکینز) که تنها چند سال از زندگی باقی مانده است، باید در دنیایی پسا آخرالزمانی با آرامش روز و شب در عذاب زندگی کنند. در واقع، وقتی خورشید غروب می کند، موجودات وحشی در شب از خواب بیدار می شوند و همه موجودات موجود در مسیر خود را می بلعند. یک روز، زمانی که توماس قبل از غروب آفتاب به خانه باز نمی گردد، پل تصمیم می گیرد مزرعه مستحکم خود را ، کند تا قبل از رسیدن موجودات، او را پیدا کند.

اما وقتی پل پسرش را پیدا می کند، وارد یک نبرد وحشتناک می شود و به شدت زخمی می شود. حالا دوقلوها باید نقشه ای ناامیدکننده برای زنده ماندن در شب آینده طراحی کنند و از همه چیزهایی که پدرشان به آنها یاد داده برای زنده نگه داشتن آنها استفاده کنند.

نقد و بررسی فیلم نیکلاس کیج در مقابل هیولاها

خوب، وقتی مخاطب با چنین اثری مواجه می شود، عبارت «فیلم ترسناک پسا آخرالزمانی با نیکلاس کیج» نکته ای است که در وهله اول عالی به نظر می رسد. چهره این بازیگر روی پوستر و نام خانوادگی او در تیتراژ بهتر از هر تبلیغی عمل می کند، به خصوص برای یک فیلم کم هزینه. در تئوری، داستان «نیک کیج در برابر هیولاها» می‌تواند به موفقیت ژانری دیگری در روح مستقل «Mad Mandy» یا «Pig» منجر شود. اما حقیقت تاسف بار این است که نباید چنین انتظاراتی از فیلم داشت. اما چرا؟ زیرا این ستاره اصلی فیلم به سرعت در پس زمینه داستان قرار می گیرد.

با این حال، وقتی کیج در این فیلم کار شگفت انگیزی انجام می دهد، همچنان جذاب به نظر می رسد. برای مثال صحنه فراموش نشدنی اسلحه در دست کیج در انتهای این فیلم گواه این موضوع است. اما داستان فیلم عمدتاً بر روی دو برادر متمرکز است. جوزف مسئول تعمیر چیزها و اختراع تله برای گرفتن موجودات مرگبار و وحشتناک است. و توماس تنها علاقه مند به قرار ملاقات با دختر همسایه خود، شارلوت است. با وجود تفاوت در شخصیت و خلق و خوی آنها، این دو پسر در نهایت باید برای نجات پدرشان متحد شوند.

نقد و بررسی فیلم نیکلاس کیج در مقابل هیولاها

به طور کلی، دشوار است که ایده این فیلم را یک فیلمنامه اصلی بنامیم. خوب، شاید بتوانید به من بگویید چرا؟ چرا که فیلم آرکادیان به وضوح آشنایی آثار موفق این ژانر مانند “من افسانه ام“”یه جای ساکت“و او شب می آید او هست. تنها نکته ای که در این کار با فیلم های YAD وجود دارد این است که این فیلم نیز در یک محیط پسا آخرالزمانی می گذرد و داستان حول محور یک خانواده می چرخد ​​و هیولاها در تاریکی حمله می کنند.

اما چیزی که Horror را تا حدودی منحصر به فرد می کند، طراحی غیرمعمول هیولاهای آن است. بنجامین بروئر کارگردان فیلم که جلوه‌های بصری فیلم همه جا در آن زمان را برای فیلم معروف همه چیز تولید کرد، اکنون تمام تلاش خود را کرده است تا مدلی وحشتناک از هیولاها را در پروژه خود خلق کند. در عین حال به نظر می رسد کارگردان به دلیل بودجه کم بیش از حد به تصمیمات هنری تکیه می کند و فراموش می کند که فیلم در وهله اول به مفهومی جذاب نیاز داشت. بنابراین تمام مشکلات فیلم از اینجا شروع می شود.

