به نظر می رسد عربستان سعودی برای تکمیل پروژه های NEOM به سرمایه گذاران خارجی روی آورده است

واضح است که صدها بانکدار و سرمایه گذار خارجی در روزهای آینده از پروژه NEOM عربستان بازدید خواهند کرد. در واقع سازندگان این پروژه گران قیمت به دنبال تامین مالی برای تکمیل آن هستند. به نظر می رسد عربستان سعودی قصد دارد با برگزاری یک تور، پیشرفت پروژه The Line را به رخ بکشد. از این پروژه به طول 170 کیلومتر، ظاهراً تنها 2.4 کیلومتر آن به دلایل مالی ساخته خواهد شد.

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عربستان سعودی احتمالا میزبان سرمایه گذاران زیادی خواهد بود. هدف از این گردهمایی و بازدید از NEOM برانگیختن علاقه بانکداران و سرمایه گذاران به این شهر کویری است. عربستان سعودی پیش از این قصد داشت با برگزاری نمایشگاه هایی در شهرهای مختلف مانند نیویورک و لندن و نمایش فیلم های واقعیت مجازی از این شهر، سرمایه گذاران را در این پروژه جاه طلبانه تشویق کند.

جذب سرمایه گذار در پروژه NEOM عربستان

NEOM قسمت های مختلفی دارد و عجیب ترین آنها پروژه The Line است که به صورت یک شهر افقی در حال ساخت است و قرار است تا سال 2030 تکمیل شود.البته به نظر می رسد عربستان سعودی اخیرا تخیل خود را برای این پروژه کاهش داده است. در حالی که دولت این کشور زمانی امیدوار بود تا سال 2030 1.5 میلیون نفر در این خط زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از 300000 نفر در این خط زندگی کنند.

پروژه NEOM عربستان

به گفته برخی منابع آگاه، برخی بانک های خارجی تاکنون تمایلی به اعطای وام های کلان به پروژه NEOM ندارند، زیرا عربستان سعودی هنوز ضمانت دولتی برای این پروژه ارائه نکرده است. بیشتر تأمین مالی NEOM تاکنون از طریق تزریق سهام از سوی صاحب آن، صندوق ثروت دولتی عربستان، که توسط ولیعهد محمد بن سلمان اداره می شود، تامین شده است.

  رونمایی ناتینگ از کت و کلاه آزمایشگاهی با طراحی شفاف + فیلم

عربستان سعودی قصد دارد تا بخشی از برنامه های چشم انداز 2030 خود را از طریق سرمایه خارجی تأمین مالی کند و امیدوار است تا سال 2030 به 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال برسد که تقریباً سه برابر آنچه تاکنون به دست آورده است.

منبع: https://digiato.com/finance-investment/saudi-arabia-is-desperately-trying-to-woo-bankers-to-pay-for-its-futuristic-desert-city