نقد و بررسی فیلم نیکلاس کیج در مقابل هیولاها

حرف من این است که فیلمنامه مایکل نیلون فاقد عمق مورد نیاز در چنین آثاری است. به هر دلیلی، کاملاً واضح است که نویسنده علاقه ای به مطالعه دقیق دنیای ویران شده یا شخصیت های ساکن در آن ندارد. در نتیجه، شرایط پیرامون پایان جهان برای من آشکار نخواهد شد. حتی ماهیت منشأ هیولاها نیز بی پاسخ خواهد ماند. اگرچه اشاراتی در طول روایت پراکنده است، نمی توان انتظار توضیح روشنی داشت. حتی شخصیت های فیلم هم نمی دانند چه چیزی باعث فروپاشی تمدن بشری شده است. شاید یک فاجعه آب و هوایی، یا شاید تهاجم سوسک های جهش یافته! واضح است که بیننده در انتخاب گزینه دلخواه خود مختار است.

حتی پس زمینه شخصیت اصلی در پشت صحنه باقی می ماند. این بدان معناست که ما هرگز نخواهیم فهمید که شخصیت نیک کیج، پل، قبل از آخرالزمان چگونه زندگی می کرد یا همسرش کجاست. تنها ویژگی این شخصیت، نقش عملکردی پدری دلسوز است که برای نجات فرزندانش دست به هر کاری می زند. به هر حال، وقتی هیچ چیز در مورد پیشینه شخصیتی مشخص نیست، همدردی با یک شخصیت سخت است.

نقد و بررسی فیلم نیکلاس کیج در مقابل هیولاها

حتی پیش‌فرض بیان‌شده این داستان سؤالات بیشتری را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، اگر پل در واقع پدر پسرها نباشد چه؟ شاید ناگهان دو فرزند پیدا کرد و مراقبت از آنها را وظیفه خود دانست. صحنه آغازین آنقدر مبهم فیلمبرداری شده است که چنین نظریه ای ممکن است درست باشد. چرا که نه؟ عدم پاسخ روشن فیلمنامه نویس، فضای زیادی را برای تخیل بیننده باقی می گذارد.

در تئوری این فیلم قرار بود به مجموعه پروژه های موفق نیکلاس کیج اضافه شود. با این حال، فیلم به سختی جایی در کنار مندی و «وزن تحمل ناپذیر استعداد محض» پیدا می کند. دلیل اصلی این است که این ستاره سینما خیلی سریع در پس زمینه قرار می گیرد. اما خوشبختانه، صحنه آخر اسلحه، مواد را از نظر به نمایش گذاشتن استعدادهای استثنایی بازیگر بازخرید می کند.

نقد و بررسی فیلم نیکلاس کیج در مقابل هیولاها

اما جدای از این نکات باید به یک نقص دیگر در فیلم اشاره کرد. مشکلات این فیلم می تواند شامل کار دوربین باشد. تصمیم برای عکاسی با دوربین دستی ممکن است به دلیل بودجه کاری محدود تیم سازنده دیکته شده باشد، اما مدل مورد استفاده در نوع خود بحث برانگیز است. در واقع این مدل عکاسی به جای تاثیر مثبت، تنها تصویری تار در پشت چشمان مخاطب ایجاد می کرد. حتی نورپردازی نیز ناقص است.

در پایان باید گفت: Arcadian به دنبال فیلم‌های ترسناک محبوب پسا آخرالزمانی است. یک مسیر آسان، پیش پا افتاده و نه با طراوت منجر به این واقعیت می شود که فقط هیولاهای این اثر از کل تصویر به یاد می آیند. شاید این برای یک فیلم هیولا چندان بد نباشد، وقتی به آن فکر می کنید. متاسفانه بعید است فیلمی بر اساس ظاهر خاطره انگیز هیولاها ساخته شود.

نقد و بررسی فیلم نیکلاس کیج در مقابل هیولاها

بنجامین بروئر به عنوان کارگردان، روی طراحی هیولاها تمرکز می کند، اما اهمیت سناریو را فراموش می کند. در نهایت، فیلم از هر دو جنبه شکست می‌خورد: ایده رشد نمی‌کند و فیلم مخاطب را نمی‌ترساند. البته خوشبختانه فیلم در یک ساعت و نیم خیلی خسته کننده نمی شود.

منبع: https://digiato.com/game/%D9%88%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-arcadian-%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84

پلیس سایت Lockbit را احیا می کند، باند باج افزار را ردیابی می کند

یک ائتلاف بین‌المللی مجری قانون، وب‌سایت تاریک باج‌افزار بدنام LockBit را که در اوایل سال جاری تصرف کرده بودند، احیا کرده است و افشاگری‌های جدیدی را درباره این گروه منتشر می‌کند.

روز یکشنبه، سایت تاریک‌نت رسمی LockBit با پیام‌های جدیدی دوباره به صورت آنلاین ظاهر شد که نشان می‌دهد مقامات قصد دارند تا ۲۴ ساعت آینده اطلاعات جدیدی درباره هکرها منتشر کنند.

مقالات دارای عناوینی مانند “LockBitSupp کیست؟” “، “چه چیزی یاد گرفتیم”، “هکرهای LB بیشتری افشا شدند” و “چه کار کردیم؟” »

در ماه فوریه، یک ائتلاف مجری قانون شامل آژانس ملی جنایت بریتانیا، دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده، و همچنین نیروهایی از آلمان، فنلاند، فرانسه، ژاپن و سایرین، اعلام کردند که به وب سایت رسمی LockBit نفوذ کرده اند. ائتلاف سایت را تصرف کرد و اطلاعات موجود در آن را با بیانیه مطبوعاتی خود و سایر اطلاعات جایگزین کرد تا به طور واضح به هکرها هشدار دهد که مقامات آنها را زیر نظر دارند.

عملیات فوریه همچنین شامل دستگیری دو عضو مظنون LockBit در اوکراین و لهستان، حذف 34 سرور در اروپا، بریتانیا و ایالات متحده و همچنین توقیف بیش از 200 کیف پول از ارزهای دیجیتال متعلق به هکرها بود.

NCA و FBI بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

LockBit اولین بار در سال 2019 ظهور کرد و از آن زمان به یکی از پرکارترین باج افزارهای باج افزار در جهان تبدیل شده است که میلیون ها دلار باج به دست آورده است. این گروه ثابت کرده است که بسیار مقاوم است. حتی پس از حذف در ماه فوریه، این گروه با یک سایت نشت جدید در وب تاریک که به طور فعال به روز شده بود، دوباره ظهور کرد. با قربانیان ادعایی جدید.

همه پست‌های جدید به جز یکی از وب‌سایت‌های توقیف‌شده دارای شمارش معکوس هستند که در ساعت 9 صبح روز سه‌شنبه، 7 می به پایان می‌رسد، که نشان می‌دهد در آن زمان است که مجری قانون اقدامات جدیدی را علیه LockBit اعلام خواهد کرد. در پست دیگری آمده است که سایت چهار روز دیگر بسته خواهد شد.

از زمانی که مقامات در ماه فوریه آنچه را که آنها “عملیات کرونوس” علیه LockBit نامیدند، اعلام کردند، رهبر این گروه، معروف به LockBitSupp، در مصاحبه ای مدعی شد که مجری قانون در دسترسی آن به سازمان جنایی و همچنین تأثیرات برچیده شدن آن اغراق کرده است.

یکشنبه، گروه هک vx-underground نوشته است آنها با کارکنان اداری LockBit صحبت کردند که به آنها گفتند پلیس دروغ می گوید.

“من نمی فهمم چرا آنها این نمایش کوچک را انجام می دهند. آنها به وضوح از ادامه کار ما ناراضی هستند.

هویت LockBitSupp هنوز ناشناخته است، اگرچه ممکن است به زودی تغییر کند. یکی از پست‌های جدید سایت LockBit توقیف شده، وعده افشای هویت هکر را در روز سه‌شنبه می‌دهد. البته لازم به ذکر است که نسخه قبلی سایت توقیف شده نیز ظاهراً وعده افشای هویت سرکرده باند را می داد، اما در نهایت موفق به انجام این کار نشد.

منبع: https://techcrunch.com/2024/05/06/police-resurrect-lockbits-site-and-troll-the-ransomware-gang/

برخی از مشخصات احتمالی شیائومی 15 پرو فاش شده است

یکی از منابع داخلی بازار اطلاعاتی در مورد پرچمدار آینده شیائومی 15 پرو به اشتراک گذاشته است و می گوید که این گوشی احتمالاً با صفحه نمایش خمیده 2K و دوربین تله فوتو از نزدیک عرضه خواهد شد.

این منبع آگاه به نام Digital Chat Station در شبکه اجتماعی چینی Weibo اطلاعاتی در مورد ابعاد صفحه نمایش این گوشی هوشمند منتشر نکرده است، اما نشان می دهد که احتمالاً ابعاد صفحه نمایش شیائومی 15 پرو تفاوت چندانی با نسل قبل نخواهد داشت. انتظار می رود پنل پشتی شیائومی 15 پرو دارای یک ماژول دوربین مربعی شکل در سمت چپ بالا باشد. ظاهرا ماژول دوربین به خوبی طراحی شده است.

مشخصات گوشی شیائومی 15 پرو چیست؟

هنوز زمان زیادی تا عرضه پرچمدار بعدی شیائومی باقی مانده است. اما اطلاعات غیر رسمی در این مورد به اشتراک گذاشته شده است. در پنل پشتی این گوشی ظاهرا یک ماژول دوربین سه گانه وجود خواهد داشت که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دوربین تله فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی است. همچنین به نظر می رسد که دوربین اصلی این موبایل نسبت به برخی از مشخصات احتمالی شیائومی 14 پرو دارای دیافراگم بزرگ تری است.

در مورد پردازنده سری 15 شیائومی، این خانواده احتمالاً با تراشه پرچمدار بعدی کوالکام یعنی نسل چهارم اسنپدراگون 8 معرفی خواهند شد. انتظار می رود این تراشه در اوایل اکتبر عرضه شود. بر اساس گزارش های منتشر شده، تراشه جدید می تواند جهش قابل توجهی در عملکرد دستگاه نسبت به نسل سوم پردازنده اسنپدراگون 8 داشته باشد.

هنوز اطلاعات زیادی از سری 15 شیائومی منتشر نشده است. اما آنچه تاکنون به اشتراک گذاشته شده، استفاده از یک تراشه جدید، بهبود عملکرد اثر انگشت و بهبود قابلیت های تصویربرداری است. از نظر طراحی، شیائومی 15 ممکن است دارای صفحه نمایش تخت باشد.

در نهایت باید دید این سری با چه مشخصاتی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

منبع: https://digiato.com/mobile/xiaomi-15-pro-tperiscope-telephoto-camera

ربات Optimus اکنون می تواند کار واقعی را در کارخانه تسلا انجام دهد + فیلم

تاکنون در ویدیوهای مختلف ربات انسان نما تسلا اپتیموس را هنگام تا ، لباس یا راه رفتن دیده ایم. حالا در ویدیوی جدید نسل دوم این ربات را می بینیم که برخلاف نمونه های قبلی در کارخانه تسلا در حال انجام کارهای واقعی است؛ در این ویدئو، ربات چندین باتری را در یک ظرف قرار می دهد. به گفته تسلا، این ربات ها اکنون در داخل خانه هستند و دیگر در حالت نمایشی نیستند.

مطابق با تسلا را به اشتراک بگذارید در شبکه اجتماعی

این ربات ها همچنین در هدایت و پیمودن مسافت های طولانی در محیط اداری بدون هیچ حادثه ای عملکرد خوبی دارند. اگرچه سرعت آنها هنوز پایین است، اما همچنان در حال بهبود هستند تا کارها را سریعتر انجام دهند. در ویدیوی زیر نیز مشاهده می کنید که ربات Optimus سلول های باتری را در یک ظرف قرار می دهد و در محیط اداری قدم می زند:

در بخشی از ویدیوی جدید شاهد یادگیری و تقلید ربات های اپتیموس از حرکات انسان هستیم. این ربات ها از این داده ها با دوربین و اطلاعات شبکه عصبی خود برای انجام کارهای مختلف به صورت خودکار استفاده می کنند.

استفاده از روبات های Optimus در کارخانه های تسلا

توسعه و پیشرفت این ربات ها با اظهارات قبلی ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا مطابقت دارد. ماسک قبلاً گفته بود که ربات‌های Optimus احتمالاً تا پایان سال 2024 می‌توانند وظایف کارخانه‌ای مفیدی را انجام دهند. این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری از این روبات‌ها در کارخانه‌های تولیدی خود استفاده کند و تا پایان سال جاری آنها را در خارج از تسلا بفروشد. 2025.

طبق گزارش مالی سه ماهه اول سال 2024، تسلا با کاهش شدید درآمد و سود در فروش خودروهای برقی مواجه شد. ایلان ماسک همچنین گفت که فکر نمی‌کند تسلا فقط یک شرکت خودروسازی باشد و ربات‌های Optimus می‌توانند با ارزش‌ترین دارایی آن باشند. ماسک همچنین گفت که تسلا را می توان یک شرکت هوش مصنوعی یا رباتیک در نظر گرفت.

تسلا معتقد است که به لطف پیشرفت در استفاده از هوش مصنوعی در نرم افزار خودروهای خودران و تخصصش در باتری ها و موتورهای الکتریکی، می تواند در رباتیک نیز موفق باشد.

منبع: https://digiato.com/robotics/watch-teslas-humanoid-second-gen-optimus-robot-work-with-batteries-in-the-factory

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟ + نمودارها

در نمودار زیر، 20 کشوری که بیشترین بدهی را به چین دارند، رتبه بندی شده اند. این اعداد مربوط به سال 2022 است.

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟

داده های مورد استفاده برای ایجاد نمودار را می توان در جدول زیر مشاهده کرد.

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟
کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟

این مجموعه داده ها نشان می دهد که پاکستان و آنگولا بیشترین بدهی را به چین دارند. این دو کشور میلیاردها دلار از چین برای پروژه های مختلف زیرساختی و انرژی وام گرفته اند. هر دو کشور همچنین در مدیریت بار بدهی خود با مشکلاتی مواجه بودند. در فوریه 2024، چین وام 2 میلیارد دلاری به پاکستان داد. اندکی پس از آن، در مارس 2024، آنگولا با بزرگترین طلبکار چینی خود، بانک توسعه چین، درباره پرداخت بدهی ماهانه کمتر مذاکره کرد.

آیا چین ممکن است دچار مشکل شود؟

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟

چین تاکنون بیش از یک تریلیون دلار بودجه برای تامین مالی طرح کمربند و جاده برای کشورهای در حال توسعه فراهم کرده است. هدف این پروژه توسعه اقتصادی بزرگ، تقویت تجارت بین چین و کشورهای آسیا، آفریقا و اروپا است.

بسیاری بر این باورند که این وام دادن می تواند در آینده نزدیک به یک مشکل تبدیل شود.

کدام کشورها بیشتر به چین بدهکار هستند؟

بر اساس گزارشی در سال 2023، 80 درصد از این وام ها به کشورهایی داده شده است که با مشکلات مالی مواجه بوده اند و این نگرانی را در مورد اینکه آیا کشورهای شرکت کننده اصلاً قادر به بازپرداخت بدهی های خود خواهند بود یا خیر، ایجاد کرده است.

در حالی که چین مدعی است که طرح کمربند و جاده به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه جهانی عمل می کند، منتقدان در غرب هشدار داده اند که ابتکار یک کمربند و یک جاده از دیپلماسی تله بدهی استفاده می کند، تاکتیکی که در آن یک کشور از وام برای به دست آوردن نفوذ بر کشور دیگر استفاده می کند.

منبع: https://digiato.com/tech/ranked-the-top-20-countries-in-debt-to-china

به نظر می رسد طوطی های داخل قفس از تماس بصری با طوطی های دیگر لذت می برند

طوطی ها ذاتاً موجوداتی اجتماعی هستند. زمانی که این پرندگان در قفس هستند معمولاً هیچ فرصتی برای معاشرت با پرندگان دیگر ندارند و این می تواند برای شادی و سلامتی آنها مضر باشد. حالا به نظر می رسد راه حل این مشکل برقراری تماس تصویری با طوطی های دیگر است. محققان دانشگاه گلاسکو در اسکاتلند و دانشگاه نورث ایسترن دریافتند که طوطی ها ترجیح می دهند به جای تماشای فیلم های از پیش ضبط شده، تماس های ویدیویی زنده با پرندگان دیگر برقرار کنند.

بر اساس یک مطالعه و گزارش جدید از دانشگاه گلاسکو، محققان به 9 نفر که دارای طوطی هستند قرص های مناسب برای این پرندگان دادند و سپس رفتار طوطی ها را در یک دوره شش ماهه بررسی کردند. در این مدت طوطی هایی که از طریق چت تصویری با یکدیگر در تماس بودند توانستند در مجموع 12 تماس مختلف تا سه ساعت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در طول این مدت، محققان همچنین به طوطی ها ویدیوهای از پیش ضبط شده را نشان دادند.

طوطی ها با یکدیگر تماس تصویری برقرار می کنند

صاحبان این طوطی ها گزارش می دهند که به نظر می رسد طوطی ها در طول تماس های زنده بیشتر سرگرم می شوند. سپس محققان تعداد تماس‌ها را برای اندازه‌گیری پاسخ طوطی‌ها افزایش دادند. در هر جلسه آزمون، طوطی‌ها اجازه داشتند دو تماس برقرار کنند و محققان دریافتند طوطی‌هایی که تماس زنده داشتند، 46 درصد تمایل بیشتری به استفاده از فرصت دوم برای برقراری تماس داشتند. اما زمانی که آنها ویدیوهای از پیش ضبط شده را تماشا کردند، کمتر احتمال داشت آزمایش دوم را تماشا کنند.

در مجموع، طوطی ها 561 دقیقه تماس ویدیویی زنده داشتند، در حالی که تنها 142 دقیقه را صرف تماشای ویدیوهای از پیش ضبط شده کردند.

محققان می گویند به نظر می رسد این تماس های ویدیویی زنده زندگی واقعی این پرندگان را تداعی می کند. در واقع، رفتار این طوطی ها هنگام تعامل با یک پرنده زنده دیگر اغلب منعکس کننده رفتاری است که آنها با سایر طوطی ها در طبیعت انجام می دهند.

اگرچه این مطالعه در مقیاس بزرگ نیست، اما محققان می گویند چنین تحقیقاتی می تواند به ایجاد پایه ای برای نوعی اینترنت برای حیوانات خانگی کمک کند.

منبع: https://digiato.com/interdisciplinary/parrots-in-captivity-seem-to-enjoy-video-chatting-with-their-friends-on-messenger